Re: turnus rehabilitacyjny

Data: 2002-07-10 08:47:01
Temat: Re: turnus rehabilitacyjny
Od: "mariza" <m...@p...onet.pl>

Użytkownik "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w wiadomości
news:agfjqg$5uj$1@news.tpi.pl...

-----------
Z> I tu jest cały ból jeśli nie ma organizacji (stowarzyszenia) która
mogłaby
> zażądać protokółu z posiedzenia komisji i sprawdzić kryteria jakimi się
> kierowała komisja przy kwalifikowaniu wniosków. nie wiadomo czy komisja
> dzieliła pieniądze przekazane przez PFRON, czy też była to "pożyczka" z
kasy
> samorządowej.

Dobrze, że temat ten został wywołany. Jak się zorientowałam każdy ośrodek
tworzy własny [wygodny] regulamin. Niestety nie zawsze stowarzyszenia chcą i
potrafia pomóc, stąd swoboda w działaniu komisji. Proponuję wspólne
opracowanie projektu regulaminu jako aktu pomocniczego do dość ogólnego
rozporządzenia o zadaniach powiatów, oraz stworzenia lobby ON aby zostały
przejęte jakieś sensowne kryteria czy stopnia niepełnosprawności, ćzy
częsttliwości korzystania, czy dochodowości. Ja osobiście nieco przekraczam
próg dochodów i od początku byłam i jestem "karana" za ten fakt. Dotyczyło
to na przykład znoszenia barier komunikacyjnych, który to fakt także
uzależniono od dochodów a nie od stopnia niepełnosprawnosci. A moje dochody
przekraczają o 200 zł górny pułap. JakPaństwo widzą opracowanie pomysłu
ujednoliconego kregulaminu, a przede wszystkim kryteriów udzielania pomocy
finansowej. Mariza