tworcza niemoc

11. Data: 2010-01-12 18:01:33

Temat: Re: tworcza niemoc
Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Himera" <h...@z...org> napisał w wiadomości
news:hii7vb$n3s$1@inews.gazeta.pl...

> musialabym przpisac na kompa, wszystkie moje zapisaki byly w notatniku,
> chyba ze zeskanuje...

Też bym chętnie poczytała.

:)
O który artykuł w polityce chodzi?
Byłabym wdzięczna za bliższe namiary.
pozdrawiam
ostryga.

12. Data: 2010-01-12 18:09:26

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 12-styczeń-10, gdy ostryga wymamrotał:

http://archiwum.polityka.pl/art/pilowanie-trupa-i-in
ne-meki-pisarzy,426450.html

--

Wszystko się już dawno gdzieś wydarzyło,nowe wciąż wraca raz po raz.
Nie łudź się że gdzieś tam czegoś nie było,wszystko już prawie widział

13. Data: 2010-01-12 18:40:49

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości >>
Byłabym wdzięczna za bliższe namiary.

> http://archiwum.polityka.pl/art/pilowanie-trupa-i-in
ne-meki-pisarzy,426450.html

Dziękuję.
pozdrawiam.
ostryga.

14. Data: 2010-01-12 19:53:06

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <z...@o...pl> wrote in message news:hiibbo$11m$1@news.onet.pl...

> [...]
> go wciągającą innych opowieść, spójną, wykończoną, zgrabną,
> z lekkim językiem - już nie jest wielu. Takich, co wkładają
> dużo pracy w tekst, wielokrotnie do niego wracają, męczą
> - a jednoczesnie ta cięzka praca nie odciska się ciężkością na samym
> tworzywie, nie zostawia rys - to jest sztuka ;)
> Powodzenia więc ;)
>
> BTW. Jednostki twórcze mają problem z wykończeniami ;)
> Najciekawiej jest płynąć w przestrzeni, która nie ma ograniczeń
> i wybierać najciekawsze wątki do eksploracji. A jak trzeba
> zawijać do znanego portu, to trzeba mieć inną motywację ;)

dzieki wam bardzo za te slowa.

15. Data: 2010-01-13 13:28:42

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki wam bardzo za te slowa.

A ja dziękuję za zwrócenie uwagi na artykuł.

Myślałam, że znani pisarze lubią to co robią...
No bo jak się tego nie lubi, to po jaką cholerę to robić?

To jakiś cholernie przeklęty talent, ten talent pisarski.
Czort jeden wie, o co chodzi.
Sami autorzy, jak by wynikało z artykułu, nie do końca wiedzą, czemu to
robią, po co, jak i kiedy.
Ot zagadka. I załamują ręce nad swoim losem.
;)
pozdrawiam
w pośpiechu, zawalona pracą.
ostryga.

16. Data: 2010-01-13 14:19:47

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 13-styczeń-10, gdy ostryga wymamrotał:

> [...]
> robią, po co, jak i kiedy.
> Ot zagadka. I załamują ręce nad swoim losem.

ale to tylko opis kilku naczelnych pisarzy polityki - trzeba ich jakoś
popromować - pilch (nawiasem mówiąc niestrawny dla mnie całkowicie),
rylski, dukaj - i jakiś tam jeden czy dwóch zagramanicznych.
to baaardzo słaba próba :)
no, ale jeszcze mamy himerę, to już zaczyna się stawać prawdopodobne :)

--

politycznym sygnaturkom mówimy stanowcze "zaraz wracam"

17. Data: 2010-01-13 17:09:41

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale to tylko opis kilku naczelnych pisarzy polityki - trzeba ich jakoś
> popromować -

Pisarze z Polityki bo pewnie tak było łatwiej autorce artykułu. Kolegów
zapytać. :)

> [...]
> to baaardzo słaba próba :)
> no, ale jeszcze mamy himerę, to już zaczyna się stawać prawdopodobne :)

Dla mnie jest jak najbardziej prawdopodobne.
Nie twierdze, że nie. ;)

No bo taki pisarz jest ze swoja pracą totalnie sam. Cóż za odpowiedzialność!
Wolność na maxa ale też pętla u szyi. I nikt mu nie pomoże.
A nie może oddać czegoś "na próbę" "w ramach praktyki"...

W innych zawodach jest szkoła, studia, kursy, doszkalanie, praktyki...
Inni uczą młodego adepta danego zawodu jak co zrobić, mówią co jest dobrze,
a co źle
A tu nasz pisarz jest sam jeden wyrocznią dla siebie.
Sam z tą swoją cholerną kartką papieru, ;))
czy wordem, whatever, kartka on i bitwa z jego własną motywacją.

Najbardziej zapamiętałam z artykułu zdanie Dukaja,
że w pisaniu fajne są nowe wyzwania. Może o to w tym biznesie chodzi?
Przymierzam się do jego książki Wroniec.

BTW Skojarzyła mi się książka Jona Krakauera "Into thin air".
Jest to opis wspinaczki paru kolesi na mount everest.
Szaleńcza wspinaczka, szaleńcza pasja, ciągła walka z przeciwnościami
natury,
odmrożone palce, amputowane nogi, śmierć z wycieńczenia...
A jednak ludzie to robią.
Książka jest omawiana na studiach MBA dla menadzerów
zapewne jako przykład wytrwałości, dążenia do celu, nie poddawania się,
motywowania siebie i innych. Dodam, że też ja omawiam.
(choć nie na MBA, of kors, żeby sobie ktoś nie pomyślał, że wykładam na
MBA).
Tyle. Uch, wygadałam się. ;)

pozdr.
ostryga.

Wschód Zachód
Patelnia twflonowa i inne ftalany a płeć mózgu ;)
Re: Romans - dobre praktyki?
pytania Robakksa - ZMYSŁY
nic co smutne