wedliniarstwo

1. Data: 2001-10-08 10:50:20

Temat: wedliniarstwo
Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat od czasu do czasu walkowany, ale pozwole sobie wrocic jeszcze raz
do tematu
Szukam wszystkiego co traktuje o wyrobie kielbas, wedzeniu itp.
Kiedys Jerzy pisal o wedzonej poledwicy, wiec moze kolega pomoze.
Mam poprostu problem bo musze zrobic troche kielbasy z dzika i uwedzic
schaba.. no i niechciałbym tego zpie...
Z gory dzieki...

1. Data: 2001-10-08 11:33:13

Temat: Re: wedliniarstwo
Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kiedys Jerzy pisal o wedzonej poledwicy, wiec moze kolega pomoze.
> Mam poprostu problem bo musze zrobic troche kielbasy z dzika i uwedzic

Ja polecam stare ksiazki kucharskie dostepne w lepszych bibliotekach.
Praktyczny kucharz warszawski tudziez Praktyczny kucharz wielkopolski
zawieraja caly rozdzial o wyrobie wedlin. Niestety nie mam tego na wlasnosc
a w Narodowej nie pozwalaja na kserowanie tak starych ksiazek. Ale zawsze
mozna sie tam kopnac i cos przepisac. Zastanawiam sie nawet nad tym od
dluzszego czasu czy tego nie zrobic ale czasu ciagle malo. Bede w tym
tygodniu w Narodowej wiec moze sprobuje ale nie obiecuje. Sa tam opisy tak
smakowite, ze nie powinno sie chodzic na glodnego m.in. o wedzeniu w dymie z
mrowiska, o marynowaniu przed wedzeniem czy o przygotowaniu pekelfleiszu
tudiez szynce westwalskiej i szynce z komina. Ba jest nawet opis wedzenia
bez dymu polegajacy na marynowaniu miesa w specjalnej zalewie. Naprawde
lektura godna uwagi. Ksiazki te w katalogu wystepuja w dziale kucharstowo.
Czesc z nich (katalogow nie ksiazek) jest dostepnych przez www i telenet z
adresu
www.bn.org.pl
Niestety starszych pozycji na ogol trzeba szukac w kartkowym
Czarek

1. Data: 2001-10-08 11:47:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kiedys Jerzy pisal o wedzonej poledwicy, wiec moze kolega pomoze.
> Mam poprostu problem bo musze zrobic troche kielbasy z dzika i uwedzic
Mam za malo doswiadczenia z wedzonym dzikiem [jakos mi nie pasuje], zawsze
dzika wolalem pieczonego na ruszcie badz z grilla, kielbase kupuje gotowa
w Mini Europie ale jest to rzecz dla amatorów [a mnie i konina nie
przeraza, a te dziwne wedliny robione sa wg. starych receptur, nie da sie
ich spieprzyc, na szczescie].
Moze tu znajdziesz dla siebie natchnienie:
http://www.kucharzenie.hg.pl/dzi_rozn.html
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-08 11:51:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Sa tam opisy tak smakowite, ze nie powinno sie chodzic
> na glodnego m.in. o wedzeniu w dymie z mrowiska,
To ja o to poprosze. :-)

> [...]
wedzenia
> bez dymu polegajacy na marynowaniu miesa w specjalnej zalewie.
Stary? Bo wersje wspólczesna to ja mam.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-08 11:52:25

Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kiedys Jerzy pisal o wedzonej poledwicy, wiec moze kolega pomoze.
> Mam poprostu problem bo musze zrobic troche kielbasy z dzika i uwedzic

Jeszcze sobie przypominam, ze jakies 10 lat temu na rynku byla taka pozycja:
Sami robimy wedliny wydane to bylo przez PWE ale autora nie pamietam a w
domu nie mam

1. Data: 2001-10-09 06:00:04

Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze tu znajdziesz dla siebie natchnienie:
> http://www.kucharzenie.hg.pl/dzi_rozn.html
> pozdr. Jerzy

Widzisz akurat powyzsza strona jest mojego autorstwa, a ja szukam jeszcze.
Jestem chlopak ze wsi i do tego mysliwy wiec dziczyzne zazwyczaj przerabia sie
u nas dosc czesto. robia to jednak rzeznicy, a nic tak nie cieszy jak wlasny
wyrob. Zbieram wiec rozne stare ksiazki, lapie kontakty rozwijam temat.
Dzieki za odpowiedz, wlasnie marynuje kawalek miesa wg Twojego przepisu. Za 2
tygodnie powiem co z tego wyszlo bo w piatek zaczynam wedzic...

1. Data: 2001-10-09 11:10:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzisz akurat powyzsza strona jest mojego autorstwa, [...]
Szkoda, ze od tego nie zaczales ... Ale strona ciekawa.
pozdr. Jerzy

Lasagne- kolejny raz
Czekolada
biały wrzątek