telefon bezprzewodowy - pytanie

1. Data: 2001-11-09 07:46:38

Temat: telefon bezprzewodowy - pytanie
Od: "bart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy sa takie telefony bezprzewodowe, ktorych baza nie wymaga podlaczenia do
gniazdka 220V, czyli wystarcza im zasilanie jakie jest w gniazdku
telefonicznym + baterie w sluchawce.

Bo mam jedno gniazdko telefoniczne w przedpokoju, a zadnego elektrycznego.
Nie chce mi sie ciagnac przedluzacza, a na kucie scian tez niezbyt moge
sobie pozwolic.

A moze jakies inne rozwiazanie? W kazdym razie chodzi o tel. bezprzewodowy.

Dzieki!

Jarek

1. Data: 2001-11-09 08:21:06

Temat: Re: telefon bezprzewodowy - pytanie
Od: g...@p...pl (Andrzej Garapich) szukaj wiadomości tego autora

Fri, 9 Nov 2001 08:46:38 +0100, "bart" <j...@p...onet.pl> pisze:

>Witam,
>Czy sa takie telefony bezprzewodowe, ktorych baza nie wymaga podlaczenia do
>gniazdka 220V, czyli wystarcza im zasilanie jakie jest w gniazdku
>telefonicznym + baterie w sluchawce.

Nie sade zeby takie byly, chyba zeby z bateriami w bazie...

Pozdrawiam serdecznie

Andrzej Garapich
g...@p...pl

1. Data: 2001-11-09 09:26:55

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bart <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sg1l0$4t6$...@a...webcorp.pl...
> [...]
> sobie pozwolic.
>
> A moze jakies inne rozwiazanie? W kazdym razie chodzi o tel.

Jakbym widzial swoje mieszkanie :-))

Niestety, ale trzeba bylo pociagnac kabel telefoniczny do innego
pomieszczenia.

Karol

1. Data: 2001-11-09 09:44:58

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy sa takie telefony bezprzewodowe, ktorych baza nie wymaga podlaczenia do
> gniazdka 220V, czyli wystarcza im zasilanie jakie jest w gniazdku
> telefonicznym + baterie w sluchawce.

Podejrzewam, że jest to niewykonalne. Nie można obciążać linii
telefonicznej tak dużym poborem energii - zasilacze do baz mają moce
rzędu kilku watów. Chociaż różne dziwadła się widuje na tym świecie :)

> Bo mam jedno gniazdko telefoniczne w przedpokoju, a zadnego elektrycznego.
> Nie chce mi sie ciagnac przedluzacza, a na kucie scian tez niezbyt moge
> sobie pozwolic.

A czemu nie przedłużenie linii telefonicznej cienkim przewodem, aż do
miejsca gdzie jest 220 VAC ??? Lub na odwrót - przedłużenie kabla
zasialcza ( niskonapięciowego ) z pokoju aż do przedpokoju ? W obydwu
przypadkach koszt z pogranicza zera.

P.J.

1. Data: 2001-11-09 10:02:29

Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bart" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
do
> gniazdka 220V, czyli wystarcza im zasilanie jakie jest w gniazdku

Nie sadze

> A moze jakies inne rozwiazanie? W kazdym razie chodzi o tel.
bezprzewodowy.

Moze kup taki zeby sluchawka dlugo wytrzymywala bez ładowania. Mój musze
ładowac przez jedną noc i starcza na tydzień. wtedy matka moze byc w mniej
dostepnym miejscu.

pozdr
Pawel

1. Data: 2001-11-09 10:05:25

Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze kup taki zeby sluchawka dlugo wytrzymywala bez ładowania. Mój musze
> ładowac przez jedną noc i starcza na tydzień. wtedy matka moze byc w mniej
> dostepnym miejscu.

Oczywiście w tym miejscu musi byc i 220 V i gniazdko tel...

Paweł

1. Data: 2001-11-09 10:06:30

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Zrob tak:
Zamiast ciagnac kabel 220V do gniazdka telefonu, poloz kabel telefoniczny do
najblizszego gniazdka 220V. Kabel telefoniczny jest cienki i latwo go
zamaskowac. Po drugie takie rozwiazanie jest 75% tansze.

1. Data: 2001-11-09 10:21:34

Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno nie centrala telefoniczna to zródło napięciowe a nie prądowe (to po
prostu sieć logiczna) i nie można jej obciążac, to tak jak ciągnąc prąd z
sieci komputerowej (tam też jest napięcie)!

1. Data: 2001-11-09 11:43:33

Od: Marek Szapajko <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy sa takie telefony bezprzewodowe, ktorych baza nie wymaga podlaczenia do
>gniazdka 220V, czyli wystarcza im zasilanie jakie jest w gniazdku
>telefonicznym + baterie w sluchawce.

Raczej nie, za duża moc jest potrzebna dla bazy. A nawet gdyby były to
na 99,9% bez homologacji MŁ.

>Bo mam jedno gniazdko telefoniczne w przedpokoju, a zadnego elektrycznego.
>Nie chce mi sie ciagnac przedluzacza, a na kucie scian tez niezbyt moge
>sobie pozwolic.

Trochę mało informacji podałeś. Jak zlokalizowane to gniazdko
telefoniczne? Przy podłodze? Może pociągnij przewód telefoniczny w
listwie przypodłogowej, nie ma kucia, co najwyżej będziesz się musiał
małą średnicą przewiercać przez ściany.

Jeżeli masz możliwość, to po prostu puść przewód tel. pod wykładziną
(zwiększone ryzyko przetarcia/uszkodzenia przewodu, ale ewentualny
koszt wymiany bliski 0).

>A moze jakies inne rozwiazanie? W kazdym razie chodzi o tel. bezprzewodowy.

Jeżeli masz na przedpokoju zabudowę, to może spróbuj jakoś sprytnie
pociągnąć zasilanie przedłużaczem z gniazdka 220V np. w szafkach, a
(na razie) nie przewodem w ścianach. Do gniazdka trójnik (jeśli nie ma
wolnego miejsca) i voila. Mało eleganckie, ale skuteczne :-) A w
ramach następnego remontu/malowania/tapetowania zrób gniazdko el. na
przedpokoju.

Pozdrawiam.
--
Marek Szapajko msj<at>cad.pl http://www.msj.cad.pl
Ta wiadomość zawiera wyłącznie moje prywatne opinie.

PRAWNIK ON-LINE
ocieplenie domu
Co z tym fantem zrobic? (Cekol)
szklany zbiornik do starego wiszącego młynka
rolety antywlamaniowe