usuwanie namaczanie tapet - czym?

1. Data: 2007-10-06 19:52:04

Temat: usuwanie namaczanie tapet - czym?
Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czym namaczać tapety przed usuwaniem, żeby było łatwiej?

wodą z ludwikiem? z mydłem (kosmetyczne, technicznego nie mam)? czy z czymś
ze środkami anionowo czynnymi (jakiś domesros czy inne podobne do
czyszczenia)?

skończył mi się koncentrat marki castorama, a na opakowaniu nie ma składu.
pachnie zupełnie niczym. nowego nie chcę kupować, bo za mało zostało do
usunięcia, nie zużyję, robotę chcę dokończyć z rana, i nie chce mi się
jechać do sklepu.

2. Data: 2007-10-06 22:07:27

Temat: Re: usuwanie namaczanie tapet - czym?
Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad N.S. wrote:
> czym namaczać tapety przed usuwaniem, żeby było łatwiej?

cale zycie uzywalem do tego dwuwodorku tlenu. nawet nie myslalem, ze
moze byc inna substancja, ktora dziala rownie rewelacyjnie na tapety...

Pozdro

Maseł

3. Data: 2007-10-07 01:08:43

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pachnie zupełnie niczym. nowego nie chcę kupować, bo za mało zostało do
> usunięcia, nie zużyję, robotę chcę dokończyć z rana, i nie chce mi się

H2O jest bardzo skuteczna.
Tapta

4. Data: 2007-10-07 06:11:27

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad N.S. pisze:
> czym namaczać tapety przed usuwaniem, żeby było łatwiej?

Samą wodą - a jeszcze lepiej ze spryskiwacza wrzątkiem. Dobre na dwie
osoby jedna spryskuje całe ściany a druga skrobie szpachelką. No i
najlepiej wrzątkiem.

5. Data: 2007-10-08 09:43:47

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi dobrze szło wodą. Namaczałam 2 krotnie w odstepach czasu ok 10 min
(spryskiwaczem do kwiatków jechałam) i potem zrywałam bez problemu a co nie
zeszło to pomagałam sobie szpachelką.

Pozdrawiam Magda

6. Data: 2007-10-09 22:58:30

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pachnie zupełnie niczym. nowego nie chcę kupować, bo za mało zostało do
> usunięcia, nie zużyję, robotę chcę dokończyć z rana, i nie chce mi się

z odpowiedzi wynika, że kupiłeś koncentrat wody..... ciekawe......;)

Piotrek

7. Data: 2007-10-10 02:23:54

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> z odpowiedzi wynika, że kupiłeś koncentrat wody..... ciekawe......;)

Ale za to markowy!

Tapta

8. Data: 2007-10-11 17:48:30

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tapta" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> H2O jest bardzo skuteczna.

koleś opowiadał mi że miał w łazience wodoodporne tapety (założone przez
poprzedniego właściciela)
pewnego dnia jego żona postanowiła że będą mieli płytki. Więc koleś radośnie
wziął się za zdejmowanie tapet, obliczając czas (mała łazienka staroblokowa)
na max. 1 dzień z wygładzeniem umyciem itp.

Po 4 dniach zrozumiał swój błąd. W tapecie odrywała się tylko wierzchnia
"wodoodporna" warstwa a pozostawała "pianka" i cała reszta. Podobno
benedyktyńska robota rodem z renowacji arcydzieł sztuki...
Dziś stwierdziłem, że ja mam takie same tapety (chyba) więc nie chciałbym
iść jego śladem.
Czy jest jakiś środek/sposób na "zmywalne" czy tam "wodoodporne" tapety ?

Piotrek

9. Data: 2007-10-12 09:07:31

Od: "JAKLEM" <N...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje gorąca wodą z octem, troche smierdzi ale działa doskonale.
Pozdrawiam
Janusz

10. Data: 2007-10-13 20:39:23

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Oct 2007 19:48:30 +0200, "Piotrek" <h...@p...onet.pl>
wklepał(-a):

>Dziś stwierdziłem, że ja mam takie same tapety (chyba) więc nie chciałbym
>iść jego śladem.
>Czy jest jakiś środek/sposób na "zmywalne" czy tam "wodoodporne" tapety ?

Są w sklepach z tapetami. :) O ile dobrze pamiętam, należało grubym papierem
ściernym przetrzeć tapetę, aby płyn mógł dostać się do środka. Potem zmoczyć
tapetę tym środkiem i po paru godzinach zdzierać. Schodziło bez problemu.

Dlaczego?
jak najlepiej odświeżyć (uzupełnić) fugi między terakotą w łazience?
Jaki expres ciśnieniowy?
Jak się pozbyć kuny
[dlugie] Nowy Styl.. dymania klienta.