Re: to już nie jest nierzetelność

Data: 2009-04-04 00:11:47
Temat: Re: to już nie jest nierzetelność
Od: michał <6...@g...pl>

Użytkownik "tren R" napisał w wiadomości:

> sorry, wybieram samotność. i wstyd :)

Ku mojej radości czy chcesz czy nie chcesz. Na zasadzie: Dobrze, że ja
nie muszę się wstydzić. :)

> owszem to jest najważniejsze. ale z tego rodzi sie prosta postawa -
> jeśli ktoś komuś ubabrał życie i czuje się bezkarny, to świństwem
> byłoby nie reagować.

Dlaczego? Ryzykując jednak krzywdę posądzanego samym posądzeniem? Której
nie da się odkręcić, zapomnieć?

> a inaczej?
> jeśli ten ałtorytet to załgana historia? to robi sie krzywda nie tylko
> dla mnie - dla setek tysięcy, jeśli nie milionów.

Żyjesz w jednym z krajów Europy, który jest na równi z innymi krajami,
kraju liczącym się i wolnym w rozumieniu cywilizacji w tej części
świata. To jest wg Ciebie wynik załganej historii?
Jestem całkiem spokojny. Nie irytuję się wcale.
Kto to dla nas zrobił? No kto? Gwiazda? Walentynowicz? Szołoch?
Wyszkowski? Kaczyński? No kto? My? No kto? Kto?
Mów bo Ci...
Sorki, wszedłem za bardzo w rolę. :D

> prawda istnieje. bez prawdy nie byłoby relacji międzyludzkich.

Tak. Ale tych prawd jest zbyt wiele, żeby się za nią zabijać bez
uprzedniego sprawdzenia, czy to ona jest tą właściwą.
Dlatego najbezpieczniej szukać prawdy tam, gdzie ona na pewno jest. A ta
prawda jest w nas samych i wyraża się tym, że swoje myśli, słowa i czyny
określamy tymi samymi pojęciami. I każdy z nas ma tu bardzo dużo do
roboty. A co ciekawsze, nie potrzeba przy tym mieć wiedzy, czy Wałęsa
miał nieślubne dziecko najpierw, a potem dopiero wygonił ruskich z
kraju, czy tylko wygonił.

michał