wiercenie w plytkach ceramicznych

1. Data: 2004-12-29 09:33:42

Temat: wiercenie w plytkach ceramicznych
Od: "Geny" <g...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

mam pytanie, czy mozna normalnymi wiertlami (takimi do drewna) wiercic w
plytkach ceramicznych, czy raczej wercic czyms specjalnym zeby kolki
zawiesic, czy moze wiercic tylko w fudze?

pozdrawiam
geny

2. Data: 2004-12-29 09:41:04

Temat: Re: wiercenie w plytkach ceramicznych
Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanie, czy mozna normalnymi wiertlami (takimi do drewna)
nigdy do drewna - tylko do betonu

> wiercic w
> plytkach ceramicznych, czy raczej wercic czyms specjalnym zeby kolki
> zawiesic, czy moze wiercic tylko w fudze?

poszukaj watku o wierceniu w glazurze byl w ciagu ostatniego miesiaca

musta

3. Data: 2004-12-29 09:50:40

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> nigdy do drewna - tylko do betonu

> poszukaj watku o wierceniu w glazurze byl w ciagu ostatniego miesiaca
>
> musta

watek "reling?"

news.ipartners.pl pl.rec.dom:50286

4. Data: 2004-12-29 09:59:46

Od: "Geny" <g...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki

5. Data: 2004-12-29 10:24:17

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Geny" <g...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cqtthv$93c$1@news.onet.pl...
> [...]
> wiercic w plytkach ceramicznych, czy raczej wercic czyms
> specjalnym zeby kolki zawiesic, czy moze wiercic tylko w fudze?

Jeszczedo przedpiśców dodam tylko, że "normalne" wiertła są do
metalu, nie do drewna. A wiercenia w fudze unikaj, jest
najbardziej niebezpieczne dla płytek.

J.

6. Data: 2004-12-29 10:34:59

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Geny" <g...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
> plytkach ceramicznych, czy raczej wercic czyms specjalnym zeby kolki
> zawiesic, czy moze wiercic tylko w fudze?

Ja wywierciłem duuużo dziur zwykłym wiertłem do betonu, zazwyczaj w gresie
ale sporo też w płytkach i terakocie. Wiele z tych dziur było wierconych w
fugach. Nie widzę w tym żadnych problemów.

pzdr
topjes

7. Data: 2004-12-29 12:06:36

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plytkach ceramicznych, czy raczej wercic czyms specjalnym zeby kolki
> zawiesic, czy moze wiercic tylko w fudze?

ja wierciłem widiowymi. Przed wierceniem trzeba np ostrym gwozdziem albo
małym wiertłem "napunktowac" miejsce wiercenia zeby wiertło nie uciekało -
uwaga napunktowac recznie tzn wziasc ostre narzedzie i zrobic małą ryskę.
Wiercić bez udaru i z umiarkowanym naciskiem i powinno być OK

Zaslav

8. Data: 2004-12-29 12:12:28

Od: "jjaagg" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwaga napunktowac recznie tzn wziasc ostre narzedzie i zrobic małą ryskę.
> Wiercić bez udaru i z umiarkowanym naciskiem i powinno być OK

Na malych obrotach bo duze przypieką i stępią nam widie (mozna polac wodą) i
koniecznie ostrym wiertlem. Idzie jak w maslo :)

pzdr
marcin

panele w kuchni ?
Jaka kuchnia?
podzial pokoju
Pralka nie grzeje
tanio i dobrze - szafy do garderoby W-Wa