tabaka

11. Data: 2002-02-25 14:32:58

Temat: Re: tabaka
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Massai wrote:

> [...]
> to co czytasz??? Gdzie ja pisałem że ZAŻYWANIE tabaki jest
> nielegalne???
> ZTCW, samodzielny wyrób tabaki został zakazany jeszcze przez premiera
> Buzka... Na Kaszubach straszny chyr się podniósł, bo to tam tradycja
> (WYRÓB! WYRÓB! - wyjaśnienie dla Experta co to czytać nie umie...)
> Zażywanie zresztą też jest tradycją...
> Dalej sprawy nie śledziłem, ale wiem, że były boje o prawo do wyrobu
> tabaki na własny użytek. Według moich ostatnich informacji, niewiele
> dały.
> Jezuu, po co ja sie męczę, przecież on i tak nie zrozumie...

Mordeczko moja, ja doskonale cie rozumiem.
Ale za tabaka musi stac cos wiecej co by uzasadnialo nielegalnosc jej
produkcji, sprzedazy.
Skoro legalne sa papierosy z tytoniu, to czemu nielegalna jest tabaka z
tytoniu ?

Moze forma zazywania przypomina narkotyki i stad zakaz.
Dlatego raz jeszcze zapytam.

Na czym polega nielegalnosc zazywania tabaki ?

Przeciez gdyby zazywanie byloby legalne, to legalny bylby jej zakup i
jej import lub produkcja.
Zakaz zostal wprowadzony chyba duzo wczesniej, jezeli ktos z prawnikow
pamieta date to niech poda.

Czy takaba jest konkurencyjna wobec tytoniu/papierosow i kto zazywa
tabake ten nie pali ?
Czy takaba jest szkodliwa ?
Czy produkcja tabaki na wlasny uzytek naruszala monopol tytoniowy ?

Cos musialo z ta tabaka byc szczegolnego, ze byla w kraju zakazana, a
dostepna w Czechach.
A jezeli zakazana produkcja, sprzedaz, import
to w konsekwencji i zakaz uzywania.

To jest chyba oczywiste.
Czy teraz mordeczko KPW ?

12. Data: 2002-02-25 15:07:46

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostepna w Czechach.
> A jezeli zakazana produkcja, sprzedaz, import

Odmordkuj się ode mnie uprzejmie...
Jak nie wiesz o co chodzi to nie zabieraj głosu. Niech tam wyjaśnię Ci
jak było:
w pewnym momencie władze uznały że samodzielny wyrób tabaki nie jest
cacy.
Żaden z zakładów w Polsce tego nie produkował, ale nie było zakazane.
Straciły ważność przepisy dotyczące sprowadzania tabaki. I nagle się
zrobiła dziura...
Potem oficjalnie uznali, że zakłady tytoniowe mogą sprowadzać i
produkować tabakę.
Ale głównie sprowadzali, bo nie opłacało im się stawiać linii
produkcyjnych.
Więc tabaka jest/była droga - bo importowana. Fakt że dobra...
I tak było jeszcze przynajmniej w grudniu 2001... Ostatnio nie
sprawdzałem.
Skąd Twoje stwierdzenia że zakazana była produkcja i sprzedaż?
eech spiskowa teoria dziejów. Czytając Twoje posty nieodparcie odnoszę
wrażenie, że piszesz z jednego z tych zakładów, co to dają sławę małym
miejscowościom...
End of Topic...
Massai

13. Data: 2002-02-25 15:10:44

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja terz chcialem zapytac sie o pare spraw ktore mnie nurtuja:
czemu mikolaj jedzi i rodaje prezenty tylko raz w roku i czy to ze jego
strojj jest czerwonty nie swiadczy przypadkiem o jego powiazaniach z
ekstremistycznymi lewackimi ugruppowaniai terrorystycznymi , a takze czy to
nie jest szkodliwe ze wrzuca dzieciom prezeny przez komi? te substancje
smoliste ktore potem osiadaja w drogach tych biednych malenstw ?
i na zakonczenie co to jest echo?
pytam mame od trezciego roku zycia ale jakos nie chce misie wirerzyc ze to
napewno wibracje akustyczne tak umieja odpowiadac
no bo skad one - te wibracje wiedza jak dajmy na to mam na imie zeby im
odpowiedziec?
pozdrawiam
tichy

14. Data: 2002-02-25 15:19:50

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem wiem nasadzilem bledow i literowek ale to z lekkiego wzburzenia
pozdrawiam raz jeszcze

15. Data: 2002-02-25 15:24:34

Temat: Odp: tabaka
Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek niepotrzebnie cytujac caly post napisal miedzy innymi:

> Mordeczko moja, ja doskonale cie rozumiem.

> Dlatego raz jeszcze zapytam.
> Na czym polega nielegalnosc zazywania tabaki ?

Przy odrobinie checi zrozumienia tego co w watku napisane doszedlbys do
wniosku, ze nie polega, poniewaz _nielegalnosc_ ta nie istnieje.
To calkiem tak jak z banknotami - caly kraj ich uzywa legalnie, ale wyrabiac
w domu nie mozna.
Co do calej reszty Twoich pytan - w swietle powyzszego traca one sens.

Tomek

16. Data: 2002-02-25 15:25:52

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Massai wrote:

> [...]
> jak było:
> w pewnym momencie władze uznały że samodzielny wyrób tabaki nie jest
Nie tylko.
Byl jednoczesnie zakaz importu tabaki.
Moj kolega dokladnie zna temat bo chcial otworzy trafike z tytoniem jak
w Czechach czy na Wegrzech i mowil, ze nie moze importowac tabaki.

