"tłuste życie"

11. Data: 2001-09-18 11:08:04

Temat: Re: "tłuste życie"
Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sep 2001 k...@v...pl wrote:

>Masz rację, ta dieta jest przede wszystkim dla ludzi,
>którzy cokolwiek orientują się w biochemii własnego
>organizmu.

To dlaczego nie jest powszechna i zalecana przez dietetykow,
a tylko przez jednego pana Kwasniewskiego? Wytlumacz mi ten
fenomen!

Read .signature, 2 lines, 39 chars
--l

12. Data: 2001-09-18 13:47:16

Od: "styro" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@v...pl> wrote in message
> Znasz? Osobiście? Czy może słyszałeś plotki.
> Pozdrawiam
> Krystyna

Generalnie osobiscie znalem jedna :(, juz jej nie ma.

pozdro
styro

13. Data: 2001-09-18 14:04:53

Od: "styro" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jadarek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> "Jadarek" - Dariusz Kral (2 lata "na Kwaśniewskim" - waga się utrzymuje,
> kamieni w nerkach i w woreczku nie ma, biochemia krwi O.K. sił do
działania
> starcza a jem jeszcze mniej niż rok temu ;-))) )

A ja generalnie od ponad 2 lat jestem vege, moze dla tego ciezko mi
zaakceptowac taki sposob odzywiania sie. Wg mnie ciasto z 12 jajek i jakies
tluste golonki to prawie samobojstwo. BTW: tez czuje sie swietnie, waga nie
tylko nie spada a ostanio poszla w gore, i na wotrobe nie narzekam, a
wczesniej bylo ze mna zle (nawet armia mnie nie chce z powodu watroby).

styro

14. Data: 2001-09-19 16:49:33

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja generalnie od ponad 2 lat jestem vege, moze dla tego ciezko mi
> zaakceptowac taki sposob odzywiania sie. Wg mnie ciasto z 12 jajek i
jakies
> tluste golonki to prawie samobojstwo.

No tak, tylko tego brakowało, nie ma nic gorszego niz debata co to jest
samobojstwo: "opty" czy "vege". A nie uwazacie, ze organizm potrzebuje
wszystkiego: bialka zwierzecego, roslinnego, tluszczu i weglowodanow? Z ta
tylko uwaga, ze wsrod tluszczy powinien przewazac jednonienasycony (glownie
roslinny) a weglowodany powinny byc z grupy wolnoprzyswajalnych (o niskim
indeksie glikemicznym).
A jezeli chodzi o vege to podobno najzdrowszy jest
pesco-ovo-lacto-wegetarianizm (+ ryby + jaja + mleko) - ale czy to jeszcze
wegetarianizm? W kazdym razie taki wniosek mozna bylo wysnuc z ostatniego
wegetarianskiego sabatu.

Pozdrawiam, em.

15. Data: 2001-09-19 19:28:48

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> A ja generalnie od ponad 2 lat jestem vege, moze dla tego ciezko mi
> zaakceptowac taki sposob odzywiania sie. Wg mnie ciasto z 12 jajek i jakies

To nieprawda.

BTW:  tez czuje sie swietnie, waga nie
> tylko nie spada a ostanio poszla w gore

a to się zgadza, tyje się od nadmiaru węglowodanów, szczególnie
skoncentrowanych, a tych wszędzie pełno.

, i na wotrobe nie narzekam, a
> wczesniej bylo ze mna zle (nawet armia mnie nie chce z powodu watroby).
>
> styro

A to już powinno Cię zmusić do zastanowienia. W tak młodym wieku Twoja wątroba
powinna być całkowicie zdrowa, nie uważasz, że to niepokojące?

Pozdrawiam
Krystyna

16. Data: 2001-09-19 19:44:42

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, tylko tego brakowało, nie ma nic gorszego niz debata co to jest
> samobojstwo:  "opty" czy "vege".

Słusznie. Samobójstwo to zupełnie inne zjawisko, wynika najczęściej z obniżonej
odporności psychofizycznej na zewnętrzne bodźce, a obniżona odporność wynika z
niedożywienia i deficytu energetycznego.

> [...]
> tylko uwaga, ze wsrod tluszczy powinien przewazac jednonienasycony (glownie

to niestety nieprawda. Nie jesteśmy roślinami, raczej bliżej nam do zwierząt,
bo nasze ciało zawiera i produkuje tłuszcze zwierzęce, a nie roślinne.

