uszka do barszczu

1. Data: 2003-12-13 00:47:54

Temat: uszka do barszczu
Od: VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pierniczki zaczeliście już w połowie listopada, ale chyba uszek jeszcze
nie?
rok temu pierwszy raz w życiu własnoręcznie wykonałam uszka do barszczu,
dotychczas jedliśmy z makaronem...
było z tym roboty oj... i jeszcze więcej, ale podobało mi się, nikt się
mnie przez 2-3h nie czepiał "bo produkuję uszka" :)

przepis gdzieś mi wcięlo, ale jak znajdę to podam :)

Pozdrowionka,
VIPunia

--
Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
http://www.iwonajankowska.prv.pl ::: http://www.lhama-temple.com

1. Data: 2003-12-13 08:15:21

Temat: Re: uszka do barszczu
Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@g...pl> napisał w
wiadomości news:2zv3ci5hi55s.snm7kktwv4gy.dlg@40tude.net...
> [...]
> było z tym roboty oj... i jeszcze więcej, ale podobało mi się, nikt się
> mnie przez 2-3h nie czepiał "bo produkuję uszka" :)

Uszka dopiero w wigilie, przed sama kolacja:) a farsz dzien wczesniej

uszka lepimy z pierogami, cala 4 osobowa rodzina ( w tym roku niestety brata
mi na sluzbe biora, ale za to prawie swiezo upieczony maz sie dolaczy)
super zabawa, wspominki opowiastki.. a potem juz tylko...kolacja..:)

Marta

1. Data: 2003-12-13 08:56:57

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Kamińska napisał:

> [...]
> mi na sluzbe biora, ale za to prawie swiezo upieczony maz sie dolaczy)
> super zabawa, wspominki opowiastki.. a potem juz tylko...kolacja..:)

tp tak jak u mnie :)
to juz jak rytual wigilijny :))

walkie

1. Data: 2003-12-13 09:12:42

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm... ja robię uszka w ten weekend. Razem z pierogami. Siedzimy z mamą w
kuchni cały dzie i robimy. A później na tacki i takie surowe do zamrażarki.
w folii. Jak zamarzną - zsypujemy do woreczków.

Fakt, są minimalnie mniej smaczne niż świeże, ale jakbyśmy miały robić to
przed samymi Świętami... to byłoby za mało. :) A tak możemy zrobić dużo...
do tego duużo barszczu na zakwasie... i można się cały dzień obiadać. :D

Ale powiedzcie, jak robicie farsz?

Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
-_--_--_--

Największy sklep z grami wszelkiego rodzaju w polskim Internecie!

1. Data: 2003-12-13 10:11:22

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Dec 2003 10:12:42 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Magdalena
Witkowska*, w wiadomości news:<brel8q$paa$1@news.onet.pl> zawarł, co
następuje:

> Ale powiedzcie, jak robicie farsz?

gotuję grzyby i przekręcam przez maszynkę z przesmażoną cebulką
doprawiam solą i pieprzem
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-12-13 12:42:53

Od: Catalina <c...@u...plsocseks.net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Dec 2003 01:47:54 +0100, VIPunia - Iwona Jankowska
<v...@g...pl> wrote:

>pierniczki zaczeliście już w połowie listopada, ale chyba uszek jeszcze
>nie?

Jak nie jak tak ;-)) Ja robilam wczoraj na 12 osob ;-)) Dzis pierwsze
spotkanie "wigilijne"

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2003-12-14 16:27:19

Od: "agatonek" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było z tym roboty oj... i jeszcze więcej, ale podobało mi się, nikt się
> mnie przez 2-3h nie czepiał "bo produkuję uszka" :)

hmm w tym roku uszka to bedziemy robic w sama wigilie, jak dawniej:) juz
sie nie moge doczekac zlepiaia tych malenstw:))
pozdrawiam cieplutko
**agata**

1. Data: 2003-12-14 18:14:12

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do tego duużo barszczu na zakwasie... i można się cały dzień obiadać. :D

grzyby suszone podgotowane, przemielone na drobno, do tego jedno jajko(male
lub "polowa" duzego"), bulka tarta,coby farsz byl zwiezly, sol, pieprz,
podsmazona drobno zmielona cebula (farsz zostawiamy na noc)

a co ilosci, muy tez robimy duuuzo, bo zarloki z nas straszne, pozatym jest
nas o dwie osoby wiecej do palaszowania, a pozatym zawsze jeszzce wieziemy
rodzinie - -bo tam maja lenia i nie chce im sie robic takiego przysmaku
nieziemskiego :)
robienie uszek i pierogow zajmuje kilka godzin, w miedzyczasie ja i mama
costam jeszcze szykujemy innego, tak ze wszytkie potrawy wigilijne sa na
swiezo :)
na szczescie, w tym roku (inaczej niz w zeszlym :/) udalo mi sie zalatwic
urlop na wigilie, i bede uczestniczyla w _calej_ tej swiatecznej
krzataninie:)

Marta

1. Data: 2003-12-14 18:16:20

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w wiadomości

> do tego duużo barszczu na zakwasie... i można się cały dzień obiadać. :D

a co do barszczu... to w wielkim glinianym "garnku" kisi sie od paru dni..i
jak wraca sie do domu po pracy, to caly pokoj pachnie juz zakwasem :)

Marta

1. Data: 2003-12-14 20:14:53

Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było z tym roboty oj... i jeszcze więcej, ale podobało mi się, nikt się
> mnie przez 2-3h nie czepiał "bo produkuję uszka" :)
****
uszka, pierogi... mniam. Uszka i pierogi z grzybami - grzybki suszone
namoczone i ugotowane - posiekanie z przysmażona cebulką jako farsz
(sół+pieprz do smaku). A same pierogi na dwa sposoby 1: gotowane 2. smażone
na oleju mocno rozgrzanym- na rumiano ,pyszne równiez na zimno. U mnie w
domu wszyscy się opychaja tymi smażonymi. Na wywarze z grzybów barszcz
czerwony wigilijny + kilka grzybków zostawionych w wywarze. Już nie mogę
doczekać się Wigilii :))
Pozdrawiam

P.S. sądząc po nazwisku może mamy coś wspólnego :)

--
Grzegorz Jankowski - Kraków
kwant<no_spam>@op.pl

Beaujolais nouveau
nowy adres znanej strony
kompot z suszu - help me please...
[SPAM] Thermomix sprzedam okazyjnie (Kraków)
Ratujcie moje pierniczki! :)