Re: wedliniarstwo

From: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: wedliniarstwo
Date: Mon, 08 Oct 2001 13:33:13 +0200
Sender: g...@p...onet.pl@zycie.waw.pdi.net

> Temat od czasu do czasu walkowany, ale pozwole sobie wrocic jeszcze raz
> do tematu
> Szukam wszystkiego co traktuje o wyrobie kielbas, wedzeniu itp.
> Kiedys Jerzy pisal o wedzonej poledwicy, wiec moze kolega pomoze.
> Mam poprostu problem bo musze zrobic troche kielbasy z dzika i uwedzic
> schaba.. no i niechciałbym tego zpie...
> Z gory dzieki...

Ja polecam stare ksiazki kucharskie dostepne w lepszych bibliotekach.
Praktyczny kucharz warszawski tudziez Praktyczny kucharz wielkopolski
zawieraja caly rozdzial o wyrobie wedlin. Niestety nie mam tego na wlasnosc
a w Narodowej nie pozwalaja na kserowanie tak starych ksiazek. Ale zawsze
mozna sie tam kopnac i cos przepisac. Zastanawiam sie nawet nad tym od
dluzszego czasu czy tego nie zrobic ale czasu ciagle malo. Bede w tym
tygodniu w Narodowej wiec moze sprobuje ale nie obiecuje. Sa tam opisy tak
smakowite, ze nie powinno sie chodzic na glodnego m.in. o wedzeniu w dymie z
mrowiska, o marynowaniu przed wedzeniem czy o przygotowaniu pekelfleiszu
tudiez szynce westwalskiej i szynce z komina. Ba jest nawet opis wedzenia
bez dymu polegajacy na marynowaniu miesa w specjalnej zalewie. Naprawde
lektura godna uwagi. Ksiazki te w katalogu wystepuja w dziale kucharstowo.
Czesc z nich (katalogow nie ksiazek) jest dostepnych przez www i telenet z
adresu
www.bn.org.pl
Niestety starszych pozycji na ogol trzeba szukac w kartkowym
Czarek