ustawienie kuchenki gazowej a przepisy

1. Data: 2007-02-16 12:02:00

Temat: ustawienie kuchenki gazowej a przepisy
Od: "Maciek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Wiecie moze jakie sa przepisy odnosnie ustawienia kuchenki
gazowej w kuchni w bloku.
Slyszlem ze musi znajdowac sie co najmniej metr od okna. Czy jet to
prawda???

pozdrawiam Maciek

2. Data: 2007-02-17 18:32:42

Temat: Re: ustawienie kuchenki gazowej a przepisy
Od: "Niusy04" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Wiecie moze jakie sa przepisy odnosnie ustawienia kuchenki
> gazowej w kuchni w bloku.
> Slyszlem ze musi znajdowac sie co najmniej metr od okna. Czy jet to
prawda???
U nas jest 50 cm.
Radziłbym spytać w administracji.
ZZ

3. Data: 2007-02-21 21:45:23

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niusy04" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> prawda???
> U nas jest 50 cm.
> Radziłbym spytać w administracji.
> ZZ

Administracja i tak odeśle do rozporządzenia, które mówi:
- od okna 0,5m (w rzucie poziomym)
- od gazomierza 1,0m (w rzucie poziomym)
- od gazomierza po długości rury (w rozwinięciu) 3m
- zawór odcinający musi być w tym samym pomieszczeniu, nie dalej niż
1m od króćca przyłączeniowego urządzenia (kuchenki).

pozdrawiam Piotr

4. Data: 2007-02-22 09:43:26

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie byłam na etapie studiowania instrukcji kuchni gazowej, a tam napisane jest,
zeby nie stawiać kuchenki w linii okno-drzwi w celu wyeliminowania szkodliwych
wpływów przeciągów na pracę palników. I pewnie te pół metra minimum to wlaśnie w tym
samym celu.
A skoro napisane jest w przepisach to lepiej się tego trzymać, bo po raz
bezpieczeństwo własne i familii ponad wszystko a po dwa, przyjdzie gazownik na
wizytę coroczną i nakaże przestawienie. Wtedy dopiero bedzie ból. Może miejszy niż
ten jakby kto mial sie przytruć albo spalić , bo jakieś palne dziadostwo przez okno
przywiało, ale zawsze ból.

5. Data: 2007-02-23 06:50:04

Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

No dobra, a masz może numer tego rozporządzenia gdzieś pod ręką bo szukam od
godziny i nic a problem mam ten sam.

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

6. Data: 2007-02-23 09:03:44

Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Już nieaktualne, znalazłem!

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

7. Data: 2007-02-23 09:35:53

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek <t...@o...eu> napisał(a):

> Już nieaktualne, znalazłem!

To może się podziel?

8. Data: 2007-02-23 11:17:22

Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dz.U.2002.75.690

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie.

[...]
Rozdział 7 Instalacja gazowa na paliwa gazowe

§ 173. 1. Przy instalowaniu urządzeń gazowych należy spełnić następujące
warunki:

1) urządzenia gazowe należy połączyć ze stalowymi lub miedzianymi przewodami
instalacji gazowej na stałe lub z zastosowaniem elastycznych przewodów
metalowych,

2) zawór odcinający dopływ gazu do urządzenia należy umieścić w
pomieszczeniu, w którym jest zainstalowane urządzenie gazowe, w miejscu
łatwo dostępnym, w odległości nie większej niż 1 m od króćca
przyłączeniowego,

3) kuchnie i kuchenki gazowe należy instalować w odległości co najmniej 0,5
m od okien do boku urządzenia, licząc w rzucie poziomym,

4) ogrzewacze pomieszczeń, których temperatura osłon może przekroczyć 60°C,
należy instalować w odległości co najmniej 0,3 m od ścian z materiałów łatwo
zapalnych, otynkowanych oraz w odległości 0,6 m od elementów ścian z
materiałów łatwo zapalnych, nieosłoniętych tynkiem,

5) grzejniki gazowe wody przepływowej należy instalować na ścianach z
materiałów niepalnych bądź odizolować je od ściany z materiałów palnych
płytą z materiału niepalnego.

2. Urządzenia gazowe, wymagające przemieszczania, takie jak palniki, kolby,
lutownice, mogą być instalowane za pomocą przewodów elastycznych
przeznaczonych do takich celów.

[...]

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

9. Data: 2007-03-07 07:50:39

Temat: (...) po długości rury (...)
Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - od gazomierza po długości rury (w rozwinięciu) 3m

co ma to na celu? skończyłem własnie remont w kuchni, poprzednia kuchenka
gazowa stała ok. 0,85-0,7 m od zaworu odcinające, pprzewód elastyczny był
podłączony do rury, która zakręcała kilka razy. ja (czyli fachowcy) tę rurę
wyprostowałem, wstawiłem nowy przewód i fertig.
nie ma gazomierza, mieszkanie spółdzielcze, za gaz płacę ryczałtem

Piotr

10. Data: 2007-03-07 09:14:30

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję :)

jak pozbyc sie zapachu z termosu
WC z wyjściem kątowym
Koreańska pralka
Jak kupiłem "m" spółdzielcze bez agencji [długie]
Jak kupiłem "m" spółdzielcze bez agencji [długie]