Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "IQ" <k...@g...home.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja.szkola,pl.soc.edukacja
Subject: Re: uf! podzial>30
Date: Fri, 1 Feb 2002 22:39:41 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 53
Message-ID: <a3f2am$nlu$1@news.tpi.pl>
References: <a2naj4$5rh$1@news.tpi.pl> <a2ocj9$7im$1@news.tpi.pl>
<a2okj7$dip$1@news.tpi.pl> <a2p2hr$cbc$1@news.tpi.pl>
<a2pori$27a$2@news.tpi.pl> <a2r0p3$phf$1@news.tpi.pl>
<a2r3lr$reb$1@news.tpi.pl> <a2r57n$h4f$1@news.tpi.pl>
<a2rbg0$ptt$1@news.tpi.pl> <a2rcio$7rb$1@news.tpi.pl>
<a3cj9p$dji$1@news.tpi.pl> <a3cm29$6s6$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pd86.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.tpi.pl 1012599968 24254 213.76.27.86 (1 Feb 2002 21:46:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Feb 2002 21:46:08 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja.szkola:21020 pl.soc.edukacja:12085
Ukryj nagłówki
r napisał(a) w wiadomości: ...
>Załóżmy, że średnia podstawówka ma 4 klasy równoległe:
>A...D są 25 os. (bez podziału na grupy)
Dlaczego bez? Rozporządzenie mówi wyraźnie: podział obowiązkowo od 24 osób.
>Mamy IV, V, VI kl. z zajęciami tego typu,
>co daje: 2 godz x 4 kl x 3 poziomy = 24 ponad etat.
z podziałem: 48h; na trzy lata to 16 godzin plus 2h wychowawstwa i mamy
gotowy, choć goły, etat.
>Więc nie panikujmy...z tą "masową komputeryzacją"
>O jakiejś masowości nie ma mowy, raczej o organizacji.
>A czas najwyższy przygotowywać porządnie do gimnazjum.
>A czy gry, czy rysowanie?
>Od tego jest wewnętrzny system oceniania i testy kompetencyjne
>na końcu podstawówki. A jak dyrekcja zatrudni "bele kogo",
>to i ułamków z matmy też nie nauczy.
Nie panikujemy :)), próbujemy oszacować koszty realizacji nowego pomysłu
MENiSa. Jak by nie liczyć potrzeba całej masy komputerów i ładnych paru n-li
info. w szkołach podstawowych.
WSO i testy nijak się mają do gier i rysowania. Widziałeś w jakimkolwiek
teście kompetencji pytania z info.? Zamiast WSO możnaby przywołać raczej
podstawy programowe z danego przedmiotu - ale tu winien się wypowiedzieć
ktoś kompetentny, bo nie znam wymogów programowych dla el. informatyki.
Dyrekcja zatrudni nie tyle "bele kogo" co kogokolwiek dostępnego i chętnego.
Nie widziałam ostatnio tłumów bezrobotnych informatyków pod Urzędem Pracy, a
Ty? Z matematykami jest trochę łatwiej...
>Czego Jasia nie nauczą tego Janek w gimnazjum nie
>nadąży uzupełnić, a Jan w liceum nie zda.
Gwoli zaspokojenia grzesznej ciekawości: w której klasie podstawówki
nauczyłeś się korzystać z komputera? ;o)
Ale pod ostatnim akapitem (i końcowym okrzykiem) pdpisuję się oburącz!
>Elementy informatyki, to nie jest WF, tego musi uczyć nauczyciel, który
>nie tylko umie biegać i robić fikołki!
>Jak nie da przykładu i nie postawi rozwalonego PC,
>To go dzieci od razu rozpracują.
>Nie można im dać piłki, "a idźcie pograć"
>-żadne kursy Lidera tu nie pomogą!
>Jak jest pracownia, to jest i problem:
>DUUUUŻY PROBLEM!
Ewa Q
|