wino porzeczkowe - pytanie

1. Data: 2003-07-16 17:40:57

Temat: wino porzeczkowe - pytanie
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!
bardzo dawno do Was nie zagladałam, a jeszcze dawniej nie pisałam. Teraz
jednak mam pytanie. Chodzi o wino z porzeczek do którego się przymierzam.
Jeśli chodzi o produkcję wina to jestem KOMPLETNYM laikiem i mimo
przejrzenia kilku stron na temat win nadal nie mam jasności.

Mam:
porzeczki czerwone - juz zebrane i obrane
50 l baniak
rurkę
drożdże
pożywkę
dobre chęci

nie mam: wyczucia i ani krzty doświadczenia

więc jak mam się do tego zabrać?
zgniatać te porzeczki ? wyciskać sok czy nie? odlewać? zasypywać cukrem? po
troche? wszystko naraz?
kiedy dodać pożywki i drożdzy?
ile wody?

pliiiiiiis pomóżcie

Asia

1. Data: 2003-07-17 01:15:00

Temat: Re: wino porzeczkowe - pytanie
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jul 2003 19:40:57 +0200, "asia" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
>pożywkę
>dobre chęci
>
>nie mam: wyczucia i ani krzty doświadczenia

Dac sobie na razie spokoj - porzeczki utrzyj z cukrem, galaretka
bedzie! A wino zrob z owocow bardziej do tego zdatnych - wisnie na ten
przyklad byc moga... Porzeczki i agrest zawieraja tyle pektyn ze same
z siebie potrafia zzelowac - sklarowanie wina z tych owocow to wyzsza
szkola jazdy, lepiej na poczatek pocwiczyc na czyms bardziej
wodnistym... na dodatek kwasowosc maja za duza w stosunku do
zawartosci cukru - albo kreda stracac trzeba abo rozwadniac i
dosladzac dla utrzymania ekstraktu(a dosladzanie cukrem buraczanym
czyli sacharoza niehybnie skonczy sie produkcja fuzlu w trakcie
fermentacji - czysto na etanol i dutlenek wegla fermentuje glukoza,
fruktoza bedaca drugim skladnikiem sacharozy niestety kupe roznych
scierw w fermentacji tworzy... Im mniej sacharozy tym lepszy smak.

--
Darek

1. Data: 2003-07-17 13:32:52

Od: "Chmurka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
tu masz linka, moze sie przyda:
http://drapon.republika.pl/przepis.htm#porz
ale zaznaczam ze przepis niewyprobowany wiec odpowiedzialnosci nei biore

pozdrawiam i zycze powodzenia
chmurka

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> witajcie!
> bardzo dawno do Was nie zagladałam, a jeszcze dawniej nie pisałam. Teraz
> jednak mam pytanie. Chodzi o wino z porzeczek do którego się przymierzam.

Cukinia marynowana
co z mleka skondensowanego
Szybkie dania obiadowe?
Piekarnik z bajerami