trzeba wymieniac liczniki wody?

11. Data: 2005-07-28 15:37:15

Temat: Re: trzeba wymieniac liczniki wody
Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie procedury są 'od zawsze".
> Wodomierz jest urządzeniem pomiarowym i jako taki podlega okresowej
> kontoroli i legalizacji - teraz to dla domowych wodomierzy 5 lat.
> Podobnym procedurom podlegają liczniki energi elektrycznej czy
> gazomierze, co złośliwsi domagają się legalizowanych miarek dla
> konduktorów mierzących bagaż w pociagach. :)
> Za te badania zawsze płaci odbiorca, nawet, gdy wydaje mu się , że nie :)

> Właśnie dlatego ryczałt powinien zostac zlikwidowany - każdy płaci za
> [...]
Zawsze dochodzi do sytuacji ze ktoś płaci za kogoś. To niby dlaczego w przypadku
wody ma być inaczej. Ryczałt to taka sama forma płacenia jak rozliczanie według
liczników. A nawet lepsza. Nie ma cudowania z jakimiś badaniami i innymi
pierdołami. Nie istnieje problem magnesów i płytek. Docelowo może być tańszy od
każdego innego sposobu obliczania należnośći. Po co komplikować sobie życie. Już
raz żeśmy sobie skomlikowali. Po 60 latach nie widać końca węzła jaki został do
rozplątania. Jak chesz to płać za wodę według licznika. Kuj łazienkę co 5 lat.
Najgorszy sabotaż to zaszkodzić sobie. Ryczał zostanie bo jest opłacalny dla
mądrych ludzi a to oni zawsze rządzą, nie mylić z różnymi pajacami sprawujacymi
urzędy. Tomek

12. Data: 2005-07-28 17:06:11

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> [...]
> mądrych ludzi a to oni zawsze rządzą, nie mylić z różnymi pajacami sprawujacymi

Nie zrozumieliśmy się :)
To, że istnieje ryczałt to rozumiem i nie mam nic przeciwko osobom
korzystającym z tej formy rozliczeń.
Ponieważ jednak w przypadku ryczałtu bardzo łatwo o nadużycia jestem za
jego stopniowym wycofywaniem.:)

spp

13. Data: 2005-07-28 17:21:06

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@v...pl> writes:

> [...]
> sobie skomlikowali. Po 60 latach nie widać końca węzła jaki został
> do rozplątania. Jak chesz to płać za wodę według licznika. Kuj

Oczywiscie, ze lepiej jest, jesli kazdy placi za swoje. Ale tylko i
wlacznie wtedy, kiedy koszt wprowadzenia indywidualnych rozliczen jest
maly w stosunku do kosztow uslugi.

Jesli p. A zuzywa elektrycznosci za 100 zl, a pan B za 1000 zl, to
lepiej jest im zalozyc indywidualne liczniki za 10 zl i niech placa
odpowiednio 110 zl i 1010 zl, a nie ryczaltem po 550 zl.

Natomiast jesli A zuzywa wody za 10 zl a pan B za 20 zl, a licznik
kosztuje tez 10 zl, to lepiej zeby placili srednio po 15 niz zeby A
placil 20 a B 30.

Za wode - zwlaszcza zimna - placi sie w sumie nieduzo. A koszta w
kolko wymienianych licznikow sa wieksze niz tych od pradu...

MJ

14. Data: 2005-07-28 19:46:01

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28 Jul 2005 17:37:15 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
> liczników. A nawet lepsza. Nie ma cudowania z jakimiś badaniami i innymi
[...]

Tu nie chodzi tylko o to żeby każdy płacił za siebie.
Tu chodzi o oszczędność w sensie bardziej globalnym.
Np. po opomiarowaniu grzejników bardzo spadło zużycie
węgla w elektrociepłowniach. O dobrą wodę też jest coraz
trudniej. Nie zmusi się ludzi do szanowania dóbr
naturalnych przez rozsyłanie ulotek. Jak nie ma zniżek
dla segregujących śmieci to burak-dorobkiewicz na 100%
nie będzie segregował. itp itd..

Pozdrawiam
Miroo

ps. Oczywiście medal ma dwie strony: vide górnicy w Warszawie.

15. Data: 2005-07-28 19:58:10

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korzystającym z tej formy rozliczeń.
> Ponieważ jednak w przypadku ryczałtu bardzo łatwo o nadużycia jestem za

Facet co ty pierdzielisz. Jakie ja moge robić nadużycia. Przecież nie puszczam
niepotrzebnie na okrągło wodę w kanał. Nadużycia są przy licznikach. Po kiego
teraz wszystkie zmieniaja na koszt uzytkowników. Przegieliście z magnesami.
Gdzie ja sobie magnes założę, chyba na fiutka jak honorowo mocz oddaję. Wiesz
jaki mam komfort jak sobie samochód na podwórku myję. A ci z licznikami nie mogą
bo ich zaraz prostuję. Oni jak by myli to by było kolejne nadużycie. Tomek

16. Data: 2005-07-29 04:37:26

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

<ciach wszystko>

Jednak nic z tego, co do ciebie piszą nie rozumiesz.
Szkoda czasu.

--
spp

17. Data: 2005-07-29 07:17:22

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tomek napisał(a):
>
> <ciach wszystko>
>
> Jednak nic z tego, co do ciebie piszą nie rozumiesz.
> [...]
A kim Ty jesteś żebym miał słuchać Twoich argumentów. I jeszcze mam je
akceptować.Używasz durnych argumentów to i tak wychodzi. Ogólnie według mnie nie
masz racji. Przekonasz się o tym za jakiś czas. Ale to Twój problem. Ty masz
racją a ja spokój. Tomek

18. Data: 2005-08-18 10:50:22

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zgodnie z zarządzeniem nr 50 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 15
> listopada 1999 roku zostały wprowadzone zmiany do przepisów
> metrologicznych o licznikach do wody ( wodomierzach ), ( Dz. Urz. Miar
> i Probiernictwa nr 6/99 poz. 51 ), w których podany jest okres
> ważności cechy legalizacyjnej wodomierzy wynoszący:

Czyli właściwie na upartego nie nie trzeba wymieniać, tylko dokonać
legalizacji i to pewnie jest tańsze niż nowy. Pewnie trzeba by było
zanieść taki licznik do urzędu miar i wag czy jak on się nazywa.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

19. Data: 2005-08-18 14:19:27

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*BQB* napisał(a):

> Czyli właściwie na upartego nie nie trzeba wymieniać, tylko dokonać
> legalizacji i to pewnie jest tańsze niż nowy. Pewnie trzeba by było
> zanieść taki licznik do urzędu miar i wag czy jak on się nazywa.

Ja to dokładnie tak załatwiłem. Zaniosłem do legalizacji swoje, zapłaciłem,
i od ręki dostałem już zalegalizowane i po przeglądzie (nie swoje, ale tego
samego typu). Wyszło o połowę taniej niż nowe.

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Never invoke 'tr' when 'cat' is sufficient;
(Taylor's Law of Programming #4)

20. Data: 2005-08-19 06:40:12

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko" <f...@t...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
> tego
> samego typu). Wyszło o połowę taniej niż nowe.

A jaki był tego koszt?

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!
http://tinyurl.com/94qgy
STOP PATENTOM http://patenty.komada.org/index.php

mrugające świetlówki kompaktowe - czemu ?
potrzebna instrukcja obsługi kuchenki amica g5e3.43zptekdspn
Awaria sieci energetycznej, padł komp - kto odpowiada?
Szukam taniego wykonawcy schodów drewnianych
Electrolux EOB 6637, EGG 677 INC ?