thermomix do znudzenia; było Re: Maszynka do mięsa

1. Data: 2000-02-03 09:32:40

Temat: thermomix do znudzenia; było Re: Maszynka do mięsa
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]
> gotowanie i kucharzenie bez tej całej otoczki - obieranie, krojenie,
> macerowanie, gotowanie, aromaty roznoszšce się po
> kuchni............... A
> takie super cudo to nic, tylko wrzucasz, trzask prask i po wszystkim -
> takim momencie gotowanie traci dla mnie sens, rownie dobrze możn
> kupować
> mrożonki i inne gotowce, ale chyba to nie o to chodzi ?
>
> Przepraszam za może zbys sexualne porównanie ale dla mnie thermomix to
> jak
> adoptować dziecko a gotowanie z wykorzystaniem tradycyjnych metod to

brawo - pieknie to ujałeś

miałem wczoraj w domu zlot bab na prezentacji thermomixa.
ochom i achom nie było końca
jako facet oczywiście musiałem zadawać głupie dla nich pytania np. "jak
można osišgnšć przyjemność z gotowania, jeśli maszynka robi sama
wszystko" (no- prawie -nie wišże krawatów :)))
-ale oszczędza Pan czas
- gdybym chciał osczędzić czas to chodziłbym do baru
- ale z thermomixa jest zdrowsze
- jak sobie sam ugotuje to też jest zdrowe
..i tak w kółko macieju
Odniosłem wrażenie, że dla kobiet (no może akurat tych a nie wszystkich)
gotowanie jest smutnš koniecznościa i dałyby wszystko (tzn. zrobiłyby
wszystko żeby stary na to dał ;) za pomoc domowš, nawet mechanicznš.

I przy okazji - czy ktoś widział gdzieś urzšdzenie typu thermomix, ale
duużo tańsze.
Nie jest chyba filozofiš zrobienie podgzrzewanego miksera z wagš w
jednej obudowie
IMHO tego typu urzšdzenie, nawet solidnie wykonane, z porzšdnych
materiałow, nie powinno kosztować więcej niż 1,5-2,0 tys zł

sadyl

1. Data: 2000-02-03 14:33:46

Od: "Michal B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> miałem wczoraj w domu zlot bab na prezentacji thermomixa.
> ochom i achom nie było końca

A jednak. I co uwazasz mialy "baby" racje czy nie? Jak myslisz ile procent
polskich mezczyzn spedza wiecej czasu w kuchni niz potrzeba na zalanie kawy?
5%? 10%? Ile? Wobec tego czyje zdanie bardziej sie liczy? Kobiet czy
mezczyzn?

> - gdybym chciał osczędzić czas to chodziłbym do baru

Stac Cie? Mnie nie!
BTW: Ile czasu potrzeba na wyjscie do baru? Policz! Chyba, ze pojedziesz do
McDrive to moze bedzie szybciej niz w domu.

> - ale z thermomixa jest zdrowsze
> - jak sobie sam ugotuje to też jest zdrowe
> ..i tak w kółko macieju

Dobrze to ujales.

> I przy okazji - czy ktoś widział gdzieś urządzenie typu thermomix, ale
> duużo tańsze.

A co? Wtedy bys kupil? Czyli nie sprzeciwiasz sie samemu urzadzeniu tylko
nie akceptujesz ceny, tak?

> IMHO tego typu urządzenie, nawet solidnie wykonane, z porządnych
> materiałow, nie powinno kosztować więcej niż 1,5-2,0 tys zł

Wiec wszystko rozbija sie o te 880 PLN-ow?
Ile rocznie wydajesz na soki w kartoniku i jogurty?

Pozdrowki
Michal

1. Data: 2000-02-03 14:56:33

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiec wszystko rozbija sie o te 880 PLN-ow?
> Ile rocznie wydajesz na soki w kartoniku i jogurty?

Mialam sie nie odzywac w sprawie thermomixa, ale ton twojego postu wyzwala we
mnie agresje. Co cie wlasciwie obchodzi ile kto wydaje. Poza tym, zeby cos
wyszlo nalezy najpierw cos wlozyc. I wiesz nawet jakbym chciala kupic to cudo,
to po twoim poscie nie kupie. Nie tedy droga.

1. Data: 2000-02-04 01:15:27

Od: "Michal B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ulka <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
cudo,
> to po twoim poscie nie kupie. Nie tedy droga.

To nie o to chodzi ktoredy droga, a ktoredy nie.
Ja nie pisze tutaj po to aby sprzedawac thermomixy - wierz mi !
Nie kupisz thermomixa - to twoja sprawa nie moja. Mi chodzi o podejscie do
tematu i rzeczowosc argumentow ZA i PRZECIW.
Jak dotad jedyne PRZECIW to - za drogo! To problem polskiego rzadu, polityki
panstwa i naszych zarobkow.
"Sadyl" napisal, ze cena bylaby do przyjecia w granicach 1,5 do 2 tys PLN.
"Baby" mowily, ze chca. Patrz jakie gosc ma podejscie do kobiet. Nie widzisz
tego? Zadaj sobie pytanie dlaczego one tak bardzo chcialy "aby stary dal"?

