tabletki i tycie

1. Data: 2002-09-09 14:47:19

Temat: tabletki i tycie
Od: kingurek <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie - zazywalam logest i minisiston prze lacznie pol roku i w
tym tez czasie przytylam 6 kilogramow - czuje sie strasznie - czy jest
mozliwe ze to od tabletek a jesli tak to co robic? zrezygnowac z nich ?
jak sie potem najlepiej zabezpieczac? i jak zrzucic te kilogramy. nie
mam tendencji do tycia a przy tabletkach nawet l-karnityna nie dzialala
i waga rosla i rosla. bardzo dziekuje za odpowiedz

2. Data: 2002-09-09 17:45:04

Temat: Re: tabletki i tycie
Od: "Ewa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kingurek" <k...@p...fm> napisal w wiadomosci
> [...]
> mam tendencji do tycia a przy tabletkach nawet l-karnityna nie dzialala
> i waga rosla i rosla. bardzo dziekuje za odpowiedz

No cóz, hormony zawarte w pigulach sa odpowiedzialne za rozwój drugorzednych
cech plciowych, czyli m.in. kraglych kobiecych ksztaltów; poza tym powoduja
zatrzymanie wody w organizmie. Jesli masz tendencje do tycia przy pigulach -
niewiele chyba na to poradzisz, wiele kobiet odnotowuje przyrost braki ciala
przy braniu pigul. Jestes pewna, ze w tym czasie nie zmienilas diety, nie
przestalas sie ruszac? Ja wprawdzie po Cilescie nie tylam, odstawilam go z
innych wzgledów.

Hormony nie sa jedyna recepta na skuteczna antykoncepcje (myslalas moze o
spirali?), a ich skutki uboczne moga w indywidualnych przypadkach
przewyzszac korzysci. Medycyna wciaz przynosi nowe informacje na temat
hormonów, dlatego zalecalabym daleko idaca ostroznosc. Jesli masz dobrego
ginekologa, powinien doradzic Ci cos "na Twoja miare".

Mam wsród kolezanek takie, które z faldkami i bioderkami pohormonalnymi
walcza miesiacami. Malo skutecznie.
E.

3. Data: 2002-09-09 19:19:20

Od: kingurek <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> E.
>
> a mozesz mi cos powiedziec o spirali bo ja jak na razie korzystalam z pigulek -
kiedys bralam diane 35 i nie bylo efektow ubocznych natomiast po zaleconej mi
przerwie i zmianie pigulek zaczly sie te cyrki. lekarz polecil mi prezerwatywy i
globulki dopochwowe ale leciec za kazdym razem do lodowki po nie noi szukac
prezerwatywy to juz mniejszy komfort. czy spirale sa na pewno skuteczne?bo ja
osobiscie mam zaufanie tylko do pigulek

4. Data: 2002-09-09 19:54:27

Od: "Ewa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
po nie noi szukac prezerwatywy to juz mniejszy komfort. czy spirale sa na
pewno skuteczne?bo ja osobiscie mam zaufanie tylko do pigulek

Rozumiem, ze masz zaufanie do pigulek w kontekscie ich skutecznosci?
Slusznie. Co do skutków, szczególnie tych dlugofalowych - takim zaufaniem
pigul bym nie obdarzyla.

Ja "zaspiralowalam sie" rok po urodzeniu syna, nosze spiralke juz 2 rok.
Czuje sie dobrze, jak na razie w ciaze ponownie nie zaszlam ;) Wskaznik
Pearl'a jest troche mniejszy niz w przypadku pigul (ale i tak wysoki) -
wynosi 0, 3 - 2. W duzym uproszczeniu, drazniace mechaniczne dzialanie
spirali polega na zapobieganiu zagniezdzenia sie zaplodnionego jaja w
macicy. W pewnym sensie wiec jest to metoda wczesnoporonna, dla niektórych
moralnie nieakceptowalna (ja z tego wzgledu unikam wspólzycia w plodne dni,
mam bardzo regularne cykle, wiem wiec, kiedy moge "wpasc"). Jej - jak dla
mnie - ogromna zaleta jest brak biochemicznych skutków ubocznych. No i raz
zakladasz, i masz spokój na ok. 3 lata. Niektóre kobiety reaguja na wkladki
bólami podbrzusza, obficiej krwawia. To zapewne inywidualne, ja tego u
siebie nie obserwuje.

Wszystkie za i przeciw powinien wyluszczyc Ci ginekolog...

E.

5. Data: 2002-09-09 21:10:21

Od: kingurek <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siebie nie obserwuje.
>
> Wszystkie za i przeciw powinien wyluszczyc Ci ginekolog...

Szczerze mowiac moje pytanie bylo przez nieuwage - poniewaz jestem tak
przerazona tym jak reaguje na tabletki ze malo do mnie
dociera-zastanawiam sie czy jako kobieta ktora jeszce nie rodzila moge
stosowac spirale poza tym mam obfite i bolesne miesiaczki a to tez
raczej nie nalezy do plusow jesli chodzi o stosowanie spirali . Chyba
tylko zostalo mi latac do lodowki albo wysylac partnera i cierpliwie
czekac az jakies meskie tabletki wynajda.Nie masz moze jaiegos pomyslu
dla jeszcze tych co nie rodzily?pozdrawiam
Kingurek

6. Data: 2002-09-09 22:33:30

Od: "Ewa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kingurek" <k...@p...fm> napisal w wiadomosci

(...)
> [...]
> czekac az jakies meskie tabletki wynajda.Nie masz moze jaiegos pomyslu
> dla jeszcze tych co nie rodzily?pozdrawiam

Hm, nie masz zbyt wielu opcji. Z mechaniczych metod zostaje Ci (poza "guma")
kapturek, gabka dopochwowa (jej zaleta jest to, ze mozna ja zalozyc duzo
wczesniej, nie przerywajac milosnych igraszek ;), ale wada dosc wysoki
wskaznik Pearla, nie ryzykowalabym wiec wspólzycia w plodne dni... ).

