uprawnienia niepelnosprawnych w pracy

1. Data: 2006-11-04 20:06:07

Temat: uprawnienia niepelnosprawnych w pracy
Od: "Przemek" <s...@n...2kl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych obowiazuje wszystkich pracownikow niepelnosprawnych, czy
tylko tych zatrudnionych na stanowiskach refundowanych ?

Przykladowo, mam stopien umiarkowany, pracuje na refundowanym stanowisku.
Pracodawca zna przepisy i udziela mi np. dodatkowego 10 dniowego urlopu.

Jednak, przypuscmy, ze zglaszam sie do innej pracy Zglaszam fakt, ze mam
stopien umiarkowany, przyjmuja mnie. Stanowisko nie jest refundowane.
Zostaje zaksiegowany podobnie jak inni pracownicy (8 godzinny czas pracy, 26
dni urlopu). Po pewnym czasie chce skorzystac z uprawnien wynikajacych z
ustawy, by uzyskac dodatkowy urlop. Czy pracodawca musi mi go wowczas
udzielic ?

2. Data: 2006-11-04 20:39:11

Temat: Re: uprawnienia niepelnosprawnych w pracy
Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-11-2006 o 21:06:07 Przemek <s...@n...2kl.pl> napisał(a):

> [...]
> dni urlopu). Po pewnym czasie chce skorzystac z uprawnien wynikajacych z
> ustawy, by uzyskac dodatkowy urlop. Czy pracodawca musi mi go wowczas

Z tego co wiem fakt refundowania czy nie nie ma żadnego znaczenia. Liczy
się stopień niepełnosprawności i tylko to.

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R

3. Data: 2006-11-04 21:51:47

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl>
napisał w wiadomości news:op.tiieblmw64gfbi@adam...

> Z tego co wiem fakt refundowania czy nie nie ma żadnego znaczenia. Liczy
> się stopień niepełnosprawności i tylko to.

dodam, ....
że tylko w jednym zakładzie pracy

Oprócz tego:
- czas pracy nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo
oraz nie można być zatrudnionym w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych
- dodatkowa przerwa 15 minut na gimnastyke usprawniajaca badz wypoczynek
wliczana do czasu pracy
- dodatkowy urlop w ilosci 10 dni roboczych w roku kalendarzowym (nie
przechodzi i nie sumuje sie w przypadku niewykorzystania) - w momencie
zgłoszenia zostaje ilość dni urlopu ustalona w stosunku rocznym np:
zglosiles w pazdzierniku otrzymujesz 3 dni do konca roku, w nastepnym roku
juz cale 10 dni.
- raz w roku zwolnienie od pracy w wymiarze 21 dni roboczych na uczestnictwo
w turnusie rehabilitacyjnym na wniosek lekarza oraz zwolnienie od pracy na
czas wykonywania badan specjalistycznych, zabiegow rehabilitacyjnych lub
usprawniajacych, jak rowniez w celu uzyskania zaopatrzenia ortopedycznego
lub jego naprawy.

Stosowanie w/w norm czasu pracy nie powoduje obnizenia wysokosci
wynagrodzenia wyplacanego w stalej miesiecznej wysokosci.
Powyższe przysługuje od dnia następnego po przedłożeniu w zakładzie pracy
orzeczenia o umiarkownym stopniu niepełnosprawności

--
do usłyszenia
Sylwi@

4. Data: 2006-11-04 21:52:42

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz napisał(a):
> Z tego co wiem fakt refundowania czy nie nie ma żadnego znaczenia. Liczy
> się stopień niepełnosprawności i tylko to.

A dokładniej to, czy zgłosił fakt niepełnosprawności pracodawcy.
Bo z postu wynika, że nie zgłosił (wymiar czasu pracy). Chyba,
że uzyskał odpowiednią zgodę lekarza, lecz o tym nie było
mowy.
Jest jeszcze jedna sprawa - ten 10-dniowy urlop nie przysługuje
osobie uprawnionej do urlopu wypoczynkowego w wymiarze przekraczającym
26 dni roboczych lub do urlopu dodatkowego na podstawie odrębnych
przepisów.

Pozdrawiam,
Gerard

5. Data: 2006-11-05 09:34:12

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <s...@n...2kl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 26 dni urlopu). Po pewnym czasie chce skorzystac z uprawnien wynikajacych
> z ustawy, by uzyskac dodatkowy urlop. Czy pracodawca musi mi go wowczas

Ustawa jest dla wszystkich osób niepełnosprawnych niezależnie od rodzaju
stanowiska (refundowane czy nie). Inną sprawą jest to, czy pracodawca będzie
respektował te przepisy, gdyż niestety niektórzy "prywatni" przedsiębiorcy
mają tę ustawą gdzieś.

Spotkałam się z interpretacją, która nakazuje respektować ustawę w "momencie
okazania przez osobę niepełnosprawną orzeczenia o stopniu
niepełnosprawności", a więc nie może być sytuacji, że pracodawca wie, że
przyjmuje osobę niepełnosprawną, a mimo to każe jej pracować 8 godzin
zamiast ustawowych 7.
Jeśli chodzi o podany przez Ciebie przykład, to dla stopnia umiarkowanego
jest 7-godzinny czas pracy. Tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 35
godzin.

Ustawa nie przewiduje sytuacji, żeby osoby niepełnosprawne ze znacznym lub
umiarkowanym stopniem niepełnosprawności mogły pracować więcej.

W tej sytuacji, albo okazujesz orzeczenie i korzystasz ze wszystkich
przywilejów (7 godzinny czas pracy, dodatkowy 10dniowy urlop lub zamiennie
urlop w wysokości 21 dni na turnus rehabilitacyjny, zwolnienie w czasie
godzin pracy za zachowaniem wynagrodzenia na badania specjalistyczne,
których nie można wykonać w czasie pracy, dodatkowa 15 minutowa przerwa na
gimnastykę), albo nie pokazujesz i pracujesz jak inni pełnosprawni
pracownicy. Twój wybór.

Pozdrawiam

Jeanne

6. Data: 2006-11-05 09:40:16

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ustawa nie przewiduje sytuacji, żeby osoby niepełnosprawne ze znacznym lub
> umiarkowanym stopniem niepełnosprawności mogły pracować więcej.

Poprawię samą siebie, ustawa przewiduje taką możliwość, ale tylko wtedy, gdy
lekarz medycyny pracy stwierdzi, że mogą i umieści stosowny zapis w
orzeczeniu o zdolności do pracy.

Jeanne

7. Data: 2006-11-16 21:26:18

Od: "Andrzej Maciejewski" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Poprawię samą siebie, ustawa przewiduje taką możliwość, ale tylko wtedy,
> gdy lekarz medycyny pracy stwierdzi, że mogą i umieści stosowny zapis w

I co ważne - lekarz może się wypowieć tylko na wniosek osoby
niepełnosprawnej, która chciałaby pracować 8 godzin a nie 7 na dobę

Nie masz po co zyc? Przeczytaj taca 09h poczujesz sie lepiej :P
Życie po zbrodni
Uraz kręgosłupa....
PIT
Dla wszystkich którzy odeszli...[i] [i] [i]