plyta ceramiczna czy gazowa ???

1. Data: 2001-03-15 14:04:02

Temat: plyta ceramiczna czy gazowa ???
Od: "ROJTER" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Stoje przed tylematem co wybrac czy plyte ceramiczna czy plyte gazowa
Moze jakies sugestie, podpowiedzi lub wskazowki ???

z gory dzieki

rojter

1. Data: 2001-03-15 15:44:50

Temat: Re: plyta ceramiczna czy gazowa ???
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ROJTER" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Stoje przed tylematem co wybrac czy plyte ceramiczna czy plyte gazowa
> Moze jakies sugestie, podpowiedzi lub wskazowki ???
>
> z gory dzieki

Ja mam gazową, choć marzyłam o ceramicznej - elektrownia mocy nie
przydzieliła...
Raz jeden w ostatnią niedzielę byłam zadowolona, że mam gazową - byłą awaria
prądu, a ja miałam gości zaproszonych na obiad... Niby to Warszawa, ale
prądu nie było przez ponad 3 godziny... Jedliśmy romantycznie przy
świecach... Było fajniej niż się spodziewałam... A gdyby płyta była
elektryczna, nie byłoby co jeść...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-15 18:41:06

Od: "groch" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ROJTER <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98qhun$pdr$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
>
> Stoje przed tylematem co wybrac czy plyte ceramiczna czy plyte gazowa
> Moze jakies sugestie, podpowiedzi lub wskazowki ???

Mam to i to - moim zdaniem tylko gaz!!-możesz dokładnie i precyzyjnie
regulować temperaturę!

1. Data: 2001-03-15 18:42:23

Od: "Mider" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Plyta elektryczna ograniczy Twoje mozliwosci kucharskie.
Zapomnij o flamberowaniu. Jesli jednak mieszkasz w mieszkaniu gdzie kuchnia
nie jest specjalnie duza to lub masz niski okap - to i tak zapomnij o
flamberowaniu :). Jesli chodzi o kuchnie gazowe to wybieraj takie, ktore
maja palnik do gotowania na wolnym ogniu. Bardzo rzydatny drobiazg do wooka,
duzych garnkow. Od takiego ognia latwiej zapala sie potrawy. O kuchniach
elektrycznych nic ci nie powiem :)

Pozdrawiam

Tomasz Mierzejewski

http://www.kuchniaonline.pl

1. Data: 2001-03-15 19:57:23

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ROJTER wrote:

> Witam
>
> Stoje przed tylematem co wybrac czy plyte ceramiczna czy plyte gazowa
> Moze jakies sugestie, podpowiedzi lub wskazowki ???

Dowiedz się, czy w ogóle możesz podłączyć elektryczną - może dyskusja
jest bezprzedmiotowa.
Jeśli tak - ja wybrałbym kuchenkę łączoną (gazowo - elektryczną) z
elektrycznym piekarnikiem.
Elektryczna ma więcej zalet niż wad.
Gazowa może się przydać, jeśli masz w kuchni naczynia z wypukłym dnem
(np. wokopodobne patelnie).
Poza tym czasami przydaje się "żywy" ogień (do opalenia golonki
chociażby)

Znajomi, którzy zmienili na eletryczne, twierdzą, że już nie mogą sobie
wyobrazić gazowej.
Ja korzystałem z elektrycznej okazjonalnie (nie mam możliwości
zainstalowania u siebie) ale szybko doceniłem jej zalety.

sadyl

1. Data: 2001-03-15 21:09:51

Temat: Odp: plyta ceramiczna czy gazowa ???
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i drobiazg. A mianowicie co dzieje się z energią. Przy używaniu kuchni
gazowej po godzinie gotowania masz w kuchni upał. Przy płycie tego nie masz.
Wniosek. Po pierwsze przy płycie zużywasz mniej energii, bo nie ogrzewasz
powietrza. Nie bez znaczenia w lecie. Po drugie bezwładność płyty jest dużo
większa co przy nowoczesnych garnkach o grubym dnie daje dobry efekt,
dogrzewania po wyłączeniu dopływu energii.
Tracisz możliwość ognia. Ja posiłkuję się prymusem i przy woogu mam i tak
przewagę.
Uszanowanie Tadeusz
t...@w...pl
----------------------------------
\ / Podstawowym warunkiem poznania znajomego,
(';') jest zawarcie znajomości z osobnikiem nieznanym.

