Re: [szydełko] znowu mnie poniosło

Data: 2005-07-29 09:33:38
Temat: Re: [szydełko] znowu mnie poniosło
Od: "maranta1" <m...@o...pl>

Użytkownik "Izulka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dcb79v$38t$1@news.onet.pl...
> spódnica bardzo podoba sie moje 13letniej siostrze
> jak to wydziergać i ile jakich nici potrzeba?

Co do nici, to jak pisałam włóczka z odzysku, wygląda na skręconą podwójną
nić bawełnianą, jest bardzo mięciutka i lekka. Wyszło mi tego 20 dag na
spódniczkę, nici leciutkie, więc i metrów pewnie sporo w 20 dag.

Co do wykonania, to góra jest robiona prostym ściegiem, na zmianę półsłupek
z podwójnym słupkiem a w następnym rzędzie to samo tylko, nad półsłupkiem-
słupek podwójny, a nad słupkiem podwójnym- półsłupek. Robić prosto dookoła
od pasa do hmm... tak mniej więcej żeby pupcię zakryło ;) (może być
biodrówka, więc wtedy odpowiednio krótsza ta część musi być). Teraz dalej
tym samym ściegiem ale już nie w okrążeniach, tylko w rzędach opuszczając
oczka z każdej strony prawego uda. Ja opuściłam najpierw 15 oczek, później
od przodu po 7 oczek w każdym rzędzie i jednocześnie od tyłu po 12 oczek,
gdy zostanie ostatnie ok 20 oczek, to zacząć opuszczać z każdej strony
najpier 1x3 oczka, później 2x2 i do końca po jednym oczku, to jest ten
"ząbek" wypadający z przodu lewego uda. Teraz całość dookoła oblecieć rzędem
wzoru podstawowego i dwoma rzędami pętelek łańcuszkowych (po 5 oczek
łańcuszka umocowanych oczkiem ścisłym w co 3 oczko podstawy).
Górę w pasie oblecieć dookoła słupkami przedzielonymi 4 oczkami łańcuszka
wkłuwanymi w co 3 oczko, w następnym okrążeniu do łańcuszka przyłożyć gumkę
i dziergać na tym łańcuszku i na gumce półsłupki. W kolejnym okrążeniu
łańcuszkowe pętelki (po 5 oczek łańcuszka umocowanych oczkiem ścisłym w co 3
oczko) i ostatnie okrążenie- w co drugiej łańcuszkowej pętelce dziergać
wachlarzyk z 4 słupków, po każdym słupku pikotek, w pozostałych
łańcuszkowych pętelkach robić po jednym półsłupku.

Zrobić jedną różyczkę - 5 o. ł. połączyć w kółeczko. 1. rz. - 3 o. ł.
zamiast pierwszego słupka, 3. o. ł., *1 słupek, 3 o. ł.*, od * do *
powtórzyć jeszcze 3 razy.
2.rz.- na każdym łańcuszku wydziergać jeden płatek (1 o. ścisłe, 1
półsłupek, 3 słupki, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe)
4. rz. robić dookoła pętelki z 5 o. łańcuszka mocowane oczkami ścisłymi
pomiędzy płatkami poprzedniego rzędu.
5.rz.- tak jak 2., tzn na łańcuszkowych pętelkach robić po jednym płatku
identycznym jak w 2. rzędzie ale zamiast 3 słupków ma być 5 słupków
6.rz.- tak jak 4., tylko petelki z 7 o. ł.
7. rz. jak 2. i 5., tylko w płatkach po 7 słupków
8 rz., jak 6., tylko zamiast 7 ma być 9 o. ł.
W tym ostatnim okążeniu łączymy kwiatuszek z czubkiem "ząbka" tym który
wypada na lewym udzie z przodu.

Dalej to już jest kombinowanie z koronką brugijską. Robi się ją łatwo u mnie
na forum też jest fotka, ale i w necie łatwo znaleźć sposób wykonania takiej
koronki. Spróbuj ją tak mocować jak na fotkach mojej spódniczki. W razie
problemów- pytaj ;)

--
Pozdrawiam, Ania
http://maranta.livenet.pl/