Pozdrawiam
Michal

1. Data: 2000-02-04 01:51:27

Od: "Kamila" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal B <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:87d99v$bbl$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> "Baby" mowily, ze chca. Patrz jakie gosc ma podejscie do kobiet. Nie
widzisz
> tego? Zadaj sobie pytanie dlaczego one tak bardzo chcialy "aby stary
dal"?

A co to za roznica czy "stary da" czy nie? Ja sie nikogo nie pytalam,
kupilam i "moj stary" nie zaluje - sam piecze ciasta, czego nigdy nie robil!
Kamka
PS I nigdy by nie zrobil. (chyba)

1. Data: 2000-02-04 08:13:14

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polskich mezczyzn spedza wiecej czasu w kuchni niz potrzeba na zalanie kawy?
> 5%? 10%? Ile? Wobec tego czyje zdanie bardziej sie liczy? Kobiet czy

No to wspaniała sytuacja :))
90-95 % gospodarstw domowych to potencjalni nabywcy thermomixu :)))
A poważnie - co ma statystyka do mojego prywatnego zdania?
Gdyby taka sytuacja miała miejsce u mnie, nie słyszałbym o pl.rec.kuchnia

> Stac Cie? Mnie nie!

Idšc najprostszš możliwš drogš z przystanku środka komunikacji miejskiej do domu
po pracy przechodzę koło baru mlecznego.
Średnia cena obiadu (tzn. zupa + drugie + kompot) 3,50-5,00 zł
Stać mnie :)
Średni czas zakupu + jedzenia 10-12 min

> BTW: Ile czasu potrzeba na wyjscie do baru? Policz! Chyba, ze pojedziesz do
> McDrive to moze bedzie szybciej niz w domu.

No nie - to już obrzydliwa propozycja :)))

> [...]
thermomix, ale
> duużo tańsze.

A co? Wtedy bys kupil? Czyli nie sprzeciwiasz sie samemu urzadzeniu

Dokładnie tak.
Urzšdzenie ma dwie niezaprzeczalne zalety:
- połšczenie kilku funkcji w jednej obudowie - oszczędnośc miejsca w kuchni
(majšc 1,5 x 1,8 m kuchnię ma to znaczenie)
- łatwość i niewielkš ilośc elementów do mycia
Natomiast cena jest znacznie zawyżona

> IMHO tego typu urzšdzenie, nawet solidnie wykonane, z porzšdnych
> materiałow, nie powinno kosztować więcej niż 1,5-2,0 tys zł

Wiec wszystko rozbija sie o te 880 PLN-ow?
Ile rocznie wydajesz na soki w kartoniku i jogurty?

Mniej bo nie przepadam ani za sokami ani za jogurtami
Wolę zjeść pomarańczę niż pić sok z niej
Do drinków używam soków klarownych (bez zawiesiny mišższu) czego Thermomix mi
nie zapewni.

sadyl

1. Data: 2000-02-04 11:34:30

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok, juz mi przeszlo

> "Baby" mowily, ze chca. Patrz jakie gosc ma podejscie do kobiet.

Co do bab, to sadze ze jak dalby im do wyboru to urzadzenie lub kucharke żywš to
pewnie wybralyby kucharke. (odpada podawanie do stolu i zmywanie ;-)))))

> Zadaj sobie pytanie dlaczego one tak bardzo chcialy "aby stary dal"?

Albo gotowanie sprawia komus przyjemnosc albo nie.

1. Data: 2000-02-04 11:43:49

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka <u...@p...onet.pl> wrote:
> Co do bab, to sadze ze jak dalby im do wyboru to urzadzenie lub kucharke żywš to
> pewnie wybralyby kucharke. (odpada podawanie do stolu i zmywanie ;-)))))

A ja wolę gotującego męża ICMPZ?

> Albo gotowanie sprawia komus przyjemnosc albo nie.
Gotowanie obowiązkowe nie jest (wiem, bo na wyjeździe mi się nie chce...)

EwaP
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-02-04 12:12:45

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja wolę gotującego męża ICMPZ?

> Gotowanie obowiązkowe nie jest (wiem, bo na wyjeździe mi się nie chce...)

Masz calkowita racje. Dobrego faceta w kuchni nie zastapi zaden thermomix
:))))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-04 13:47:47

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote:
> Masz calkowita racje. Dobrego faceta w kuchni nie zastapi zaden thermomix
> :))))
To prawda. Takiej babki drożdżowej jak mój mężasty to NIKT nie upiecze ;-)

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

Re: salatka grecka
RE: patelnia!
Szynka Parmeńska - uhhhhhhhhhh
RE: patelnia!