pytania Robakksa - ZMYSŁY

1. Data: 2010-01-12 07:18:44

Temat: pytania Robakksa - ZMYSŁY
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś czytałem, że ludzie w przeszłości posiadali zmysły:
- wzrok
- słuch
- węch
- smak
- dotyk
- równowaga
Siódmym zmysłem był podobno UMYSŁ.

Po co ludziom w przeszłości były potrzebne zmysły?
Podobno
- wzrok służył do patrzenia
- słuch służył do słuchania
- węch służył do wąchania
- smak służył do smakowania
- dotyk służył do dotykania
- równowaga służyła do utrzymywania postawy wyprostowanej
ale do czego służył UMYSŁ???????

Ktoś wie? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c: psf,psp
miłośnik mądrości i nie tylko :)

2. Data: 2010-01-12 07:42:55

Temat: Re: pytania Robakksa - ZMYSŁY
Od: Iza <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sty, 08:18, "Robakks" <R...@g...pl> wrote:
> [...]
> - wzrok
> - słuch
> - węch
> - smak
> - dotyk
> - równowaga
> Siódmym zmysłem był podobno UMYSŁ.
>
> Po co ludziom w przeszłości były potrzebne zmysły?
> Podobno
> - wzrok służył do patrzenia
> - słuch służył do słuchania
> - węch służył do wąchania
> - smak służył do smakowania
> - dotyk służył do dotykania
> - równowaga służyła do utrzymywania postawy wyprostowanej

A umysł ...czyli mózg... czyli ok.1.50kg organ...czyli rózowawo-szara
galareta zawierająca
chemiczne reakcje, służy do tego aby słuch, smak, węch, wzrok, dotyk i
równowaga- funkcjonowały.
To napisałam ja, Iza głupia zawodówka - PATENTUJE w razie czego, skora
mędrcy nie pojmują :)
___
''Iza - z twarzy podobna zupełnie do nikogo"

3. Data: 2010-01-12 08:09:41

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - smak służył do smakowania
> - dotyk służył do dotykania
> - równowaga służyła do utrzymywania postawy wyprostowanej

Moim zdaniem, do postrzegania pozazmyslowego.

> Ktoś wie? :)

Nie wiem, czy wiem.
Jednak, gdyby nie nachalna wszechobecnosc mediow,
uwazam, ze sluzylby nadal temu samemu.

W tym kontekscie mozna zadac takie oto pytanie:
Kto, i po co, zaglusza nasze umysly?

> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~ c: psf,psp
> miłośnik mądrości i nie tylko :)

Hanka
ESP, czyli extrasensory perception

4. Data: 2010-01-12 08:12:20

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sty, 09:09, Hanka

Korekta.

Nie wiem, czy wiem.
Jednak, uwazam, ze gdyby nie nachalna wszechobecnosc
mediow, sluzylby nadal temu samemu.

5. Data: 2010-01-12 08:35:44

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks" <R...@g...pl> wrote in message
> [...]
> - wzrok
> - słuch
> - węch
> - smak
> - dotyk
> - równowaga
> Siódmym zmysłem był podobno UMYSŁ.
>
> Po co ludziom w przeszłości były potrzebne zmysły?
> Podobno
> - wzrok służył do patrzenia
> - słuch służył do słuchania
> - węch służył do wąchania
> - smak służył do smakowania
> - dotyk służył do dotykania
> - równowaga służyła do utrzymywania postawy wyprostowanej

Jednostka arytmetyczna - sumacyjna - do degustacji całości wrażeń. :-)))))
Arytmetyczna - kalkuluje, czy się suma wrażeń opłaca...

6. Data: 2010-01-12 09:12:15

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. "Iza" <f...@o...pl>
k.googlegroups.com...
2. "Hanka" <c...@g...com>
c.googlegroups.com...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Moim zdaniem, do postrzegania pozazmyslowego. /Hanka/

1.
> [...]
> czego, skora mędrcy nie pojmują :)
> ___
> ''Iza - z twarzy podobna zupełnie do nikogo"

2.
> [...]
> Jednak, uwazam, ze gdyby nie nachalna wszechobecnosc
> mediow, sluzylby nadal temu samemu.
>
> W tym kontekscie mozna zadac takie oto pytanie:

