Re: terapeuta też człowiek

From: "yarpeen " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: terapeuta też człowiek
Date: Tue, 30 Aug 2005 05:47:42 +0000 (UTC)

Hania <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Mi tam sie wydaje, ze nie mozna tego zawodu porownac do piekarza czy
> sekretarki: odpowiedzialnosc za los "klienta" jest niewspolniernie wieksza.
> Jednak czynnik "powolania" w kombinacji ze zdrowie psychicznym jest tu
> nieoceniony.Sama spotkalam sie kiedys z kolesiem prowadzacym kursy
malzenskie
> (czy jakies tam inne poradnictwo), ktory odrzucony po krotkim zwiazku (nie
> przeze mnie ;-) zalamal sie i przez pol roku nie pracowal. Wydaje mi sie, ze
> taka osobowosc wyklucza mozliwosc bycia terapeuta.
> zdrowki
> [...]
Droga Haniu
ja nie porównuję zawodów. Stwierdzam, że większość ludzi idących na psycho....
jest osobami o dużych problemach ze sobą samym. A idąc na psych... chcą
pomagać jeszcze innym. I nie pomoże tu żadna psych... .A osobowość psych..???
He he, w swoim 40 letnim życiu spotkałem kupę ludzi nie będących psych... a
mającymi osobowość psych...(zwykli ludzie, którzy nie robią z igieł wideł.).
Zwykli kumple, zwykłe koleżanki. Bo to o to tu chodzi. A istnienie psych...
jest jednym z możliwości przerzucenia odpowiedzialności za własne postępowanie
na kogoś innego. No bo przecież"chodzę na terapię, i mój terapeuta powiedział
mi, że winna jest:
- moja matka
- mój ojciec
- środowisko
-wszyscy wokół
a ja jestem małym wrednym skur....synkiem, który jest winny. A on/ona za
niemałą opłatą pomoże mi zostać większym s..em"