> [...]
> wegetarianizm? W kazdym razie taki wniosek mozna bylo wysnuc z ostatniego

Tak, to już rzeczywiście ociera się conajmniej o paranauki, sabat to dość
znamienne określenie...

Pozdrawiam
Krystyna

17. Data: 2001-09-19 20:23:26

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie uwazacie, ze organizm potrzebuje
>
> to niestety nieprawda. Nie jesteśmy roślinami, raczej bliżej nam do zwierząt,
> bo nasze ciało zawiera i produkuje tłuszcze zwierzęce, a nie roślinne.

Biochemia Harpera podaje prawidłowy skład chemiczny człowieka o masie 65 kg
(str.17) białka 11 kg (17%), tłuszcze 9 kg (13,8%), węglowodany 1 kg (1,5%),
woda ok. 40 kg (ok.61,6%), skł. mineralne 4 kg (6,1%).

A mleko kobiece zawiera na 1 g białka od 3 do 11 g tłuszczu, przy czym tych
niezbędnych nienasyconych jest zaledwie 0,4% całego tłuszczu. Więc o PRZEWADZE
w odżywianiu tłuszczów nienasyconych nie można mówić poważnie, wszak mleko
kobiece jest najbardziej naturalnym pokarmem dla nowo narodzonego człowieka.
Czas wyprostować niektóre mity.

Pozdrawiam
Krystyna

18. Data: 2001-09-19 20:38:07

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biochemia Harpera podaje prawidłowy skład chemiczny człowieka o masie 65 kg
> (str.17) białka 11 kg (17%), tłuszcze 9 kg (13,8%), węglowodany 1 kg (1,5%),
> woda ok. 40 kg (ok.61,6%), skł. mineralne 4 kg (6,1%).

Prawidla sa dobre w butach.
Sklad czlowieka jest taki jaki bywa, czyli jeden wazy 100 kg i mierzy
160 cm
a inny 70 kg i mierzy 190 cm.
Zatem nie moze istniec prawidlowy sklad chemiczny czlowieka bo to
bzdura.
Sklad sie miesci w szerokim zakresie i caly ten zakres jest prawidlowy,
skoro ludzie
w ramach tego zakresu nie choruja, zyja dlugo i sa szczesliwi.

Jaki jest sklad Harpera, jego rodziny ?
A co w przypadku gdyby dzieci byly nieprawidlowe ?

J.

19. Data: 2001-09-20 16:48:16

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...
Z ta

Wlasnie o to chodzi ze nasz organizm nie produkuje wszystkiego i tego czego
nie produkuje np aa egzogennych i NNKT witamin nalezalo by spozyc.

> [...]
> w odżywianiu tłuszczów nienasyconych nie można mówić poważnie, wszak mleko
> kobiece jest najbardziej naturalnym pokarmem dla nowo narodzonego

Po pierwsze mowa byla o ludziach doroslych a nie o dzieciach. Noworodek w
ciagu polroku powinien podwoic mase urodzeniowa wiec wiadomo ze sklad jego
diety powinien byc inny u noworodka caly czas przewazaja reakcje anaboliczne
a u doroslego istnieje wzgledna rownowaga miedzy anabolizmem a katabolizmem
itd.. tak ze nie porownuj diety dziecka z zywieniem osob doroslych bo to
jest bez sensu.

Aga

20. Data: 2001-09-20 16:58:01

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...

> To nieprawda.

A dlaczego to nieprawda?

> BTW: tez czuje sie swietnie, waga nie
>
> a to się zgadza, tyje się od nadmiaru węglowodanów, szczególnie
> skoncentrowanych, a tych wszędzie pełno.

Co to jest "skoncentrowany weglowodan"?

> , i na wotrobe nie narzekam, a

> A to już powinno Cię zmusić do zastanowienia. W tak młodym wieku Twoja
wątroba
> powinna być całkowicie zdrowa, nie uważasz, że to niepokojące?

Facet napisal ze narzekal a teraz nie.

Aga

Ile jest zasad azotowych?!?!?!?!?!
Jumpers knee !!!
"puste" kalorie
kalorie...
Reflux oesophagiyis i Gastritis billiaris?