watrobka inaczej?

1. Data: 2002-08-07 12:18:52

Temat: watrobka inaczej?
Od: "Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Naszly mnie taki dwa pytanka:
1. Czy mozna zrobic watrobke inaczej niz smazona z cebulka? To znaczy, czy
mozna ja piec, czy panierowac czy cos w ten desen? Moze mozna uzyc jako
jakies nadzienie (do pierogow? - aj, nie bijcie, tak sobie gdybam, nie mam
pojecia, czy to mozliwe). Robilam kiedys panierowana kaszane i ciekawa
jestem, czy podobna rzecz mozna z watrobka. Ktos probowal?
2. Widzialam w sklepie kurzecze serca, ale nigdy tego nie jadlam. Czy mozna
je po prostu usmazyc i jakis sosik do tego zrobic, czy trzeba je jakos
specjalnie preparowac do celow konsumpcyjnych? A w ogole smaczne to jest?
Skusic sie?
Pozdrawiam wszystkich, a zwlaszcza tych szczesliwcow, ktorzy nie dostali
urlopu i, siedzac w pracy, podziwiaja przez okno piekno przyrody, zlozone w
95% z asfaltu, szyn tramwajowych i przecudnej szarosci miejskich murow. 5%
to lysawe trawniki.
Mapet
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-08-07 12:30:31

Temat: Re: watrobka inaczej?
Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> je po prostu usmazyc i jakis sosik do tego zrobic, czy trzeba je jakos
> specjalnie preparowac do celow konsumpcyjnych? A w ogole smaczne to jest?

Mój kot je uwielbia. Ugotowane w wodzie z odrobiną soli - jest w stanie
zjeść każdą ilość i da sie posiekać za nie...
Ale ja nie próbowałam... Trochę nieładnie pachną przy gotowaniu.

Anka P.

1. Data: 2002-08-07 12:49:55

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mozna

moga tez byc kacze (najlepiej mi smakuja) i indycze (tez lepsze od kurzych)

ja gotuje z przyprawami i sa mniam, mniam (mowa o sercach)

watrobka najlepsza smazona z cebulka (tez nie koniecznie z kurczaka), ale
moze tez byc z grila.

watrobki kurze ktore widuje w sklepie nalezaloby poddac ekspertyzie
kurzego anatomopatologa -- ciekawe co by powiedzial???

pozdrawiam WM

1. Data: 2002-08-07 12:54:59

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mój kot je uwielbia. Ugotowane w wodzie z odrobiną soli - jest w stanie
>zjeść każdą ilość i da sie posiekać za nie...
>Ale ja nie próbowałam... Trochę nieładnie pachną przy gotowaniu.
>
>Anka P.
To ja juz nie napisze co moj pies uwielbia bo to nie ta grupa.
Ale z watrubek da sie zrobic ponoc kilka potraw.
Jako pasztecik - nadzienie do drobiu typu kaczka ges
nadzienie do nalesnikow
Przyznam sie ze tego nie robilem tylko jadlem Smaczne
Osobiscie jakby to nazwac praze watrubki drobiowe w oleju.
Watrubki drobiowe po dokladnym oczyszczeniu wkladam do garka
z wieksza iloscia oleju Garnek z nierdzewki o grubym denku.
Oczywiscie olej juz rozgrzany.Prycha to coprawda ale trza uwazac.
Do oleju mozna wrzucic przyprawy w tym czosnek jak ktos lubi.
Po uzyskaniu odpowiedniej miekkosci -trudno podac czas - wyjmuje na
taalerzyk i sole.
Jak ktos chce mozna przysmazyc cebulkie osobno lub jakiekolwiek inne warzywo
.
dodac do ziemniakown ryzu kaszy czy z pieczywem

Kwestia gustu-smaku

Pozdrawiam Stanislaw
Z Gdanska

1. Data: 2002-08-07 13:04:32

Od: "zdzicho" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> je po prostu usmazyc i jakis sosik do tego zrobic, czy trzeba je jakos
> specjalnie preparowac do celow konsumpcyjnych? A w ogole smaczne to jest?
bardzo dobry jest gulasz z serc.

