trzeba wymieniac liczniki wody?

1. Data: 2005-07-26 18:02:12

Temat: trzeba wymieniac liczniki wody?
Od: Urko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
dzis mi SM oznajmiła, że będzie wymieniać każdemu liczniki ciepłej i
zimnej wody, bardzo to dla mnie ciekawe po jaki czort...., ale możę jest
ogólny wymóg narzucający konieczność wymiany takowych po np 10 latach
uzytkowania?
Przecież taki licznik kosztuje ok 150 zł ...
--
Urko

2. Data: 2005-07-26 18:21:03

Temat: Re: trzeba wymieniac liczniki wody?
Od: "Mariusz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale możę jest ogólny wymóg narzucający konieczność wymiany takowych po np
> 10 latach
> uzytkowania?

Zgodnie z zarządzeniem nr 50 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 15
listopada 1999 roku zostały wprowadzone zmiany do przepisów metrologicznych
o licznikach do wody ( wodomierzach ), ( Dz. Urz. Miar i Probiernictwa nr
6/99 poz. 51 ), w których podany jest okres ważności cechy legalizacyjnej
wodomierzy wynoszący:
61 miesięcy dla wodomierza do wody zimnej, o nominalnym strumieniu objętości
qp > 10 m3/h ;

49 miesięcy dla wodomierza do wody ciepłej lub gorącej, o nominalnym
strumieniu objętości qp > 10 m3/h ;

49 miesięcy dla wodomierza do wody zimnej, ciepłej lub gorącej, o nominalnym
strumieniu objętości qp > 10 m3/h ;

i tak to wygląda...

troche na ten temat znajdziesz na
http://www.metron.pl/modules.php?op=modload&name=For
um&file=viewtopic&mode=viewtopic&topic=33&forum=2&st
art=0

Pozdrawiam
Mariusz

-----
Auto Szyby K.R.Glass Maria Koberska
http://www.szybykoberski.pl
Ponad 8000 szyb samochodowych, profesjonalny montaz, atrakcyjne ceny,
wysylka szyb firma kurierska.

3. Data: 2005-07-26 18:51:28

Od: Urko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jul 2005 20:21:03 +0200, Mariusz <m...@o...pl> napisał:

> Zgodnie z zarz?dzeniem nr 50 Prezesa G?ównego Urz?du Miar z dnia 15

dziekuje bardzo
czyli chcial nie chcial musze wpuścić monteraz który mi zrobi "porządek" z
kafelkami :(, a co by sie stalo gdybym nie pozwolił na rozwalanie mi
kafli...?

--
Urko

4. Data: 2005-07-26 19:07:24

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Urko napisał(a):
> dziekuje bardzo
> czyli chcial nie chcial musze wpuścić monteraz który mi zrobi "porządek"
> z kafelkami :(, a co by sie stalo gdybym nie pozwolił na rozwalanie mi
> kafli...?

Naliczą ryczałt? :)

--
spp

5. Data: 2005-07-26 20:31:01

Od: Urko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jul 2005 21:07:24 +0200, stachu <d...@h...pl> napisał:

> Naliczą ryczałt? :)

ta... jasne... rwał mać
--
Urko

6. Data: 2005-07-27 07:41:08

Od: MYST <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jul 2005 20:02:12 +0200, Urko napisał(a):

> Witam
> dzis mi SM oznajmiła, że będzie wymieniać każdemu liczniki ciepłej i
> zimnej wody, bardzo to dla mnie ciekawe po jaki czort...., ale możę jest

Nowe liczniki są zabezpieczone przed stosowaniem do ich blokowania magnesów
neodymowych.

7. Data: 2005-07-27 20:51:15

Od: Urko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Jul 2005 09:41:08 +0200, MYST <m...@w...pl> napisał:

> Nowe liczniki są zabezpieczone przed stosowaniem do ich blokowania
> magnesów
> neodymowych.

mmm tylko czemu ja mam za to znowu placić.... przeciez to dość sporo
kosztuje 4x licznik i ew. straty kafelkowe... ...tak se tylko gadam...:)
--
Urko

8. Data: 2005-07-27 21:23:44

Od: "Mariusz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mmm tylko czemu ja mam za to znowu placić.... przeciez to dość sporo
> kosztuje 4x licznik i ew. straty kafelkowe... ...tak se tylko gadam...:)

straty kafelkowe !!! no tak to jest kiedy spółdzielnia daje wolną ręke!
sąsiadka też jęczała nie dziwie się bo świeżo co nowe kafelki
u mnie licznik gaz, prad są na klatce, a liczniki od wody łazienka
w tzw. "kominie" - łazienke też mam w płytkach.
No ale przewidziałem takie cudo jak ich wymiana albo dostanie się fizycznie
i 2 płytki mam na magnesy i wystarczy podważyć i wszystko można zrobić
a z zewnątrz zupełniego tego nie widać...

dla zainteresowanych moge wyslac foto na mail-a.
rozwiązanie bardzo praktyczne

Pozdrawiam
Mariusz

-----
Auto Szyby K.R.Glass Maria Koberska
http://www.szybykoberski.pl
Ponad 8000 szyb samochodowych, profesjonalny montaz, atrakcyjne ceny,
wysylka szyb firma kurierska. - zapraszamy!

9. Data: 2005-07-27 21:26:56

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mmm tylko czemu ja mam za to znowu placić.... przeciez to dość sporo
> kosztuje 4x licznik i ew. straty kafelkowe... ...tak se tylko gadam...:)
> --
> Urko
Nie siłą a sztuka frajerów w dupę tłuką. To nie do Ciebie. To powiedzonko
ogarnia wiele innych zagadnień. Policz czy aby czasami jakbyś płacił ryczałt to
by nie wyszła czapka za kapelusz. Wodomierze, zakładanie, bajzel, strata czasu,
wymiana itp. Te zmiany są spowodowane magnesami. Z kręgów zblizonych do
wodociągów wiem ze nawet powstały tam specjalne komórki do rozwiązania sprawy.
No i rozwiązali. Każdy kto ma wodomierz musi prędzej czy później wymienić go na
swój koszt. Proste jak budowa cepa. W życiu nie założe wodomierza. Nie mam
ochoty kąpać się w połowie wanny. Pić miej herbaty i nie myć rąk wtedy gdy mam
taki kaprys. Na dodatek mam jeszcze klimatyzator studzony wodą z kranu. Taka
konstrukcja. Placę ryczałt i nie mam sobie nic do zarzucenia. Tomek

10. Data: 2005-07-28 04:53:50

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Te zmiany są spowodowane magnesami.

Takie procedury są 'od zawsze".
Wodomierz jest urządzeniem pomiarowym i jako taki podlega okresowej
kontoroli i legalizacji - teraz to dla domowych wodomierzy 5 lat.
Podobnym procedurom podlegają liczniki energi elektrycznej czy
gazomierze, co złośliwsi domagają się legalizowanych miarek dla
konduktorów mierzących bagaż w pociagach. :)
Za te badania zawsze płaci odbiorca, nawet, gdy wydaje mu się , że nie :)

> Placę ryczałt i nie mam sobie nic do zarzucenia.

Właśnie dlatego ryczałt powinien zostac zlikwidowany - każdy płaci za
swoje :)

spp

mrugające świetlówki kompaktowe - czemu ?
potrzebna instrukcja obsługi kuchenki amica g5e3.43zptekdspn
Awaria sieci energetycznej, padł komp - kto odpowiada?
Szukam taniego wykonawcy schodów drewnianych
Electrolux EOB 6637, EGG 677 INC ?