Moze warto zasugerowac lekarzowi zmiane pigul? Od niedawna sa zarejestrowane
w Polsce minipiguly (czyli wyeliminowany jest estrogen) Organona -
CERAZETTE. Byc moze Twoim problemem nie jest tolerancja pigul jako takich,
tylko dobranie odpowiedniego preparatu do Twojego fenotypu. Mialas oznaczany
poziom hormonów przed zapisaniem pigul? Bo jesli jestes hiperestrogenna, to
niestety branie pigul z estrogenem w takim przypadku zwykle wiaze sie z
przybieraniem na wadze.

E.

7. Data: 2002-09-10 09:46:11

Od: CanoE <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Mon, 09 Sep 2002 23:10:21 +0200, kingurek <k...@p...fm>
wyskrobal sobie:

> [...]
>czekac az jakies meskie tabletki wynajda.Nie masz moze jaiegos pomyslu
>dla jeszcze tych co nie rodzily?pozdrawiam

hmm ogolnie przyjete jest ze spirala to dla tych co nie rodzily.
jednak na rynku istnieje specjalna wkladka wlasnie dla nierodek
(Multiload SL firmy Organon o ile sie nie myle)
Dobry lekarz powinien wziac taka opcje pod uwage

jesli tyjesz po tabletkach (a odpowiedzialny jest skladnik gestagenny
przewaznie) - to mozna sprobowac tabletki z innym gestagenem.
Watpie zeby objawy ustapily po bezestrogenowych srodkach (Cezarette,
zastrzyki) - ale mozna tez sprobowac zeby trafic w odpowiednia metode.

CanoE

8. Data: 2002-09-10 17:27:31

Od: "pookio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "CanoE" <C...@i...pl> napisal w wiadomosci

> hmm ogolnie przyjete jest ze spirala to dla tych co nie rodzily.
> jednak na rynku istnieje specjalna wkladka wlasnie dla nierodek
> (Multiload SL firmy Organon o ile sie nie myle)

...a nie dla tych, co rodzily?

Mialam 3 lata temu zalozona wkladke Multiload wlasnie... i pomijajac ogromny
bol przy zakladaniu i dzien potem, nosilam ja tylko 3 miesiace.
Miesiaczkowalam w normie, ale bolal mnie czesto prawy jajnik i podbrzusze
(trafilam nawet na 4 dni do szpitala, ale lekarze stwierdzili, ze to nie
przyczyna wkladki, tylko bolesne miesiaczkowanie :( nota bene 2-miesieczne!)
Tak wiec po odczekaniu jeszcze miesiaca, wyjelam ja. I od 2,5 roku staram
sie zajsc w ciaze... :-(
Nie twierdze, ze to wina wkladki, niemniej bylo to bardzo nieprzyjemne i
bolesne doswiadczenie. Wiecej tego nie powtorze, nawet po porodzie (jesli mi
sie uda w koncu). Poza tym moj partner 'odczuwal' wasy (wasy) w czasie
wspolzycia, co rowniez bylo nieprzyjemne (lekarz twierdzil, ze to
niemozliwe).

Powodzenia we (wspol-) zyciu ;)

Magda P.

------------------------------
...jestem, czym jestem...
moze kiedys stane sie...kims...

Pooki co, jestem Pookio :)

GG 2345599

9. Data: 2002-09-11 19:07:58

Temat: Odp: tabletki i tycie
Od: "Elcia" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <e...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:alj8a1$nd$...@n...tpi.pl...

> [...]
> poziom hormonów przed zapisaniem pigul? Bo jesli jestes hiperestrogenna,
> niestety branie pigul z estrogenem w takim przypadku zwykle wiaze sie z

Na samym poczatku 'zazywania' tabletek- byly to Diane35- zwiekszyla mi sie
troszke masa. Pozniej bralam Minulet- bylo lepiej ale czasami mialam
wrazenie jakbym byla delikatnie spuchnieta. Ostatnio bralam Minulet i tu nie
bylo juz zadnych problemow.
Moze rzeczywiscie porozmawiaj ze swoim ginekologiem. W moim przypadku czesto
po zazyciu tabletki, a bralam je o godz. 23.00- pojawiala sie chetka
podjedzenia czegos- no i tak troszke przybylo po takim podjadaniu-niestety.
pozdr.
--
Ela
GG- 4018922 ICQ- 166394775

10. Data: 2002-09-12 07:52:11

Od: "m" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam tendencji do tycia a przy tabletkach nawet l-karnityna nie dzialala
> i waga rosla i rosla. bardzo dziekuje za odpowiedz

ja zazywam Harmonet- drugie opakowanie i mam wrazenie, ze bardzo zatrzymuje
wode w organizmie i przez
to zwiekszylam troche objetosc.
To znaczy, ze nie jem wiecej, nie mam zadnych zachciane, tylko lekko puchne.
Moze to rowniez twoj przypadek.
pozdr
magda
ps. poza tym tabletki te (a sa to moje pierwsze w zyciu) toleruje
rewelacyjnie.

proba rzucenia palenia
Stomatolog w Piasecznie
Sprawdzenie lekarza