1. Data: 2001-03-16 09:11:38

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz napisał(a) w wiadomości: <98ravg$69$1@news.onet.pl>...

>No i drobiazg. A mianowicie co dzieje się z energią. Przy używaniu kuchni
>gazowej po godzinie gotowania masz w kuchni upał.
Przy elektrycznej zagotuje ci się dopiero woda :-).

Moim zdaniem co do piekarnika to nie ma dwóch zdań że powinien być
elektryczny z termoobiegiem.
Płyta - tylko gazowa. Jak mam coś ugotować u rodziców na płycie elektrycznej
to mnie zawsze trafia. Te kółka są szybkogrzejne tylko z nazwy, a poza tym
mam poważne wątpliwości co do wysokości temperatury przez nie uzyskiwanej.

Idol

1. Data: 2001-03-16 10:14:54

Od: "ROJTER" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dotychczas tez myslalem ze jest to nierealne - podlaczenie plyty
ceramicznej.Mieszkam w bloku i nie posiadam "sily".
Natomiast ostatnio dowiedzialem sie, o czym sprzedawcy mnie nie informowali,
iz do podlaczenie "ceramiki" wystarczy 220 i odpowiednia instalacja
elektryczna. W najblizszym czasie czeka mnie kapitalny remont kuchni i
instalaji elektrycznej, takze wymiana kabli nie bedzie problemem.

Chyba ze miales cos innego na mysli

pozdrawiam

rojter

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[..]
> Dowiedz się, czy w ogóle możesz podłączyć elektryczną - może dyskusja
> jest bezprzedmiotowa.
[...]

1. Data: 2001-03-16 10:52:09

Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"ROJTER" <r...@p...fm> wrote in message
> [...]
>
> Stoje przed tylematem co wybrac czy plyte ceramiczna czy plyte gazowa
> Moze jakies sugestie, podpowiedzi lub wskazowki ???

Ja mam ceramiczną i za nic nie zamieniłabym jej na gazową. Oczywiście są
pewne ograniczenia: nie możesz użyć woka, musisz mieć nowe garnki (używane
wcześniej na kuchni gazowej nie nadają się bo mogą mieć zdeformowane dno, a
do płyty ceramicznej muszą być idealnie płaskie), nie możesz suwać garnkami
po płycie bo może się porysować. Zaletą napewno jest brak produktów spalania
gazu osadzających się tłustą mazią na szafkach, garnki wyglądają jak nowe,
nie są osmolone, łatwiej umyć płytę ceramiczną, moim zdaniem płyta
ceramiczna jest o wiele efektowniejsza pod względem wyglądu od gazowej, ale
to akurat kwestia gustu. U mnie płyta podłączona jest do siły, piekarnik do
220V.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to służę:)
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-03-16 10:55:14

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ROJTER wrote:

> [...]
> elektryczna. W najblizszym czasie czeka mnie kapitalny remont kuchni i
> instalaji elektrycznej, takze wymiana kabli nie bedzie problemem.

Nie będzie problemem wymiana kabli _w_Twoim_mieszkaniu_
A jak wygląda instalacja na klatce? Jaka jest obciążalność WLZ?
Musiałbys dorwać elektryka z administracji i pogadać z nim.
Poza tym - jeśli wymieniasz instalację w mieszkaniu, pociągnij sobie 5
żył do planowanej kuchenki i załatw licznik trójfazowy.
Zakładając, że w danym momencie ciągniesz tylko 5kW, to przy instalacji
3 fazowej masz obciążenie 1 fazy ok. 7,5A, co jest do przyjęcia nawet
dla przewodów 1,5mm2
Możesz to oczywiście pociągnąć z 220v, ale wówczas obiążenie przewodów
wyniesie ponad 22A
Przewód 4mm2 to minimum przy takim poborze (a możesz ciągnąć więcej,
włączyć pralkę i mikrowelę)
Przy okazji ogrzejesz mieszkanie kablami w ścianach :))

sadyl

Taka sobie przegryzka
kuchni bawarskiej wciaz malo!!!
galaretka