tabletki antykonecpyjne

1. Data: 2003-01-25 17:30:24

Temat: tabletki antykonecpyjne
Od: "Anecia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie dotyczące tabletak antykoncepcyjnych. Czy kobieta powinna robić
co jakiś czas przerwy w braniu pigułek i jak długie powinny być te przerwy?
Czym ewentualnie może grozić branie ich przez kilka lat bez robienia przerw?
Pozdrawiam
Aneta

2. Data: 2003-01-25 18:11:24

Temat: Re: tabletki antykonecpyjne
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 25 Jan 2003, Anecia wrote:

> [...]
> Czym ewentualnie może grozić branie ich przez kilka lat bez robienia przerw?

lekarz Ci tego nie powiedzial? Nie zapytalas? Przeciez sa rozne
metody i srodki hormonalne i kazde nieco inaczej sie dawkuje.
A moze ty jestes ta jedna z wielu "nastek", ktora bierze srodki
antykoncepcyjne w ukryciu, od kolezanki bez kontroli?

Sorry, ale tak formulowane pytanie w ktorym nie podalas
nawet co stosujesz budzi takie watpliwosci. Jesli tak robisz
to nie rob tak tylko zglos sie do ginekologa aby Cie zbadal,
dobral Ci odpowiedni lek zgodny z Twoim wygladem, czy profilem
hormonalnym i szczegolowo Cie kontrolowal. Inaczej mozesz
sobie zrobic "kuku" na cale zycie. Jak mama nie chce z Toba
isc albo "zabilaby" Cie gdyby sie dowiedziala, ze "juz
to robisz" to idz ze starsza przyjaciolka do takiego,
ginekologa, ktorego ona Ci poleci jako dyskretnego.
Lepsze to niz branie srodkow hormonalnie czynnych bez
kontroli. I nie pal "fajek" (jesli palisz).

Sorry - ale troche denerwuja mnie takie pytannia,poniewaz
one ujawniaja, ze stosujace srodki antykoncepcyjne dziewczeta
nie znaja podstaw na temat ich dzialania, stosowanie itp.
Jest to tak grozne jak jazda samochodem bez wiedzy i umiejetnosci
jak sie to robi.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-01-25 18:21:25

Od: "Anecia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

> lekarz Ci tego nie powiedzial? Nie zapytalas? Przeciez sa rozne
> metody i srodki hormonalne i kazde nieco inaczej sie dawkuje.

Wyobraź sobie, że konsultowałam się z kilkoma lekarzami i każdy twierdził co
innego, a to czy biorę Cilest czy też jakies inne tabletki nie ma chyba
większego znaczenia. Tak przynajmniej wnioskuję z rozmów z twoimi kolgami po
fachu.
> A moze ty jestes ta jedna z wielu "nastek", ktora bierze srodki
> antykoncepcyjne w ukryciu, od kolezanki bez kontroli?

Co do mojego wieku, to nastolatką dawno już nie jestem i nie musze się
ukrywać z zabezpieczaniam się przed niechcianą ciążą.

> [...]
> nie znaja podstaw na temat ich dzialania, stosowanie itp.
> Jest to tak grozne jak jazda samochodem bez wiedzy i umiejetnosci

I nie denerwuj się tak szybko, bo to szkodzi zdrowiu.

4. Data: 2003-01-26 07:13:03

Od: "Władysław Gaweł" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anecia <a...@p...onet.pl> napisał(a):

ciach

Nie ma zadnych zalecen dotyczacych robienia przerw w stosowaniu pigulki co
ro czy dwa podobnie jak nie zaleca sie zmiany pigulek ci jakis czas ( bo sie
organizm przyzwyczaja) . To sa mity dotyczace pigulek.
Twoje pytanie bierze sie chyba z obawy przed rakiem sutka. Byly takie
publikacje , w ktorych stwierdzono wzrost ryzyka raka sutka u kobiet majacych
mutacje BRCA1 i stosujacych przez wiele lat pigulke. Jesli chcesz wiedziec
czy nie jestes w tej grupie kobiet to mozesz oznaczyc to sobie - ale na
wlasny koszt - circa 500zl.
Jezeli boisz sie , ze masz podwyzszone ryzyko powiklan zakrzepowych to
oznacz sobie bialkoC i opornosc na aktywne bialko C- ale tez na wlasny koszt.
Pozdro,
Vlad

Re: leczenie zebow przez studentow
okolica odbytu