[szydełko] dwie techniki - znacie?

1. Data: 2003-07-19 09:10:01

Temat: [szydełko] dwie techniki - znacie?
Od: "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od niedawna podglądam grupę i zachwyca mnie że tak wiele się w Polsce dzieje
w kwestii robótek. Ja sama jestem fanatykiem szydełka. Mam w związku z tym
pytanie. Czy jest Paniom i Panom znana technika robótek tunezyjskich (zwana
takze czasami tunetańskimi) oraz szydełkowanie na widełkach. Co powstało u
Was tą techniką?

Pozdrawiam grupę,

Jane Grey

1. Data: 2003-07-19 09:19:19

Temat: Re: [szydełko] dwie techniki - znacie?
Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Od niedawna podglądam grupę i zachwyca mnie że tak wiele się w Polsce
dzieje
> w kwestii robótek.

W takim razie od dziś już nie jesteś podglądaczką, tylko grupowiczką :o)
Witaj!

> Ja sama jestem fanatykiem szydełka.
Ja też :o)

> [...]
(zwana
> takze czasami tunetańskimi) oraz szydełkowanie na widełkach. Co powstało u

Co do robótek tunezyjskich, to jest mi ta technika znana tylko z obrazków,
bowiem nie udało mi się dotąd dostać odpowiedniego szydełka (właściwie
szydła). Natomiast szydełkowania na widełkach próbowałam, jednak do
dyspozycji mam jedynie kamerton, który ''robi '' za widełki i niewiele mi
się udało tym sposobem zrobić, bo kamerton jest do tego za wąski. W necie
jednak nie znalazłam wzorów dla tej techniki. Ale przyznaję się bez bicia,
że kiepska ze mnie poszukiwaczka, więc może coś jednak jest na ten temat.

Pozdrawiam

Gratka (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2003-07-19 15:24:28

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <a...@x...wp.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

(...)

Nie jestem z Polski, wiec nie wiem, czy sie kwalifikuje do odpowiedzi, ale obu
technik NAUCZYLAM sie kiedys w Polsce...

> Co do robótek tunezyjskich, to jest mi ta technika znana tylko z obrazków,

> bowiem nie udało mi się dotąd dostać odpowiedniego szydełka (właściwie

> szydła).

Opisy sa w m.in. w "ABC robot szydelkowych", chyba jest tez wzorek w "Szydelko
i klebek"(obie wydane w latach 70-tych (poszukaj w bibliotekach?).

Ja kupilam to szydelko przypadkiem kiedys w jakiejs pasmanterii we Wroclawiu,
i potem szukalam wzorow. Poszukaj w siecie to sie chyba teraz "uczenie" nazywa
Croche-nit kosztuje ok 2-3 dolary w sprzedazy wysylkowej, lub w sklepie Lace
Guild, (Anglia) tam jest caly wybor rozmiarow etc.

> [...]

> się udało tym sposobem zrobić, bo kamerton jest do tego za wąski. W necie

> jednak nie znalazłam wzorów dla tej techniki.

Sa, ale kompletnie nie pamietam jak sie nazywaja, glownie do robienia takich
paskow "gigantow" ; przy pomocy widelek o szer. ok 8cm + szydelka;

Te paski, ktore sie potem jedne w drugie przeplata. Robi sie z tego poduszki,
spodnice etc i in.

Gdzies mam jeszcze jakas ulotke z Polski- napisz (z uporem, konto jest
kiepskie-listy nie dochodza) to poszukam i Ci wysle.

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-19 17:19:25

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cosik znalazłam:

robótki na widełkach- kurs

http://www.teddys-handarbeiten.de/gabelhaekeln-lerne
n.htm

szydełko
tunezyjskie -kurshttp://www.teddys-handarbeiten.de/haekeln-lerne
n-tunesisch-
grund1.htmhttp://www.stitchguide.com/stitches/croche
nit/stitch_pages/cronit_
basic.html
klikać linki z lewej strony
jest też wideo do ściągnięcia, ale coś mi z nim nie wychodzi L

Linki znalazłam , rzecz jasna w przepastnym archiwum grupy :o)
Jest tu parę osób, które mają te techniki dobrze opanowane. Pewnie wkrótce
się zgłoszą.
--
Gratka (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2003-07-19 17:25:35

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ło jeny, ale mi sie linki połamały.
Jeszcze raz zatem:

na widełkach:
http://www.teddys-handarbeiten.de/gabelhaekeln-lerne
n.htm
szydełko tunezyjskie:
http://www.teddys-handarbeiten.de/haekeln-lernen-tun
esisch-grund1.htm
inna str. -robótki tunezyjskie:
http://www.stitchguide.com/stitches/crochenit/stitch
_pages/cronit_basic.html

Baaardzo czytelne kursy.
--
Gratka (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2003-07-19 17:37:09

Od: "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki za odzew. Powodzenia w tworzeniu, technika bez znaczenia
:).

