upieklam skandynawskie pierniczki imbirowe

1. Data: 2003-12-09 21:16:17

Temat: upieklam skandynawskie pierniczki imbirowe
Od: "Dorota Orzeszak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Chcialam oglosic ze upieklam "Skandynawskie pierniczki imbirowe" (przepis
podawala Kinga Macyszyn).

Wyszly przepyszne :))

Zastosowalam metode z rulonem i robota poszla baaardzo szybko. Takie pyszne
wyszly, ze czesc zamiast do puszek trafila do naszych zoladkow. Mysle, ze na
dniach zrobimy powtorke i upieczemy znowu pieniczki wg tego przepisu.

Valentine

1. Data: 2003-12-10 12:07:58

Temat: Re: upieklam skandynawskie pierniczki imbirowe
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> dniach zrobimy powtorke i upieczemy znowu pieniczki wg tego przepisu.

przeczytałam sobie te przepisy (skandynawskie są na samym dole)
http://groups.google.pl/groups?q=Skandynawskie+piern
iczki+imbirowe&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bpa4
9v%247or%241%40opal.futuro.pl&rnum=2

i aż mi ślinka pociekła !!

Teraz już sama nawet nie wiem, które chciałabym zrobić. Podobają mi się
bardzo te skandynawskie, ale włoskie też niczego sobie. :)
Mam tylko jedno pytanko - w wielu przepisach na pierniczki pojawiają się
zmielone goździki. Prawdę mówiąc w sklepach raczej się z nimi w takiej
formie nie spotkałam, czy można dostać gotowe zmielone goździki ? Jak
ewentualnie poradzić sobie z tym samemu ? Zetrzeć na tarce? A może wystarczy
ta gotowa mieszanka do pierniczków ? Co radzicie ?
A, i jeszcze jedno, czy ciasto na pierniczki, które leżało w zamrażarce rok
(hihihi), jeszcze się nada ?
pzdr
Kasia

1. Data: 2003-12-11 08:13:48

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> dniach zrobimy powtorke i upieczemy znowu pieniczki wg tego przepisu.

Miło mi, że smakowało i już teraz wesołych świąt życzę (a co). :)
Zbieram się, oj zbieram do zrobienia piernika (tego z jabłkami ) :)

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-12-11 08:17:33

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ta gotowa mieszanka do pierniczków ? Co radzicie ?
> A, i jeszcze jedno, czy ciasto na pierniczki, które leżało w zamrażarce

Co do goździków: niestety nie wiem, gdzie je dostać i jak ewentualnie
zetrzeć - nie korzystałam jeszcze z tych przepisów.
A co do ciasta: myślę, że można je wykorzystać, bo przypomniało mi się że
kiedyś dawno na lekcjach angielskiego w liceum pani podawała nam przepis na
specyficzne ciasto robione w Wielkiej Brytanii. Bylo bez jajek, rodzynków w
nim chyba było kilogram albo więcej, piekło się je bez jajek i jakiś miesiąc
przed świętami (zupełnie jak pierniki), a niezjedzone wrzucało się do
zamrażarki i przechowywało na następny rok.
Więc jak na mój gust to można :)

1. Data: 2003-12-11 09:29:33

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przed świętami (zupełnie jak pierniki), a niezjedzone wrzucało się do
> zamrażarki i przechowywało na następny rok.

Hahha, a nie był to przypadkiem stary christmas pudding, który też można
trzymać rok ? :))

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-12-11 09:35:00

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hahha, a nie był to przypadkiem stary christmas pudding, który też można
> trzymać rok ? :))

Pojęcia nie mam, ale bardzo możliwe (w końcu ile jest angielskich
świątecznych ciast, które się trzyma od christmas do christmas). Ale z samej
ciekawości dziś w pudłach pogrzebię.
Btw, czy przepis na strudel dalej potrzebny, czy Makłowicza w zupełności
wystarczył? :)

1. Data: 2003-12-11 09:46:26

Od: "szanna1" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ta gotowa mieszanka do pierniczków ? Co radzicie ?
> A, i jeszcze jedno, czy ciasto na pierniczki, które leżało w zamrażarce

Gożdziki zmielić w młynku
Ania

1. Data: 2003-12-11 10:05:10

Od: "ania331" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Orzeszak <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> dniach zrobimy powtorke i upieczemy znowu pieniczki wg tego przepisu.

Witam,
wszystko wygląda przepysznie, ale mam pytanie ile mam dodać mąki? Bo ja mam
znak zapytania w tym miejscu co powinna być podana ilość. Anna

1. Data: 2003-12-11 10:08:36

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> wszystko wygląda przepysznie, ale mam pytanie ile mam dodać mąki? Bo ja
mam
> znak zapytania w tym miejscu co powinna być podana ilość. Anna

No tak, bo niestety coś się przy wysyłaniu popsuło, albo ja mam coś źle
skonfigurowane. Wszędzie tam, gdzie są znaki zapytania w ilościach
składników powinno być 1/2.

1. Data: 2003-12-11 10:51:50

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Btw, czy przepis na strudel dalej potrzebny, czy Makłowicza w zupełności
> wystarczył? :)

Hmmm, jakby Ci to powiedzieć... nie wytrzymałam bo "musiałam go mieć
natychmiast" i kupiłam mrozony ten niemiecki, hihi :)) Wyszedł pyszny, ale
na pewno Twój przepis lepszy, więc jakby co, to czekam ;)

pozdro
Kasia

obieraczka
Wigilia a la Makłowicz