tygodniowy limit na jajka:-)

11. Data: 2004-01-31 18:19:21

Temat: Re: tygodniowy limit na jajka:-)
Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedźma <w...@t...pl> napisał(a):

> Mam pytanie- orientuje się ktoś może, ile można jeść dziennie (czy
> tygodniowo) jajek? Jest jakiś limit?

Wiedzma:-)

1.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?
cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=2123379&dopt=Abstra
ct

2.http://www.getyoungagain.com/yaproducts/html/artic
les/CholesterolISLongevit
yII.html
3.http://www.stopgettingsick.com/Conditions/conditio
n_template.cfm/7090/118/1

Ilosc cholesterolu ktory sie zjada ma mniejszy wplyw na LDL (tzw. zly
cholesterol) anizeli ilosc nasyconych tluszczy w diecie.
Ile cholesterolu mozna bezpiecznie jesc zalezy jednak od biezacego poziomu
LDL, innych czynnikow ryzyka (np. palenie papierosow, brak aktywnosci
fizycznej, stress itp) oraz idywidualnej wrazliwosci na cholesterol
(genetyka).
Podaje pewne interesujace linki;
1. Badania wykazaly ze jesli utrzymuje sie wartosc HDL w serum krwi jest
utrzymywany na poziomie 69-88% wartosci cholesterolu calkowitego, to
zagrozenie artherioskleroza wynosi :0-9 %, pojawia sie natomiast ryzyko
tworzenia kamieni zolciowych: 48-84 %.
2.Pod adresami kolejnymi podano informacje na temat zwiazku poziomow
cholesterolu z dlugowiecznoscia i zapadalnoscia na inne choroby.
Uwaza sie ze ludzie dlugowieczni dziedzicza pewien gen ktory jest
odpowiedzialny za wytworzenie duzych czasteczek HDL i LDL. Takie
czasteczki "puszyste" (potoczna nazwa)maja dzialanie ochraniajace dla
systemu naczyniowo-krwionosnego.
Gen ten czesto wystepuje w populacji Zydow Ashkenazi i Zydow
zamieszkujacych Wschodnia Europe (wiecej szczegolow pod zalaczonymi
adresami).

pozd. anna

12. Data: 2004-01-31 18:22:40

Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedźma <w...@t...pl> napisala

[...]
anna:-)

Poprawiona tresc zdania. Za szybko poszedl post:-)

anna

13. Data: 2004-02-01 07:07:06

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że jest tak, jak powiadają atkinsowcy - jajka i masło są Ci
> sprzymierzeńcem, dopóki nie pomieszasz ich z masą weglowodanów.

hmmm, masła nie jem w ogóle, a węglowodany- no cóż, chyba nie masę, ale na
pewno w przewadze nad tłuszczami. Ale mam nadzieje, że jedno jajko dziennie
nie zaszkodzi:-)

dzięki i pzd. :-)
Wiedzma

14. Data: 2004-02-01 07:11:45

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ilosc cholesterolu ktory sie zjada ma mniejszy wplyw na LDL (tzw. zly
> cholesterol) anizeli ilosc nasyconych tluszczy w diecie.

to dobrze dla mnie:-)

> [...]
> LDL, innych czynnikow ryzyka (np. palenie papierosow, brak aktywnosci
> fizycznej, stress itp) oraz idywidualnej wrazliwosci na cholesterol

to już gorzej bo nie mam pojęcia:-)

> [...]
> utrzymywany na poziomie 69-88% wartosci cholesterolu calkowitego, to
> zagrozenie artherioskleroza wynosi :0-9 %, pojawia sie natomiast ryzyko

ciekawy wybór;-p

> [...]
> Gen ten czesto wystepuje w populacji Zydow Ashkenazi i Zydow
> zamieszkujacych Wschodnia Europe (wiecej szczegolow pod zalaczonymi

dzięki, poczytam:-)

pzd. Wiedźma

15. Data: 2004-02-01 11:32:00

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiedźma" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> hmmm, masła nie jem w ogóle, a węglowodany- no cóż, chyba nie masę, ale na
> pewno w przewadze nad tłuszczami. Ale mam nadzieje, że jedno jajko
dziennie
> nie zaszkodzi:-)

Nie, nie szkodzi :).
Ostatnio pani dr Kozłowska z IŻŻ naciskana pytaniami o szkodliwość jajek
powiedziała w programie Wojciecha Jagielskiego, że jajka nie działają
cholesterotwórczo u tancerek :)
Więc jeśli jesteś tancerką (czyt. aktywna fizycznie) to wg niej nie jesteś
zagrożona wzrostem cholesterolu.

Krystyna

P.S. Ja nie jestem tancerką :)

16. Data: 2004-02-01 11:43:44

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cholesterotwórczo u tancerek :)
> Więc jeśli jesteś tancerką (czyt. aktywna fizycznie) to wg niej nie jesteś

o rany;-) chyba będę musiała teraz codziennie tańczyć po obiedzie;-)
coraz ciekawszych rzeczy się tu dowiaduję:-)
Dzięki;-)

pzd. Wiedzma

17. Data: 2004-02-01 13:16:34

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> o rany;-) chyba będę musiała teraz codziennie tańczyć po obiedzie;-)
> coraz ciekawszych rzeczy się tu dowiaduję:-)
> Dzięki;-)

Pewnie dzisiaj ten (mam nadzieję) program powtórzą na TV Polonia
o godz. 20.05 :)
Ja widziałam tylko ostatnie dwie minuty tego programu, jak leciał
w TV dwójce. Może dzisiaj go nie przegapię... :)

Krystyna

18. Data: 2004-02-02 08:53:30

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie dzisiaj ten (mam nadzieję) program powtórzą na TV Polonia
> o godz. 20.05 :)
> Ja widziałam tylko ostatnie dwie minuty tego programu, jak leciał
> w TV dwójce. Może dzisiaj go nie przegapię... :)

a ja właśnie przeczytałam Twojego posta:-) więc trochę za późno, ale i tak
nie mam tv-) Więc jeśli obejrzałaś, to może opowiesz co było? Czy zamiast
tego tańca wystarczy godzina gimnastyki dziennie?:-)

pzd. Wiedzma

19. Data: 2004-02-02 13:54:54

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja właśnie przeczytałam Twojego posta:-) więc trochę za późno, ale i tak
> nie mam tv-) Więc jeśli obejrzałaś, to może opowiesz co było? Czy zamiast
> tego tańca wystarczy godzina gimnastyki dziennie?:-)

Oglądałam. Niestety, był to mocno spóźniony odcinek, bo tematem była
różnorodność potraw wigilijnych i ich odmian, w zależności od regionów
kraju, a także ich modyfikacje. Było też o wadach kręgosłupa itp.

Kiedyś pewnie ten odcinek o zdrowej diecie powtórzą...

Pozdrawiam
Krystyna

Za chwile u jagielskiego na tvp2
Co na gardło?