Jane Grey

1. Data: 2003-07-19 18:55:36

Od: "Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <a...@x...wp.pl> napisał(a):

Brawo, i , przy okazji dziekuje za linki po niemiecku(bo chyba >>kroluje<< tu
angielski?). Aha, te moje widelki-z drutu- mialy taka "zatyczke-rozporke" jak
robisz troche wiecej sciegow, to one moga sie "sciagac".

Sciegi tunezyjskie-tam jest pokazany chyba tylko ten podstawowy, jest jeszcze
kilka odmian, (wyciagane nitki, cos w rodzaju sciagacza etc.). Ma to dwie
wady: sam brzeg sie "zawija" do srodka, i "zuzywa" sie wiecej wloczki, niz
"normalnie". Ale wychodzi b. ladnie.

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-19 21:28:11

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Pragnę Was poinformować, że świetnie (przynajmniej tak mi się wydaje)
opanowałam technikę splotów tunezyjskich. Nauczyła mnie dawno, dawno temu mama,
którą nauczyła jakaś inna kuracjuszka w sanatorium. Swego czasu było bardzo
trudno dostać odpowiednie szydełka do tych technik. Udało mi się jednak
skompletować chyba wszystkie wielkości od 2 do 4.5. Mogłam kupić, niedawno
większe rozmiary, ale ponieważ uważałam, że nie będę ich wykorzystywać, więc
nie kupiłam. Robótki wykonywane tą techniką są dość grube w stosunku do
grubości nitki, z której się je wykonuje.Choć przyznam się nie było łatwo. W
pasmanteriach (większości) nie mają w ogóle pojęcia, że takie szydełka
istnieją. Udało mi się taklże kiedyś kupić książkę Pani Ireny Koteckiej pt:
Album splotów szydełkowych tunezyjskich. Książkę wydało w 1985 r wydawnictwo
Warta.
Osobiście wykonałam sporo rzeczy tą techniką. Od niezliczonej ilości szalików,
kilka czapek i czapeczek, oraz kilka swetrów. W tych ostanich, ściągacze
wykonywałam na drutach, a całą resztę na szydełku. Mnie szczególnie urzekła
druga strona roboty. Przy odpowiednim nabieranu nitek, i odpowiednio "twardej"
nitce (nie bardzo wiem jak to określić), można uzyskać fajny efekt "Bukle" -
nie wiem jak to się pisz!

Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania, to chętnie służę swoją wiedzą i
doświadczenie.

Serdecznie wszystkich pozdrawiam - Halutka (Łódź)

1. Data: 2003-07-20 08:21:03

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@o...pl napisał(a):

> [...]

> opanowałam technikę splotów tunezyjskich.(...)Udało mi się jednak

> skompletować chyba wszystkie wielkości od 2 do 4.5.

Podaj moze prosze dla ludzi z Polski, gdzie: np. -miasto? czy: wysylka? Cena?

Ja podalam "miedzynarodowe" namiary.

(...)

Udało mi się taklże kiedyś kupić książkę Pani Ireny Koteckiej pt:

> Album splotów szydełkowych tunezyjskich. Książkę wydało w 1985 r wydawnictwo

> Warta.

Czy moglabys podac ew. nr ISBN, ilosc stron etc. To dla mnie, sprobuje
poszukac w antykwariatach etc. (Bede za miesiac w Polsce).

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-20 22:02:41

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> Podaj moze prosze dla ludzi z Polski, gdzie: np. -miasto? czy: wysylka? Cena?
>
> Ja podalam "miedzynarodowe" namiary.

Wszystkie "szydła" kupiłam w Łodzi (tu mieszkam). W różnych pasmanteriach.
Ostatnie, które kupiłam to w sklepie Świat szycia czy Wszystko dla szycie (?) w
Galerii Łódzkiej na ul. Mickiewicza. Kosztowało coś koło 10 zł.

> Udało mi się taklże kiedyś kupić książkę Pani Ireny Koteckiej pt:

> Czy moglabys podac ew. nr ISBN, ilosc stron etc. To dla mnie, sprobuje
> poszukac w antykwariatach etc. (Bede za miesiac w Polsce).

ISBN 83-225-0118-8. Stron 112. Zawiera 103 różne wzory tunezyjskie. Wydaje mi
się, że są dość dobrze opisane.
Życzę powodzenia w poszukiwaniach. Daj znać jak będziesz w Polsce.

Serdecznie pozdrawiam - Halutka (Łódź)

[xxx] podroze,roznice,chwale sie
po miesiacu nieobecnosci
Aneczka powraca z prośbą szydełkową