Nie ukrywam, że zrobiło mi się miło. Po raz pierwszy od bardzo
dawna otrzymałem dwie odpowiedzi dokładnie na temat o który
pytałem i być może jestem wyjątkiem w tej materii, ale właśnie
takie odpowiedzi są dla mnie tym co sobie cenię najbardziej,
są tym co dla mnie ma wartość i co pamiętam kojarząc teksty
z osobami autorów tu: autorek. :-)
Uważam, że obie odpowiedzi są prawdziwe, bowiem są zgodne
z moim rozumieniem samego umysłu jako takiego i roli jaką
spełnia dla człowieka. To jest ciekawe, że prawdziwość Twojej Izo
i Twojej Hanko wypowiedzi oceniam konfrontując z moimi
przemyśleniami, a więc zadając to pytanie miałem już wcześniej
ukształtowany pogląd i określone zadanie i z dużą satysfakcją
stwierdzam zbieżność obserwacji.
Też tak uważam Droga Izo, że mózg to białkowa galareta zawierająca
chemiczne reakcje i służy do tego aby słuch, smak, węch, wzrok,
dotyk i równowaga- funkcjonowały. Gdyby narysować taką gwiazdę
sześcioramienną, której poszczególne ramiona zakończone są
narządami zmysłów, to na pszczególnych ramionach byłyby oczy,
uszy, nos, usta, palce i skóra, jakiś ślimak do równowagi
a to co w środku gwaizdy to byłby mózg z którego zmysły wyrastają.
To moim zdaniem obserwacje fizyczne jak najbardziej zgodne
z rzeczywostością fizyczną, która jest.
Umysłem w takim rozumieniu jest świadomość doznań zmysłowych.
Nie dociera do umysłu to co nie jest świadome, a więc mózg może
przetwarzać dane nieuświadomione, ale te dane nie docierają do
umysłu. Z tego wychodzi, że choć umysł operuje na mózgu to
mózgiem nie jest i sądzę Izo, że zgodzisz się z tym. Mózg pracuje
nawet wówczaczas gdy "umysł śpi". :-)
Umysłowi potrzebny jest mózg jako dostarczyciel danych:
mózg to okno na świat zmysłowy. :)
. . .
Zgadzam się z Tobą Hanko, że umysł służy także do postrzegania
pozazmyslowego. Bez wątpienia tak właśnie jest. Do świadomości
docierają nie tylko informacje od zmysłów ale także informacje
spoza zmysłów. Sam proces myślenia, marzeń, wyobrażania sobie,
snów, przeczuć itp - jest zjawiskiem pozazmysłowym bo przecież
żaden z organów zmysłu w tym nie uczestniczy.

> Kto, i po co, zaglusza nasze umysly? /Hanka/

Pozwolę sobie udzielić wstępnej i spontanicznej odpowiedzi
na to pytanie.
"Nasze umysły zagłuszane są emocjami oraz przesytem informacji."
Tak sądzę. Ludzie bombardowani informacją zatykają się
i nie są w stanie zaadoptować nic nowego. Jeden ze stałych
bywalców pl.sci.fizyka prezentuje czasem taką sygnaturkę w której
cytuje Einsteina. Coś tam jest w treści "do 18 roku życia"
i chyba o przesądach, ale jak to dokładnie brzmi to musiałbym
odszukać. Na razie się zatkałem. ;D
Ed

7. Data: 2010-01-12 09:34:37

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl> wrote in message

> Jednostka arytmetyczna - sumacyjna - do degustacji całości wrażeń. :-)))))
> Arytmetyczna - kalkuluje, czy się suma wrażeń opłaca...

Dzięki.
Poruszyłeś bardzo ważny moim zdaniem podział jaźni na rozum i umysł.
Wielu ludzi uważa, że to to samo, ale ja się z nimi nie zgadzam.
Mówi się np. "na zdrowy rozum" i mówi się "chory na umyśle"
To są moim zdaniem różne pojęcia. ;)
. . .
W mojej świadomości utworzył się taki podział:
Rozum służy do kalkulacji i rachowania - jest logiczny i deterministyczny.
Rozum można zasymulować komputerem.
Umysł natomiast służy do przewidywania. Jeśli coś komuś "strzeli
do głowy" jakiś pomysł, wymysł, zamysł, domysł - to właśnie strzeli
do umysłu i nigdy nie wiadomo co było tego przyczyną.
Rozum jest fizyczny, a umysł psychiczny i w związku z tym nie do
końca przewidywalny. Gdy rzucimy piłką w kierunku dziecka to jego
reakcja sterowana umysłem jest nieprzewidywalna jeśli wcześniej
nie umówimy się czy ma złapać piłkę, czy ma ją odbić, czy uniknąć
z piłką kontaktu. Umysł jest chaosem w determonizmie fizycznym,
a przejawem aktywności umysłu jest WOLA i samokontrola. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

8. Data: 2010-01-12 09:34:51

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> Uważam, że obie odpowiedzi są prawdziwe, bowiem są zgodne
> z moim rozumieniem samego umysłu jako takiego i roli jaką
> spełnia dla człowieka.

Przepiękne :-)
"Jest to prawdziwe, albowiem zgadza się z tym co ja myślę" :-)

Stalker, na tropie bon motów

9. Data: 2010-01-12 09:38:46

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Prawusek" <p...@i...pl>

:-)))))

> [...]
> z piłką kontaktu. Umysł jest chaosem w determonizmie fizycznym,
> a przejawem aktywności umysłu jest WOLA i samokontrola. :)

Jest trzeci blok - transcendencji - zajmujący się postrzeganiem
pozazmysłowym i innymi problemami, nie poddający się jak dotąd badaniom
empirycznym, ale skutki jego pracy są ocziewidne.

10. Data: 2010-01-12 09:44:35

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> Przepiękne :-)
> "Jest to prawdziwe, albowiem zgadza się z tym co ja myślę" :-)
>
> Stalker, na tropie bon motów

Widzisz Stalkerze jak pięknym narzędziem jest szczerość
i prawdomówność? Ja Edward Robak wyjaśniam uczciwie
dlaczego coś uznaję za prawdziwe: bo występuje zgodność
pomiędzy nazwą, a rzeczą nazywaną. Piszę o umyśle.
Piszę o nazwie umysł i tym czymś co tę nazwę posiada. :-)
Nazwę znasz - a czy znasz to coś co nazywa się UMYSŁ? :)
Możesz użyć umysłu odpowiadając na moje pytanie.
Możesz jeśli masz umysł. Masz umysł tropicielu wycinający
podpisy spod cytatów? ;)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

nic co smutne
Open Proxy - czyli wyższość treści nad tożsamością ;-)
Krupier
SZKIELETCZYZNA II...
Jak Cię " widzę " tak Cie demofotoopipodl(s)uję ;)