Re: troche OT,reklamacja ciucha

From: Marta Góra <m...@m...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: troche OT,reklamacja ciucha
Date: Thu, 2 Mar 2006 19:27:04 +0100

Dnia Thu, 02 Mar 2006 18:45:20 +0100, Femme napisał(a):

> Witam!
> Troche poza tematyka grupy, ale mam nadzieje, ze ktoras z Was moze mi
> pomoc...Otoz, zakupilam przed Bozym Narodzeniem bluzke w sklepie Big
> Star (cena wyprzedazowa, ale to chyba nie ma znaczenia?). Po pierwszym
> praniu stwierdzilam, ze czerwona tasiemka wszyta od wewnatrz przy stojce
> farbuje. Zdenerwowana zaczelam szukac paragonu, ale diabel go chyba
> ogonem nakryl! Tym bardziej dziwne, ze nie wyrzucam paragonow! Ale mam
> za to wyciag z konta w banku, na ktorym jest wyraznie napisane "platnosc
> [...]

Witam

Dziewczyny ze sklepu mają rację, bez paragonu nie ma raczej szans na
reklamację. Zakup był w grudniu, zapewne rolka dawno powędrowała do
księgowości i nie licz na to, że komuś będzie się chciało jej szukac i
rozwijać. Być może gdyby to był zakup w zaprzyjaźnionym małym sklepie,
gdzie sprzedawca zna stałych klientów to nie byłoby problemu.
Na wyciągu z banku owszem jest adres sklepu i zapewne kwota, ale nie ma
przecież opisu za co płaciłaś. Obawiam się, że popłynęłaś na 60 zł.

I z autopsji, wcale się nie dziwię niektórym sklepom że przy reklamacji
rygorystycznie wymagają paragonów, mogłaś przecież te bluzkę kupić w
dowolnym miejscu w kraju. Miałam kiedyś przypadek klientki, która
przyniosła mi do reklamacji spodnie, twierdząc że zgubiła paragon. Owszem
sprzedawałam ten model, ale akurat takiego koloru nie miałam. Wyszła
nadąsana i obrażona.
Nie bierz tego do siebie, po prostu czasem trafia się taki klient i tak do
końca nie masz pewności czy jest uczciwy. Prawo musi tez chronić
sprzedawców.

I zupełnie już na marginesie, jakoś straciłam ochotę na zakupy w Big
Starze, kiedyś ich rzeczy były całkiem niezłej jakości - teraz mam
wrażenie, że są kiepskawe.

Pozdrawiam,
Marta
--