usunięcie 3 migdału

1. Data: 2000-04-17 09:26:04

Temat: usunięcie 3 migdału
Od: "Robert Magdziak" <t...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój 4 letni syn od 3 miesięcy ma problemy z trzecim migdałem. Jest on na
tyle powiększony iż znacząco utrudnia mu oddychanie nosem, ponadto jest
źródłem częstych infekcji i alergii objawiającej się obrzękiem śluzuwek w
nosie.
Laryngolog u którego dziecko leczymy nie spieszyła się i nie chciała mu go
usuwać aż do wczoraj, kiedy to okazało się iż migdał przysłania mu ujścia
przewodów słuchowych. Stwierdziła iż dalej tego tak nie mozna zostawić gdyż
kolejna infekcja może spowodować zapalenie ucha itp.
Mam pytanie czy ktoś z grupowiczów usuwał dziecku 3 migdał. Jak to wygląda
"po" zabiegu.
Pani doktor stwierdziła iż aby dziecko nie miało negatywnych przeżyć trzeba
je uśpić na czas zabiegu, ale co potem?
Robert

2. Data: 2000-04-17 20:58:52

Temat: Re: usunięcie 3 migdału
Od: "Jurek" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Każda tego typu wizyta w szpitalu to dla dziecka wielki stres. Nasze dziecko
przeszło to w wieku ok.4 lat, ale lekarz był bardzo sympatyczny i sam zabieg
przeszedł dość spokojnie. Najgorsza jest pierwsza (i w zasadzie jedyna) doba
w szpitalu, gdy dziecko powraca powoli z narkozy, odczuwa ból i nie bardzo
rozumie dlaczego go skrzywdzono. Bliski kontakt rodziców pomaga. Po
kilkunastu godzinach dzieciak bawił się już z innymi kolegami. Teraz w
zasadzie już nic nie pamięta (ma 7 lat), ale w wypadku niedawnych badań w
szpitalu widać, że zachowuje już jakiś dystans. Usunięcie migdała nie wiele
w tym wypadku pomogło jeśli chodzi o infekcje - dopiero około 18 mies.
później jeden z młodych lekarzy zamiast antybiotyków zrobił dokładne badania
i rozpoznaj jakąś bardzo żywotną i niebezpieczną bakterię w gardle. Dobrany
dokładnie antybiotyk i od tego czasu dziecko w prawdzie czasem łapie
infekcje, ale organizm broni się już sam i antybiotyków nie podawano już
chyba ze 2 lata.
Pozdrawiam
Jurek

3. Data: 2000-04-19 02:04:47

Od: "Michal Kawecki" <mk/remove_spam/@iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Magdziak" <t...@m...com.pl> wrote in message
> [...]
> "po" zabiegu.
> Pani doktor stwierdziła iż aby dziecko nie miało negatywnych przeżyć

Może opowiem pokrótce o moich doświadczeniach zdobytych na gruncie medycyny
naszych bratanków. Otóż przez pewien czas przebywałem na terenie Węgier, tam
też przyszło na świat i się wychowało nasze dziecko. Przez pierwsze cztery
lata życia córka była bardzo podatna na przeziębienia i różnego rodzaju
infekcje, głównie anginy o ostrym przebiegu i zapalenia ucha (chyba 3 razy).
Po ostatnim takim zapaleniu poradzono nam zabieg, podkreślam - zabieg,
polegający na usunięciu trzeciego migdałka. Tak się bowiem składa, że
węgierscy medycy wykonują to na poczekaniu... cała wizyta trwała ok. 2
godzin, łącznie z oczekiwaniem do i po zabiegu. Migdałek usunięto szybko i
sprawnie w zwykłej miejskiej przychodni, dziecko nawet nie zostało
znieczulone (chyba że miejscowo, sprayem). Zaraz po zabiegu wróciliśmy do
domu. I tu mogę przyznać rację medykom węgierskim: od tego czasu nigdy -
powtarzam, nigdy więcej moja córka nie miała anginy ani zapalenia ucha.
Przeziębia się raz do roku lub rzadziej, nawet grypa ją omija (mimo że ona
nie omija miejsc publicznych, np. regularnie chodziła na basen czy też
tenisa). Antybiotyków nie musiała brać już co najmniej od kilku lat...
Czemu w Polsce usypia się dzieci do takiego prostego zabiegu? Może na to
pytanie odpowiedzą sami lekarze... osobiście uważam, że cała procedura
związana z uśpieniem dziecka, jego wybudzeniem po narkozie, rzeczywiście
może wywołać wstrząs psychiczny pozostający na długo w podświadomości
dziecka. W naszym przypadku, ponieważ zabieg potraktowano niemalże tak jak
wizytę u dentysty, obyło się bez tych przykrych konsekwencji. A córka ma do
lekarzy dalej w miarę pozytywny stosunek... (poza dentystami, no chyba że do
tych z naprawdę lekką ręką :-)).

Michał Kawecki
mk/remove_spam/@iq.pl

4. Data: 2000-04-19 07:27:58

Od: "Robert Magdziak" <t...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> związana z uśpieniem dziecka, jego wybudzeniem po narkozie, rzeczywiście
> może wywołać wstrząs psychiczny pozostający na długo w podświadomości

W szpitalach państwowych usunięcie 3 migdalka to 3 dni pobytu. W prywatnych
(ja lecze dziecko w Szpitalu Damiana) - pół dnia. Znieczulenie jest na
chwile (kilka minut) i po to aby dziecko nie przeszkadzało, nie zachłystnęło
sie i w ogóle nie miało negatywnych odczuć.
Robert

5. Data: 2000-04-20 21:57:23

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W szpitalach pa?stwowych usuni?cie 3 migdalka to 3 dni pobytu. W prywatnych
> (ja lecze dziecko w Szpitalu Damiana) - pó? dnia. Znieczulenie jest na
> chwile (kilka minut) i po to aby dziecko nie przeszkadza?o, nie zach?ystn??o
> sie i w ogóle nie mia?o negatywnych odczuae.
> Robert

Znieczulenie czy uspienie ?

Laktogeneza
Apel do Optymalnych!