wegiel do drewno - porownanie

1. Data: 2006-09-02 19:54:19

Temat: wegiel do drewno - porownanie
Od: "Piotr Jot" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam sie czym palic w nadchodzaca zime, ilosci przewiduje niewielkie
liczac na wegiel ok 1 tony i tak:

1mp czyli ok.0,8m3 kosztuje 120zl (mieszanka lisciastych)
1kg = 12MJ(jednoroczne drewno) wiec 1mp=0,8*650(gestosc drewna)*12=6240
a wegiel wychodzi mi 1t= 1000 * 26MJ= 26000MJ (byc moze wartosc opalowa za
wysoka?)
1tona (400zl) odpowiadalaby 4mp drewna (480) (wiec na niekorzysc drewna)
i teraz pytanie, czy rzeczywiscie tak jest? Czy moze ktos juz przerzucal sie z
jednego paliwa na drugie i ocenil roznice w praktyce...
Czy 4mp wystarcza mi, w zalozeniu ze 1 tona wegla wystarczy? :/

2. Data: 2006-09-02 22:50:09

Temat: Re: wegiel do drewno - porownanie
Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednego paliwa na drugie i ocenil roznice w praktyce...
> Czy 4mp wystarcza mi, w zalozeniu ze 1 tona wegla wystarczy? :/

Stoję przed podobnym dylematem. Ja w 3M kupując tonę węgla na składzie
dostaję średnio 850 kg + wodę i śmieci.
Dlatego kupuję węgiel z innego źródła :) Jeżeli dostaniesz tonę węgla, to
pytanie ile z tego jest węgla a ile kamienia, który wypala się połowicznie
lub wcale.
Teoretyczne przeliczanie nie ma sensu. Drewno drewnu nierówne. Mam zamiar
kupić na tą zimę drewno i zobaczyć ile wyjdzie mp w sezonie.

Tomek

3. Data: 2006-09-04 21:00:22

Od: "Stoton" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sie z
Ostatnią zimę paliliśmy samym drewnem. Roboty przy zakupie więcej, zwykle
kupuje się mokre i trzeba suszyć - schło przez lato a reszta schnie drugi
rok, miejsca potrzeba więcej, ale palenie o wiele milsze, czysto w piwnicy i
popiól bardzo dobry na działkę jako nawóz i środek ochrony. Nie potrzeba go
wyrzucać do śmieci - oszczędność na wywozie. Nie ma trującego dymu. Koszt
tego samego rzędu, chyba że ktoś ma możliwość kupna tańszego.

Stoton

4. Data: 2006-09-05 06:47:55

Od: "Piotr J" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoton <s...@o...pl> napisał(a):

> Ostatnią zimę paliliśmy samym drewnem. Roboty przy zakupie więcej, zwykle
> kupuje się mokre i trzeba suszyć

A jakie to bylo drewno? Tzn czy twarde lisciaste? Czy odrazu po scieciu czy
'przewiane' skladowane rok.. Ja mam mozliwosc kupna takiego co bylo niecaly
rok sezonowane, a ze sezon grzewczy juz puka (choc nie widac zimy) to moze nie
nadawac sie do palenia ;|
Jesli chodzi o komfort to rzeczywiscie jest lepiej (nei ma takeigo syfu) i
mozna keilbase w kaflaku (wlasnie pale w piecu kaflowym) upiec ;) tak wynika z
moich prob palenia starej boazerii
Jeszcze mam pytanko o popiol tzn. czy jest go wiecej? Z tabel wynika ze nie..
ale ja musze przekonac rodzine ze jednak jest mniej (albo tyle samo)

5. Data: 2006-09-06 07:06:59

Od: "Stoton" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie to bylo drewno? Tzn czy twarde lisciaste? Czy odrazu po scieciu
> czy
> 'przewiane' skladowane rok.. Ja mam mozliwosc kupna takiego co bylo
> niecaly
Twarde, świeże, pocięte, ale musiałem przerąbać, aby zmieściło się do pieca
CO. Kupiliśmy też kilka m3 odpadków poprodukcyjnych twardego - suchuteńkie
i trochę sosnowego, żeby się miło rozpalało.

> Jeszcze mam pytanko o popiol tzn. czy jest go wiecej? Z tabel wynika ze
> nie..
> ale ja musze przekonac rodzine ze jednak jest mniej (albo tyle samo)
Zdecydowanie mniej, czeka potem w kilku workach na wiosnę. Można go sypać po
działce, żona bardzo go sobie ceni i dostaje on się tylko wybranym
roslinkom więc wolelibyśmy, aby było znacznie więcej. Mniej ekologiczny
idzie do śmietnika, ale takiego jest znikomo mało.

Stoton

Czy to mozliwe?
Barwnik do odzieży
domek letniskowy - jak?