1. Data: 2002-08-07 13:20:14

Od: "e-dziunia" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mapet(ka)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pojecia, czy to mozliwe). Robilam kiedys panierowana kaszane i ciekawa
> jestem, czy podobna rzecz mozna z watrobka. Ktos probowal?

mozna np usmazyc jablko pokrojone w osemke (wydrazyc gniazda) i dodac je do
watrobki z cebulka (mniam)
najlepsza jest watrobka pomoczona wczesniej w mleku (najlepeij dzien
wczesniej wieczorem wlozyc ja do miseczki z mlekiem i do lodowki)
i nie solic przed i podczas smazenie tylko juz na talerzu - od soli
twardnieje podczas smazenia

--
e-dziunia

1. Data: 2002-08-07 13:21:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mapet(ka)" napisala:

> Czesc!
> Naszly mnie taki dwa pytanka:
> 1. Czy mozna zrobic watrobke inaczej niz smazona z cebulka?

Mozna jeszcze dołożyc rodzynek i płatków migdałowych - zupełnie
inne danie sie robi.

> [...]
> pojecia, czy to mozliwe). Robilam kiedys panierowana kaszane i ciekawa
> jestem, czy podobna rzecz mozna z watrobka. Ktos probowal?

Mozna przekręcić przez maszynkę, dodać tartej bułki i siekanej pietruszki
i zrobic kotleciki.

> [...]
> je po prostu usmazyc i jakis sosik do tego zrobic, czy trzeba je jakos
> specjalnie preparowac do celow konsumpcyjnych? A w ogole smaczne to jest?

Używam ich tylko do krupniku na podróbkach albo robię
coś w rodzaju gulaszu z jarzynami. Podsmażane chyba wyjdą za
twarde?

Krycha

1. Data: 2002-08-07 13:38:30

Od: "AniaG" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy mozna zrobic watrobke inaczej niz smazona z >cebulka?

Właśnie ostatnio widziałam przepis na wątróbkę, był on mniej wiecej taki
jaki na "kurczaka po koreańsku", albo "po chińsku". Musiałabym jeszcze raz
przejżeć wszytsko. nie mniej jednak dalej jest to smażona wątróbka.
pozdrawiam
Anka

--
"Niepewność jest jak sól.
Żadna potrawa bez niej nie nadaje się do zjedzenia,

1. Data: 2002-08-07 14:02:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Aug 2002 14:18:52 +0200, "Mapet\(ka\)"
<m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>95% z asfaltu, szyn tramwajowych i przecudnej szarosci miejskich murow. 5%

watrobka - smazona na ostro, potem dodac rodzynek i troche
cynamonu...baaardzo ciekawe i smaczne.
moje kurze watrobki to: usmazyc bardzo ostro, zakrywam sie wielka
przykrywka przeciw strzekajacej watrobce, kiedys w oko
dostalam...
potem ja zdejmuje, wlowema na patelnie krople wody plus sporo
jasnego/lekkiego sosu sojowego i wrzucam sporo smietany,
mieszajac to wszystko na goracej choc zgaszonej patelni,, polewam
watrobke, jem tu - w towarzystwie saltki kartoflanej z duza
ilsocia ciebuli i winegretu wymieszanego z odrobina majoenzu i
jogurtu, dawniej - w towarzystwie wekowego sloika pelnego
marynowanych podpienkow

Krysia

P.S. N zoladkach, cynaderkach, sercach i innych organach sie nie
znam.

P.P.S. Nie mam zadnego urlopu, pracuje z domu dla siebie, ale mam
widok na feerie kolorkow, co mi sie nagle ulegla w ogrodku z
frontu - nigdy nie iwerzylam, z emi wyjdzie w zyciu taki ladny
ogrodek!!
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-07 15:39:05

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> Watrubki drobiowe po dokladnym oczyszczeniu wkladam do garka
> z wieksza iloscia oleju Garnek z nierdzewki o grubym denku.
> [...]

watrobki drobiowe sa najdelikatniejsze i najsmakowitsze jak sie je usmazy na
patelni na masle Zupelnie na koncu sol i pieprz .I nic wiecej..A jak
smakowite jest to maselko na patelni....Zamiatam chlebem talerzyk z tego
masla wokol watrobki a potem jeszcze tak samo robie z patelnia. Az lsni...

Jola L-L

Aronia
Kto zna satesaus firmy WYKO
Kabaczek??