udar mózgu

1. Data: 2003-07-21 11:44:51

Temat: udar mózgu
Od: "Magda G" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Mój dziadek (89 lat) miesiąc temu miał udar mózgu. Teraz jest w domu. W
karcie informacyjnej, w rozpoznaniu jest napisane: udar mózgu, uogolniona
miażdżyca tętnic, zespół psychoorganiczny, połowiczny niedowład
prawostronny. Dziadek z dnia zrobił sobie noc i odwrotnie... Nie może spać,
nawet tabletki nie pomagają (Lorafen czy Noctofer) Dziadek nigdy nie miał
problemów ze spaniem, dopiero po szpitalu tak się poprzestawiało. Satarmy
się, żeby nie spał w dzień, ale potem w nocy też nie śpi, więc rano jest
taki zmęczony i śpi. Bierze jeszcze następujące leki:Aspargin, Captopril,
Cinnarizin, Nootropil 1,2 - dawka bardzo silna, a to przeciez lek silnie
pobudzający (dawke zmniejszono do 800), Hydrochlorothiazyd i Promazin.
Moje pytanie, do jakiego lekarza się udać, może któryś z leków jest
nieodpowiedni?? Co to takiego zespól psychoorganiczny? Bardzo prosze o
pomoc, z góry dziękuję!

Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2003-07-21 13:00:56

Temat: Re: udar mózgu
Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> taki zmęczony i ?pi. Bierze jeszcze następuj?ce leki:Aspargin, Captopril,
> Cinnarizin, Nootropil 1,2 - dawka bardzo silna, a to przeciez lek silnie
> pobudzaj?cy (dawke zmniejszono do 800), Hydrochlorothiazyd i Promazin.

Może - po konsultacji z lekarzem - zwiększyć wieczorną dawkę promazyny, ew.
pominąć d. poranną i podawać razem z wieczorną?

Jasiek
a...@p...onet.pl

3. Data: 2003-07-21 18:08:32

Od: "aspirynka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może - po konsultacji z lekarzem - zwiększyć wieczornš dawkę promazyny, ew.
> pominšć d. porannš i podawać razem z wieczornš?
lub tez ewentualnie zmienic pory podawania nootropilu np troszke wczesniej
nie przed samym snem podawac, bo on tez moze wybudzac
pozdr
aspirynka

4. Data: 2003-07-21 19:44:07

Temat: Odp: udar mózgu
Od: "Magda G" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi!

Pozdrawiam!
Magda

5. Data: 2003-07-21 21:07:52

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zespół psychoorganiczny- najogólniej zespół objawów psychopatologicznych
wynikający z uszkodzenia mózgu - najczęściej: zaburzenia pamięci, myślenia
abstrakcyjnego, kojarzenia, spadek inteligencji, chwiejność emocjonalna( od
płaczu do śmiechu) impulsywność, zaostrzenie niekorzystnych cech osobowości
(jeśli ktoś dawniej był np. skąpy to teraz mu jest jeszcze gorzej) i wiele,
wiele innych. Oczywiście, możliwy jest różny konglomerat ww opisanych obj, o
różnym nasileniu. Należy liczyć się z postępem choroby mimo leczenia. W ciągu
1 - 6 miesięcy może wystąpić zespół depresyjny - najczęściej zaburzenia snu
nocnego (!- skonsultuj z psychiatrą), utrata apetytu, aktywności, zdolności do
cieszenia się, skłonności samobójcze itd. Poproś lekarza psychiatrę, aby
zmienił Promazynę na inny lek - np Rispolept, ale dla twojego dziadka może być
pełnopłatny (jak b. poprosisz to może lekarz potraktuje jako "schizofrenię",
wtedy cena 2,5/opakowanie)Nootropil - dawka rano i w południe, nie mniej niż
2400mg /d, bo inaczej nieskuteczne.czasem - paradoksalne działanie leków
uspokajających - np lorafenu, wtedy pobudzają! Pamiętaj: leczy lekarz
prowadzący a nie gość z internetu!!!!

6. Data: 2003-07-21 21:18:03

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Jul 2003 23:07:52 +0200, k...@p...onet.pl wrote:

> Pamiętaj: leczy lekarz
> prowadzący a nie gość z internetu!!!!

O jakże mądre i rozsądne zdanie!
;)

Poważnie myślę nad wpisaniem go sobie w sygnaturkę.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

jak było naprawdę?
[OT] Glukoza
opinia
Skutki uboczne stosowania Clenbuterolu