Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.
ipartners.pl!not-for-mail
From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: teoria spiskowa świata?
Date: Tue, 6 Jan 2009 16:37:04 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 49
Message-ID: <gjvtkh$1n10$1@news2.ipartners.pl>
References: <gg8u3v$it3$1@node2.news.atman.pl>
<6...@i...googlegroups.com>
<gjdbqf$2biv$1@news2.ipartners.pl> <gje58a$db2$1@news3.onet>
<gjfecm$735$1@news2.ipartners.pl> <gjg10u$5dq$1@news3.onet>
<gjk0le$b55$1@news3.onet> <gjoqq4$69l$1@node1.news.atman.pl>
<gjp5l0$c73$1@news3.onet> <gjv79u$1cea$1@news2.ipartners.pl>
<gjv9ap$inb$1@news3.onet> <gjvb43$1eba$1@news2.ipartners.pl>
<gjvcr6$v8d$1@news3.onet> <gjvpql$cqo$1@news3.onet>
NNTP-Posting-Host: impega.neokartgis.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1231256017 56352 217.153.44.190 (6 Jan 2009 15:33:37 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 6 Jan 2009 15:33:37 GMT
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:433651
Ukryj nagłówki
Generalnie nie wchodziłem w konflikty z nauczycielami.
Zdarzyło mi się natomiast, że w szkole średniej jeden nauczyciel
wszedł w konflikt ze mną.
W moich szkolnych czasach nie mówiło się, że jakakolwiek wiedza
może być nieprzydatna po ukończeniu szkoły/studiów, a wręcz
przeciwnie.
Obecnie programy są przeładowane, i takie głosy się pojawiają
w sposób naturalny jako deklaracje chęci zmiany takiej _bardzo_
niekorzystnej sytuacji.
Niemniej przy okazji są przechwytywane przez pewną część uczniów
i to w różnym celu. Jeśli dzieje się tak z uwagi na "usprawiedliwienie"
zasadniczej niechęci do nauki, to nie jest to zbyt fajne.
W moich szkolnych latach kadra nauczycielska reprezentowała
sobą bardzo, bardzo wysoki poziom zawodowy i nie tylko.
Obecnie wątpię, notabene z autopsji, gdyż porzuciłem pomysł
kształcenia się na nauczyciela jako absurdalny (i zmieniłem studia)
m.in. z uwagi na wyjątkowo mierny obraz walorów człeko-mentalnych
studentów z którymi się zetknąłem próbując go realizować.
Dzięki temu również najprawdopodobnie mam bardzo sceptyczny
ogólny stosunek do poziomu profesjonalizmu współczesnych
nauczycieli.
Dotyczy to również nauczycieli akademickich, z pewnych odrębnych
względów.
--
CB
Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gjvpql$cqo$1@news3.onet...
> Mam takie pytanie off-topicowe jeszcze.
> Bo coś wspominałeś o tym że w szkole byłes w czolowce pod wzgledem
> wynikow w nauce.
> Chodzi mi o podejście w tamtym czasie, lub twoje spojrzenie na tą
> kwestie obecnie (jeśli się cos zmieniło)
> Czy myślałeś kategoriami okazywania szacunku nauczycielom w odpowiedzi
> na to, że oni robią coś dla ciebie i że wypada sie uczyc czegos, co
> niekoniecznie uważasz za rozwojowe, tylko dlatego, żeby nie mogli ci
> zarzucić, że nie masz do nich szacunku?
> Czy zawsze było to niezależnie działanie motywowane chęcią rozwoju,
> niezależnie od innych, od przepisów, oczekiwań, wymagań?
> Wchodziłeś w jakieś konflikty z nauczycielami?
|