treningi karate a zdrowie

1. Data: 2000-12-05 10:38:46

Temat: treningi karate a zdrowie
Od: Marta Kukuc <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich !
Mam pytanko odnosnie wplywu treningow karate na zdrowie - a wlasciwie
ciaglych siniakow na piszczelach. Czy to moze prowadzic do chorob czy
stanow zapalnych?

Marta
m...@a...katowice.pl

2. Data: 2000-12-05 11:25:48

Temat: Re: treningi karate a zdrowie
Od: "Krzysztof Zielinski" <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marta Kukuc" <m...@a...katowice.pl> napisal w wiadomosci
ae.katowice.pl...

> Witam wszystkich !
> Mam pytanko odnosnie wplywu treningow karate na zdrowie - a wlasciwie
> ciaglych siniakow na piszczelach. Czy to moze prowadzic do chorob czy
> stanow zapalnych?

Nie zauwazylem, chociaz wlasciwie mialem je non-stop poobijane. Zdarzalo mi
sie tez piszczelem rózne dragi drewniane lamac i tez poza bolesnoscia nic
sie nie dzialo....Kiedys po jakis zawodach dorobilem sie chyba krwiaka, ale
po jakims miesiacu dosyc uciazliwy ból przeszedl...Mozliwe ze za parenascie
lat odczujego tego skutki, póki co jest OK.

Krzysztof Zielinski
* Politechnika Warszawska * MEiL *

3. Data: 2000-12-06 06:38:54

Od: h...@i...com (Krzysztof Parzyszek) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Dec 2000 11:38:46 +0100, Marta Kukuc wrote:

> Witam wszystkich !
>Mam pytanko odnosnie wplywu treningow karate na zdrowie - a wlasciwie
>ciaglych siniakow na piszczelach. Czy to moze prowadzic do chorob czy
>stanow zapalnych?

Naprawdę przejmujesz się siniakami na piszczelach?? Na siniaki dobry
jest lód zaraz po uderzeniu, a potem Ibuprofen.

Naprawdę ważna jest głowa. Przepisy WTF[1] mówią, że po nokaucie nie
można walczyć przez 30 dni. W przypadku ponownych nokautów może
nawet dojść do dyskwalifikacji.

[1] Nie jestem pewien, czy rzeczywiście WTF, czy może USTU...

--
,oOo.Bc -=EE Krzysztof Parzyszek <h...@i...com> 11/29/2000 3:41pm
-'7' `L' ---Entropy isn't what it used to be...

4. Data: 2000-12-06 07:45:32

Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Krzysztof Parzyszek napisal:

> Naprawdę przejmujesz się siniakami na piszczelach?? Na siniaki dobry
> jest lód zaraz po uderzeniu, a potem Ibuprofen.
Ty tez bys sie przejmowal gdyby siniaki i krwiaki wyskakiwaly Ci po kazdym
treningu, nogi mialbys obolale i opuchniete zawsze gdy ktos Cie kopnie (lub
Ty kogos). Poza tym ciezko przerwac trening zeby przylozyc lod i posmarowac
mascia ;-)

Moj wujek mial jakis czas temu wycinany skrzep z nogi po kontakcie z innym
pilkarzem na treningu. Po czym poznac ze jest to zwykly opuchniety siniak,
a po czym ze to cos powazniejszego i nalezy pojsc do lekarza? (Pominmy
przypadek otwartego zlamania nogi ;-))

Pozdrowienia,
Tomasz Bartoszek

5. Data: 2000-12-06 16:55:34

Od: h...@i...com (Krzysztof Parzyszek) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Dec 2000 08:45:32 +0100, TomekSHL wrote:

>Ty tez bys sie przejmowal gdyby siniaki i krwiaki wyskakiwaly Ci po kazdym
>treningu,

Jak juz napisalem --- gdyby mi wyskakiwaly na glowie to bym sie
przejmowal.

>nogi mialbys obolale i opuchniete zawsze gdy ktos Cie kopnie
>(lub Ty kogos).

Jesli masz poobijane nogi gdy ktos Cie kopnie, to chyba cos jest
nie tak. Wiem, ze zdarzaja sie obicia kolan w przypadku kopniec w tym
samym czasie. Wtedy nie chodz na treningi dopoki nie przejdzie.

Zakladaj ochraniacze na piszczel. A przedramion przypadkiem nie masz
poobijanych?

6. Data: 2000-12-07 09:00:34

Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nie tak. Wiem, ze zdarzaja sie obicia kolan w przypadku kopniec w tym
> samym czasie. Wtedy nie chodz na treningi dopoki nie przejdzie.

OK, dzieki za dorazne rady, ale pytanie brzmialo czy czesto wystepujace w
tym samym miejscu siniaki _moga_ powodowac jakies schorzenia - innymi slowy
czy jest jakies niebezpieczenstwo powiklan z tym zwiazanych. Za odpowiedzi
raczej z punktu widzenia medycyny niz doswiadczenia zyciowego z gory
dziekuje :-).

Pozdrawiam,
Tomasz Bartoszek

7. Data: 2000-12-08 23:51:16

Od: "Piotr Sowa" <n...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>czy jest jakies niebezpieczenstwo powiklan z tym zwiazanych. Za odpowiedzi
>raczej z punktu widzenia medycyny niz doswiadczenia zyciowego z gory

Nie chodzi moze konkretnie o siniaki , ale czeste urazy tekie jakie wyst
przy grze w pilke nozna ( w karate sa troche ostrzejsze) podejrzane sa o
powodowanie jalowych martwic kosci u dzieci ( w wypadku pilki noznej -
chlopcow)
Papatki
Piotr Sowa

Zylaki powrozka nasiennego