tylko nie strzelajcie - prawdomówność

1. Data: 2002-03-19 15:20:27

Temat: tylko nie strzelajcie - prawdomówność
Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

post o takiej treści wysłałem jakiś czas temu na pl.sci.farmacja ale odzew
był słabiutki więc jeszcze raz spróbuję tutaj, może dowiem się czegoś
więcej.

mam nadzieję, że mnie nie zabijecie za takie pytanie

pamiętam kiedyś na jakimś szpiegowskim filmie zapodano bohaterowi jakiś
środek farmakologiczny coby się wyspowiadał z jakiś sekretów.

czy to jest możliwe? czy są środki "zmuszające" do mówienia prawdy?

--
duzia buzia,

Michal

prezentowane przeze mnie poglądy są moimi prywatnymi

2. Data: 2002-03-19 15:23:42

Temat: Re: tylko nie strzelajcie - prawdomównoś
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> pamiętam kiedyś na jakimś szpiegowskim filmie zapodano bohaterowi jakiś
> środek farmakologiczny coby się wyspowiadał z jakiś sekretów.
>
> czy to jest możliwe? czy są środki "zmuszające" do mówienia prawdy?

srodkow doslowani takich jak napisales nie ma. Sa za to srodki ktore
oslabiaja opor, zmniejszaja krytycyzm itd. wiekszosc srodkow
psychotropowych podanych w polaczeniu z opowiednimi metodami i
przygotowaniem moze dac efekt "zmuszania".
Dosc popularnym byla kiedys skopolamina.

3. Data: 2002-03-19 15:37:19

Temat: Re: tylko nie strzelajcie - prawdomówność
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

imbissbudenfreund wrote:

> post o takiej treści wysłałem jakiś czas temu
> na pl.sci.farmacja ale odzew był słabiutki

Tam jacyś mądrzy ludzie siedzą - liczysz na to, że tu są głupsi?

A tak z ciekawości: piszesz własną powieść czy potrzebne ci jakieś informacje,
których nie możesz uzyskać "po dobroci"?

Leszek

4. Data: 2002-03-19 15:44:38

Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> wrote in message

> A tak z ciekawości: piszesz własną powieść czy potrzebne ci jakieś
informacje,
> których nie możesz uzyskać "po dobroci"?

czy zawsze musi znaleźć się ktoś kto doszukuje się drugiego dna?

zadałem proste pytanie - jeśli nie masz nic na ten temat do powiezienia to
po co piszesz?
samo pisanie sprawia Ci to radość?

5. Data: 2002-03-19 16:29:26

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

imbissbudenfreund wrote:

> [...]
> >

> czy zawsze musi znaleźć się ktoś kto doszukuje się drugiego dna?
>
> zadałem proste pytanie - jeśli nie masz nic na ten temat do powiezienia to

No właśnie, proszę jaki zabawny:

A ja też zadałem Ci proste pytanie, a jeśli nie masz nic na ten temat do
powiezienia to po co piszesz? samo pisanie sprawia Ci to radość? [pisownia wg
oryginału]

Leszek

6. Data: 2002-03-19 16:44:01

Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiezienia to po co piszesz? samo pisanie sprawia Ci to radość? [pisownia

ha, ha, ale ubaw, ktoś zrobił błąd!

dla mnie EOT

Michał

7. Data: 2002-03-20 10:29:51

Od: "Neko" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "imbissbudenfreund" <q...@c...de> napisał

> czy to jest możliwe? czy są środki "zmuszające" do mówienia prawdy?

Oczywiscie, cala masa !

Chociazby slynny: PENTOTAL SODU.
Wywoluje potrzebe szczerosci i to bardzo gwaltownie.
Wada: czasem ludzie pod jego wplywem fantazjuja tym niemniej
CIA, Mosad itd. chwala (chwalili?) sobie ten srodek :))

Sa inne metody ale nie mowmy o nich glosno ;)))

Neko from Gliwice

BTW: Jako ze nowy na tej grupie wiec WITAM SERDECZNIE.

8. Data: 2002-03-20 11:38:00

Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

"Neko" <m...@p...wp.pl> wrote in message

> Sa inne metody ale nie mowmy o nich glosno ;)))

czemu? czy są szkodliwe dla człowieka?

jaki wpływ na człowieka mają takie środki "po fakcie" - czy powodują jakieś
nieodwracalne skutki?

9. Data: 2002-03-20 12:49:08

Od: "Neko" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czemu? czy są szkodliwe dla człowieka?
>
> jaki wpływ na człowieka mają takie środki "po fakcie" - czy powodują

Praktycznie kazda metoda chemiczna jest mniej lub bardziej szkodliwa dla
czlowieka.

No chyba ze mowimy o innych metodach ktorych jest dziesiatki (setki?) np.
poligraf.
Tym niemniej poligraf mozna oszukac, a jak ktos mowi ze jest to niemozliwe
to nie wie o czym mowi.

Wszystko to kwestia wprawy i umiejetnosci :)

Tym bardziej ze jednostka o tendencjach psychopatycznych ma wrodzony
talent...
(pamietajmy ze wedlug niezaleznych badan prawdomowne stwierdzenia
w 35 % byly klasyfikowane jako klamstwo!)

Jezeli chodzi pentotal sodu to juz musialby sie wypowiedziec specjalista.
Srodek ten stosuje sie chyba takze przy amnezjach.

Ktos tu wspomnial o skopolaminie. Ale to sa archaiczne metody tym niemniej w
polaczeniu z innymi technikami moga byc skuteczne.

Mowi sie o rewelacyjnej stosowanej na szeroka skale przez wywiad
metode elektroencefalograficzna. W skrocie chodzi tu o znajomosc faktow
ktore sa znane tylko osobie ktora dopuscila sie jakiego przestepstwa.
Urzadzenie wykrywa sygnal wyslany z mozgu na widok narzedzia zbrodni,
i ta droga mozna wyciagnac wnioski.

To sa wyrafinowane metody dotarcia do prawdy tak jak np. novum rezonans
magnetyczny.

Albo glosno bylo niedawno o eksperymencie w ktorym udalo zinterpretowac
sie sygnaly elektromagnetyczne wysylane przez mozg "pacjenta" cierpiacego
na jakas ciezka chorobe ktora to odebrala mu mozliwosc mowy.
I ponoc sie udalo!

Wiec metody typowo chemiczne chyba odchodza do lamusa

Neko

10. Data: 2002-03-21 10:05:02

Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

> Wiec metody typowo chemiczne chyba odchodza do lamusa

czyli oglądany przeze mnie film to lipa?

w sumie szkoda, bo to tak fajnie i łatwo wyglądało

ok,
dzięki za odpowiedzi,

Michał

ginekolog - endokrynolog