witam i o zoltko pytam:)

1. Data: 2003-04-29 11:17:25

Temat: witam i o zoltko pytam:)
Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
namietnie czytuje wasza grupe, ale sie nie udzielam
bo jestem poczatkujaca w kuchni:) z tym wlasnie zwiazane
jest moje pytanko:) jak zagescic zoltkiem zupe?
moje eksperymenty wykazaly co nastepuje:
- nie wolno wrzucac zoltek na zbyt goraca zupe:)
- 2 zoltka na 1,5 litra zupy to za malo
mozecie cos poradzic? ze wzgledow dietetycznych zabielam
zupy mlekiem. czy to ma jakis zwiazek?

pytania pewnie dla was prozaiczne, ale u mnie juz sporo
jaj poszlo:)

pozdrawiam serdecznie
karolina wlodarczyk

1. Data: 2003-04-29 11:27:27

Temat: Re: witam i o zoltko pytam:)
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Metod jest kilka, mozesz na przyklad najpierw rozbeltac zoltko (zoltka) z
mlekiem badz smietana. Generalnie dodawanie zoltka (zaciagnie) nie ma tego
samego celu co dodanie mleka badz smietany, czyli zabielanie. Zoltko dodaje sie
glownie po to zeby zagescic zupe. Czesto zaciaga sie zoltkiem rozne zupy-kremy
w celu uzyskania lepszej konsystencji i zmienienia smaku.

Chalek

1. Data: 2003-04-29 11:44:37

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za szybka odpowiedz,
w zasadzie to najbardziej mnie interesuje czy dzieki zoltkom
da sie uzyskac taki efekt jak uzywajac maki np. do wspomnianych
zup-kremow i ile tych zoltek trzeba uzyc np. na litr zupy.

sorry, ze ja taka "upiredliwa" ale wole sie dopytac niz zepsuc
kolejna zupe:) i nie nastarcze na te jaja:)

karolina wlodarczyk

1. Data: 2003-04-29 11:53:27

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> sorry, ze ja taka "upiredliwa" ale wole sie dopytac niz zepsuc
> kolejna zupe:) i nie nastarcze na te jaja:)

Maki do zup-kremow? Bleee...
Nie, efekt jest troche inny, bo zolko nie tylko zageszcza, ale tez powoduje, ze
zupa robi sie bardziej "kremowa" i "aksamitna", a nie tylko gesta i jasniejsza
jak od maki. Ile zoltek na litr zupy to boje sie tak z pamieci strzelic. Jak
wroce z roboty, to sprawdze w jednym przepisie na zupe-krem z brokolow, ktory
jest debesciarski i Ci podam jesli nikt mnie nie uprzedzi. Tak na mojego czuja,
jesli chcesz troche zagescic to jak rozrobisz 2 zoltka z 0,5 szklanki smietany
to spoko powino styknac na litr zupy. To oczywiscie zalezy jeszcze od tego jaki
efekt chcesz uzyskac.
Chalek

1. Data: 2003-04-29 12:25:25

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
smietany
> to spoko powino styknac na litr zupy. To oczywiscie zalezy jeszcze od tego

wlasnie o to mi chodzilo i... jesli moge cie jeszcze wykorzystac to poprosze
o szczegoly
tego debesciarskiego kremu z brokulow, bo ja tez lubie to zielone:) tylko
moze na priva,
zeby nie "zasmiecac" gupy.

jeszcze raz dzieki,
pozdrawiam
karolina wlodarczyk

1. Data: 2003-04-29 12:27:56

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> tylko
> moze na priva,
> zeby nie "zasmiecac" gupy.

za cos takiego mozna zostac uduszonym przez kilka dziesiatkow grupowiczow
czytajacych liste, wrrrrrrrrrr
Prosze na ogolny kanal wrzucic to zielone!

wkn :)

1. Data: 2003-04-29 12:37:36

Od: "Gosia" <g...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
To ja bardzo proszę o ten przepis na zupę krem z brokółów, następnym razem
zrewanżuję się przepisem na zupę krem z cebulki, tylko mam go w domu i nie
pamiętam ale na pewno napiszę.
Pozdrawiam Gosia

1. Data: 2003-04-29 12:40:37

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> wkn :)
>
>aaaa, to przepraszam, ale z tego co widzialam w googlach to pare przepisow
na zupe-krem z tego zielonego jest (i zapewne sa przez autorow uwazane za
rownie debesciarskie:)),
a za powtarzanie sie tez mozna byc przez grupowiczow uduszonym, wiec...?

pozdrawiam i prosze o nie warczenie:)

karolina wlodarczyk

1. Data: 2003-04-29 13:04:38

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na zupe-krem z tego zielonego jest (i zapewne sa przez autorow uwazane za
> rownie debesciarskie:)),
> a za powtarzanie sie tez mozna byc przez grupowiczow uduszonym, wiec...?

nie za przypominanie przepisów, ale o zadawanie ciagle tych samych pytan, a
to zupelnie co innego

wkn wrr wrr :))) grupowy straszak

1. Data: 2003-04-29 13:29:13

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ok, to jak bede w domu i znajde ten przepis do go tu zapodam.
Chalek

RE: Niedobre jedzenie-do dyskusji :-)
RE: Pytanie do tych, co hen, za granicą... :)
jak sie cieszę :)
LUDZIE !!!! MAGDALENA B. wrocila !!!!!
Polenta