wiertarka domowa [JAKA?]

1. Data: 2007-01-21 21:34:27

Temat: wiertarka domowa [JAKA?]
Od: "Farfotzel" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,

poprzedni post dotyczacy żelazka troche naprowadził mnie na własciwe tory -
wybór zapadł, żona szczęśliwa.

Postanowiłem zatem uszczęśliwić równez siebie. A do tego potrzebuje
wiertarki (jakkolwiek to brzmi) :)

I teraz pytanie, jaka wiertarke polecacie do prostych prac domowych.
Wymogi jakie mi sie nasuwają:
regulowana prędkośc obortów oraz dobry udar (o cenie nie wspomne)

zastosowanie:
drobne prace domowe - czasem jakas dziura w betonie coby obrazek powiesic,
przewiercenie przez cała sciane coby kabel od kablówki przeciągnąc itp.

oczekuje wskazówek,

pozdrawiam
Farfotzel

2. Data: 2007-01-21 21:47:41

Temat: Re: wiertarka domowa [JAKA?]
Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie kupilem na allegro wiertareczke Boscha o mocy 1000 W, z systemem
odsysania pylu. Miodzio, sama przyjemnosc w wierceniu, a mam sciany bardzo
"trudne" - wielka plyta. No i naprawde nic nie pyli, mozna wiercic nad
dywanem:)
Wiertarka nowka, symbol PSB 1000 RCA, made in switzerland. Koszotwala mnie o
150 zl mniej niz w sklepie. Mozesz sie tez rzucic na 700W, jest tansza, ale
nie ma sprytnego urzadzenia do bezpylowego wiercenia...

3. Data: 2007-01-21 23:11:20

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Farfotzel <f...@g...pl> wrote:

> regulowana prędkośc obortów oraz dobry udar (o cenie nie
> wspomne)

temat pojawia się tu i na pl.misc.budowanie przynajmniej raz w
tygodniu ;-)

Jeśli to ma być _dobry_ udar, to tylko młotowiertarka. Zwłaszcza
jesli jej podstawowym zastosowaniem ma być wiercenie w ścianach,
zwłaszcza żelbetonowych i na wylot. Nie musi to być wielka krowa,
mała 700W wystarczy.
Żadna wiertarka z mechanicznym klekotem udającym udar, nawet taka
1000W, jak wyżej ktoś poleca, nie jest w stanie młotowiertarce
nawet w 1/10 dorównać.

Wada - ciężko jej użyć do wiercenia nie w ścianie, tylko np. w
desce. Ciężko nie znaczy, ze się nie da, da się, jak dokupisz
przejściówkę z SDS na normalne wiertła, ale jesli chcesz mieć
porządne wyposażenie domowego warsztatu, to lepiej kup taką
młotowiertarkę i drugą małą normalną lub wkrętarkę, jeśli młotek
kupisz tani (taki wystarczy!) i tak wyjdzie taniej niż taki 1000W
Bosch z odsysaniem pyłu.

J.

4. Data: 2007-01-21 23:32:14

Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jesli jej podstawowym zastosowaniem ma być wiercenie w ścianach,
> zwłaszcza żelbetonowych i na wylot. Nie musi to być wielka krowa,

Przeciez napisal., ze to ma by wiertarka domowa, a Ty proponujesz sprzet
dla zawodowca:)))

5. Data: 2007-01-21 23:46:08

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

burz napisał(a):

> Przeciez napisal., ze to ma by wiertarka domowa, a Ty proponujesz sprzet
> dla zawodowca:)))

tak, tylko ten sprzet dla zawodowca bedzie 2x tanszy, niz ta twoja
wiertarka...
Moj Einhell 726 (polecam archiwum grupy) byl 2x tanszy, a zaloze sie,
ze w zelbecie bedzie wiercil lepiej, niz twoj bosh...

Sierp

6. Data: 2007-01-21 23:55:13

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

burz <b...@p...onet.pl> wrote:

> Przeciez napisal., ze to ma by wiertarka domowa, a Ty
> proponujesz
> sprzet dla zawodowca:)))

Nie proponuję mu Hilti za 2000zł, to byłby sprzęt dla zawodowca.
Proponuję mu małą młotowiertarkę za 300-500zł, która będzie
dokładnie tym, czego szuka: dobrym sprzętem do wiercenia w domu w
ścianach dla amatora.

J.

7. Data: 2007-01-21 23:55:49

Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kurcze, wyraznei napisal:
>drobne prace domowe - czasem jakas dziura w betonie coby obrazek
powiesic...

po co mu mlot???

8. Data: 2007-01-22 00:00:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

burz <b...@p...onet.pl> wrote:

> po co mu mlot???

Nie "młot", młotowiertarka, np. o taka:
http://allegro.pl/item157219863.html
http://allegro.pl/item158803650.html

Po co? Po to: "drobne prace domowe - czasem jakas dziura w

9. Data: 2007-01-22 00:07:40

Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie proponuję mu Hilti za 2000zł, to byłby sprzęt dla zawodowca.
> Proponuję mu małą młotowiertarkę za 300-500zł, która będzie
> dokładnie tym, czego szuka: dobrym sprzętem do wiercenia w domu w

Mozna i tak.
Ja jednak cenie sobie mozliwosc wywiercenia otworu fi 8 w pokoju stolowym
bez grama syfu, czyli konsekwentnie polecam boscha, o ktorym wyzej:)))
Mlotowiertarka jak na razie potrzebna byla mi raz - pozyczylem profi za pare
zlotych na dwie doby i po zawodach.
Inna sprawa, ze wiekszosc odmowych remontow (z 15 lat temu to bylo)
wykonalem celma 350W z przystawka (!) tzw. udarowa...
pozdr, burz

10. Data: 2007-01-22 00:13:15

Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jeszcze cytat niejakiego Rolka z pl.misc.budowanie (wszystko co ponizej):

Skuszony opiniami z grupy, kupiłem na allegro młotowiertarkę Einhell BHG
726. Tylu ochów i achów się naczytałem (Jarek P - to do Ciebie!), że nie
sposób było odmówić.
Przesyłkę odebrałem, wsadziłem dłuto (bo akuratnież czekało mnie małe
kucie), zablokowałem obroty, włączyłem kucie, dałem po garach i... mało mi
rak nie urwało. Dłuto zaczęło tak szaleć po betonie, że myślałem, że wylecę
z garażu. No nie, takich łomotów się nie spodziewałem. Czytałem o jakimś
"wchodzeniu jak w masło", "pracy bez docisku, bo samo idzie", a tu mój
einhell prawie mi rąk nie wyrwał. Huk, łomot i potężne walenie.
Po ponownym włączeniu, młot jakby się uspokoił, ale dziubał jak
nowonarodzona papużka. Takie lekutkie, maluśkie drgania (ale na pełnych
obrotach silnika), które mogłyby według mnie z ledwością spienić cappucino,
ale nie ruszyć choćby socjalistyczny tynk wapienny. Poza tym, zauważyłem, że
blokada dłuta, to chyba jakaś fikcja. Nie, nie obracało się, ale obracając
młotem w czasie kucia, dłuto stało w miejscu, a młotem mogłem sobie kręcić w
prawo i lewo...
Po zamianie dłuta na wiertło niby wierciło, ale mysłałem, że to faktycznie
szło będzie jak burza, a tu ledwie kapuśniaczek się okazał. Niby wierciło,
ale mój zielony Bosch ze zwykłym udarem, mam wrażenie, że dziabał tak samo.

Szafy Pax Ikea ?
Szukasz ekipy budowlanej z polecenia?
detergenty do zmywarki ?
2 wieszaki w szafie wnękowej