> Żaden z zakładów w Polsce tego nie produkował, ale nie było zakazane.
Jezeli nie bylo zakazu to dlaczego mordeczko nikt tabaki nie produkowal
?
Popyt byl niezaskopokony, a urzadzenia do mielenia tytoniu i
przesiewania byly dostepne i staly niewykorzystane.

> Straciły ważność przepisy dotyczące sprowadzania tabaki. I nagle się
> zrobiła dziura...
W ktorym roku ?
Tabaki na rynku nie bylo, o ile pamietam od 10-15 lat.

> Potem oficjalnie uznali, że zakłady tytoniowe mogą sprowadzać i
> produkować tabakę.
Kiedy, w ktorym roku ?

> Ale głównie sprowadzali, bo nie opłacało im się stawiać linii
> produkcyjnych.
> Więc tabaka jest/była droga - bo importowana. Fakt że dobra...

A co ma import do wysokiej ceny >?
W Czechach tabaka jest tania, koszty importu znane, podatki i oplaty
graniczne znane.
Gdzie tutaj jest zrodlo wysokiej ceny ?

> I tak było jeszcze przynajmniej w grudniu 2001... Ostatnio nie
> sprawdzałem.
To sprawdz, jezeli mowisz tak twierdzaco.

> Skąd Twoje stwierdzenia że zakazana była produkcja i sprzedaż?

Skoro nie bylo sprzedazy, nie bylo produkcji, nie bylo importu, nie bylo
tabaki, a twierdzisz ze nie byl
zakazu, to nie wymyslaj teorii spiskowej, ze wszyscy zapomnieli o
tabace.

> eech spiskowa teoria dziejów. Czytając Twoje posty nieodparcie odnoszę
> wrażenie, że piszesz z jednego z tych zakładów, co to dają sławę małym
> miejscowościom...
> End of Topic...

A ja odnosze wrazenie ze twoje pojecie o tabace jest jak z tego
powiedzenia,
:stoi jak tabak w rogu.

17. Data: 2002-02-25 15:31:48

Temat: Re: Odp: tabaka
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekSHL wrote:

> [...]
> wniosku, ze nie polega, poniewaz _nielegalnosc_ ta nie istnieje.
> To calkiem tak jak z banknotami - caly kraj ich uzywa legalnie, ale wyrabiac

I tak oto Expierd - którego widzę jedynie pomiędzy wersami odpowiedzi - okazał
się ciemny niczym przysłowiowa tabaka w rogu.

Leszek

18. Data: 2002-02-25 15:41:33

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> I tak oto Expierd - którego widzę jedynie pomiędzy wersami odpowiedzi - okazał
> się ciemny niczym przysłowiowa tabaka w rogu.

Analogia tabaki z banknotami jest nie dosc ze absurdalna to jeszcze
sprzeczna.
Banknoty sa srodkiem platniczym i ich uzywanie nie polega na spozywaniu.
Drukowanie i rozprowadzanie banknotow jest zmonopolizowane przez mennice
i bank centralny.

Natomiast tabaka jest srodkiem spozywczym, substancja z serii uzywek i
podlega przepisom o dopuszczeniu uzywqek do obrotu, kontrola obrotu
uzywkami, opodatkowaniu uzywek i kontroli importu uzywek w formie
nakladania podatku akcyzowego.

Nie wiem zatem kto jest ciemny jak tabaka w rogu, ale przyklad jest
wadliwy, a analogia
zdumiewajaco nietrafna.

Rownie dobrze mozna szukac analogii miedzy tabaka a koza czy tabaka i
skarpeta.
tam rowniez jej brak.

Zatem istotne sa nastepujace pytania.

1. Czy tabaka zostala zaliczona do uzywek ?

2. Jaka jest zawartosc nikotyny w 100 gramach tabaki a jaka w 100
tytoniu papierosowego ?

3. Jaki procent nikotyny z tyttoniu papierosowego jest wchlaniany do
organizmu w wyniku spalania papierosow

4. Jaki procent nikotyny z tabaki jest wchalaniny do organizmu w wyniku
zazywania tabaki ?

5. Jak szybki jest czas wchlaniania nikotyny z tabaki a jaki z dymu
papierosowego ?

6. Jakie gatunki tytoniu sa uzywane do produkcji tabaki i jaka jest
procedura jej wzbogacania w substancje
aktywne, charakterystyczne dla uzywek, a jakie gatunki tytoniow sa
uzywane do produkcji papierosow

7. Czy z tytoniu uzywanego do produkcji papierosow mozna produkowac
tabake i odwrotnie >?

8. Czy tabaka, papierosy sa aromatyzowane, wzbogacane w dodatkowe
substancje, m.in. nikotyne czy nie,
Jezeli tak to w jakie i w jakich ilosciach i jak te substancje sa
wchlaniane przez organizm ?

Oczekuje jedynie merytorycznych odpowiedzi od kompetentnej osoby.

19. Data: 2002-02-25 15:53:36

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wchlaniane przez organizm ?
>

> Oczekuje jedynie merytorycznych odpowiedzi od kompetentnej osoby.
hmmm
tak no nie bede odpowiadal bo sie nie czuje na silach ale dlaczego nikt nie
opdowiedzial na moje pytania??? czyzbym niejasno jes sformulowal?

20. Data: 2002-02-25 16:17:03

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Czy zna link do lekarza krolowej brytyjskiej matki lub jej sekretarza ?
czy to juz ciaża na czym polega zabieg nadżerki
czy napinanie miesni takze powoduje ich ksztalotowanie ?
Powiklania pogrypowe
irydologia