urodziny na slodko-co podac?

1. Data: 2002-02-21 12:19:31

Temat: urodziny na slodko-co podac?
Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i prosze o rade. Za kilkanascie dni nasza mlodsza
latorosl obchodzi urodziny (trzecie...az mi sie plakac chce,ze juz taki
duzy). Chcemy zaprosic gosci na godzine 11:00 i zrobic przyjecie na
slodko. Impreza ma trwac dwie godziny.Tutaj (w Holandii) jest zwyczaj
podawania na poczatek kawy/herbaty+ciasta, ale co pozniej? Nie inte-
resuja nas chipsy czy orzeszki (grupa dzieci w roznym wieku i niektore
za male, a poza tym nie chcemy wydlubywac tych rzeczy ze wszystkich
dywanow-wiekszosc dzieci jadlaby je chodzac po prostu po calym do-
mu).
Jezeli macie pomysl na cos slodkiego i nie ma przy tym duzo pracy,
to prosze o przepisy. Goscie sa wszystkojedzacy (tzn.zadnych alergii
i nie wybrzydzaja przy jedzeniu-na szczescie).

Pozdrawiam-Luiza.

P.S.Myslelismy o czyms z galaretka np.z owocami i bita smietana,ale
oni (Holendrzy) raczej za tym nie przepadaja. Galaretka jest tu ra-
czej uzywana do ozdoby ciast i to w niewielkich ilosciach. Troche
szkoda, bo szybki deser,dekoracyjny..........i moi trzej panowie go
uwielbiaja! Ale im to zrobie przy innej okazji.
Jeszcze raz pozdrawiam z wiosennej Holandii-L.

1. Data: 2002-02-21 14:06:43

Temat: Re: urodziny na slodko-co podac?
Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten tort jest pyszny i nie ma przy nim dużo roboty:

A oto i przepis :
na ciasto: 2/3 szklanki maki pszennej , 1/2 szklanki mąki zimniaczanej, 6
jajek, 2/3 szklanki cukru,1 łyżeczka cukru pudru, 2 łyżeczki cukru waniliowego,
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Do nasączenia: 4 łyzki soku pomarańczowego, 1 łyżka brandy, szczypta cukru
Do przygotowania formy: 1 łyżka margaryny
Do przybrania 2 różowe grejpfruty 2 szklanki śmietany 36% 3 łyżki cukru pudru,

Ciasto:
mąkę pszenną + makę ziemniaczaną + proszek do pieczenia zmieszać. Zółtka
zmiksować razem z cukrem, cukrem waniliowym i 6 łyżkami gorącej wody. Białka
ubić na sztywna pianę ze szczyptą soli. Do ubitych żółtek dodać przesianą mąkę
a następnie białka i delikatnie wymieszać.
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia wysmarować margarynką i wypełnić
ciastem. Piec ok 35 minuet w piekarniku nagrzanym do 180 C. Ostudzony biszkopt
przekroić przez pół nasączyć brendy z sokiem.
Grejpfruty wyszorować obrać z białych błonek ( mnie się udało obrać je tylko w
części bo sie rozlatują ).
Obie części ciasta wysmarować śmietaną ubitą ( ja dodałam smietan fixu - zeby
sie lepiej trzymało) i po układać na tym grejpfruty złozyc ciasto w jedna
całość i poukładać na górze grejpfrutami.

Jest to naprawdę pyszny tort i wcale nie jest taki trudny do zrobienia a przy
okazji nie jest słodki.

Pozdrawiam i życzę smacznego.
Ulcik

1. Data: 2002-02-21 14:23:03

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> [...]
> całość i poukładać na górze grejpfrutami.
>
> Jest to naprawdę pyszny tort i wcale nie jest taki trudny do zrobienia a przy

Ale czy nie jest zbyt kwasny, skoro sa w nim grejpfruty?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-02-21 18:20:46

Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Luiza Groeneveld wrote:

> Witam wszystkich i prosze o rade.

Zrob brownies, podaj lekko cieple, pokrojone w male kwadraty - dzieci
kochaja brownies. Przepis wyprobowany na grupie:

BROWNIES
80 gr masla
80 gr gorzkiej czekolady
330 gr cukru
3 jajka
100 gr maki
Brownies piecze sie w kwardatowych lub prostokatnych blachach. Moja
blacha ma 20 cm x 20 cm x 4 cm

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Blache wysmarowac maslem.
W srednim garnku na malym ogniu rozpuscic maslo z czekolada, zdjac z
ognia, dodac cukier i jajka, dobrze wymieszac widelcem, dodac make,
wymieszac, az nie bedzie widac maki, przelac do formy, piec 35 minut lub
az do momentu, gdy ciasto sie lekko wzniesie i zacznie pekac, a
powierzchnia ma cienka skorupke. Ostudzic w blasze15-20 minut, kroic na
kwadraty, podawac cieple, najlepiej z lodami.
Brownies powinny sie mazac i wygladac w srodku jak nieupieczone ciasto.
Nie nalezy ich przepiec, bo beda niedobre.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-21 18:53:51

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <M...@w...net> wrote:

>Zrob brownies, podaj lekko cieple, pokrojone w male kwadraty - dzieci
>kochaja brownies. Przepis wyprobowany na grupie:

Dzieci...? :)))
Droga Magdo, Browniesy wedlug Twojego przepisu moje szacowne,
odchudzjace sie kolezanki rabaly jak kroliki salate...a podalam
je z galka lodow waniliowych i polewa toffi posypane
orzechami. I chociaz objedzone byly glownymi daniami - pozarly podwojne
porcje...(nastepnym razem jednak lepiej bede zagladac w
piekrnik bo lekko jak na moj gust zagapilam sie - doslownie minimalnie)

AgataW.

1. Data: 2002-02-21 19:02:18

Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> [...]
> porcje...(nastepnym razem jednak lepiej bede zagladac w
> piekrnik bo lekko jak na moj gust zagapilam sie - doslownie minimalnie)

Dzieki. Tez tak sie zastanawialam nad tymi brownies i dziecmi - czy te
male chodzace po calym domu dzieciaki nie rozkrusza tego ciasta po
dywanach i meblach? Moze dla malych dzieci to cos twardego, ktore sie
nie rozpaprze, a brownies dac rodzicom?
:)))
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-21 19:42:29

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <M...@w...net> schreef in bericht

> [...]
> male chodzace po calym domu dzieciaki nie rozkrusza tego ciasta po
> dywanach i meblach? Moze dla malych dzieci to cos twardego, ktore sie

Magda dzieki,chyba zrobie brownies.A dzieciaki beda to jesc przy
stoliku nad talerzami.W koncu to nasz dom i tez mamy cos do po-
wiedzenia.A pozniej moga sobie hasac do woli po-prawie-calej cha-
lupie.

Pozdrawiam-Luiza.

1. Data: 2002-02-21 21:08:06

Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy nie jest zbyt kwasny, skoro sa w nim grejpfruty?
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Nie nie jest
Ja nie lubię grejpfrutów a smakował mi i to bardzo!!!!!

Co do geby, to na gebie?
koreczki
suchy kurczak
Re: Jesli ktos nadal poszukuje przepisow na chinszczyzne, to...
Ciasto kokosowe