witam po przerwie i pytam o kardamon

1. Data: 2003-11-18 12:43:01

Temat: witam po przerwie i pytam o kardamon
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie po długiej przerwie, ciekawe, czy ktoś mnie jeszcze pamięta...
Chciałam zapytać, do czego pasuje kardamon, bo kupiłam sobie zapas w
Bułgarii i teraz nie wiem, co z nim dalej... Macie jakieś przepisy?
Pozdrawiam wszystkich, Agata N.

1. Data: 2003-11-18 12:45:42

Temat: Re: witam po przerwie i pytam o kardamon
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, ze kardamon dodaje się do ciasta (np. drożdżowego), żeby miało
bardziej żółty kolor /i do makaronu też/

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-11-18 12:51:08

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata N. wrote:

> Chciałam zapytać, do czego pasuje kardamon, bo kupiłam sobie zapas w
> Bułgarii i teraz nie wiem, co z nim dalej...

ja dodaje do herbaty i kawy, czasem do mies (np. mielone na kafte, ale
oszczednie)
swietnie nadaje sie tez do grzancow :)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-18 12:52:15

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn wrote:

> Wiem, ze kardamon dodaje się do ciasta (np. drożdżowego), żeby miało
> bardziej żółty kolor /i do makaronu też/

hmm, jestes pewna tego co piszesz ??? przede wszystkim skad ten zolty
kolor, spotkalem sie jedynie z kardamonem czarnym i zielonym, ale zoltym ???
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-18 12:52:56

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn:
> Wiem, ze kardamon dodaje się do ciasta (np. drożdżowego), żeby miało
> bardziej żółty kolor /i do makaronu też/

to raczej kurkuma barwi na żółto, nie kardamon. Kardamon nadaje się do
pierników (używam) i pewnie innych dość aromatycznych ciast (tu nie).
Oprócz tego, do chińszczyzny i tajszczyzny (zmoździerzowany i sprażony).
Można też dać do kawy lub herbaty, jak kto lubi. Np. taki czaj gotowany
na mleku z kardamonem i osłodzony miodem jest miodem w gębie. Tylko nie
przesadzaj z ilością, bo będzie niezjadliwe.

Waldek

1. Data: 2003-11-18 13:06:44

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm, jestes pewna tego co piszesz ??? przede wszystkim skad ten zolty
> kolor, spotkalem sie jedynie z kardamonem czarnym i zielonym, ale zoltym
???
> wiku

Masz rację. Głupotę strzeliłam straszną, jeśli chodzi o barwienie -
oczywiście jest to kurkuma, a to stąd mi się wzięło, że kardamon też się
dodaje do ciast, gdzieś mi dzwoniło, ale nie wiedzialam w którym kościele ;)
Może się podeprę bardziej fachowym źródłem, niż moje domysły: ;)

http://www.akupresura.xo.pl/kardamon.html

1. Data: 2003-11-18 15:18:09

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata N." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałam zapytać, do czego pasuje kardamon, bo kupiłam sobie zapas w
> Bułgarii i teraz nie wiem, co z nim dalej... Macie jakieś przepisy?

Do kawy i herbaty na spółę z cynamonem.
Do ciast korzennych. Do słodkich sałatek owocowych, do ryżu na słodko, do
dań z jabłkami (szarlotka, ryż zapiekany), do kakao, czekolady pitnej,
lodów.

Kardamon, podobnie jak cynamon, ma właściwości osuszające -> ma zdolność
neutralizowania śluzotwórczych właściwości mleka.
Pomaga w przewlekłych katarach i infekcjach bakteryjnych.

W sumie podobny jest w zastosowaniu do cynamonu, ma jednak trochę gryzący
smak, więc proponuję dawać go +/- 1/3 tego, co dodałoby się cynamonu.

Sowa

1. Data: 2003-11-18 16:02:47

Od: "depoison" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kardamon jest tez dobry do pikli :-)

1. Data: 2003-11-18 16:23:16

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "depoison" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> kardamon jest tez dobry do pikli :-)

O! :-)

1. Data: 2003-11-18 16:24:13

Temat: Dzięki wszystkim
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A Sowie szczególnie za wyczerpujące info!
Pozdrawiam, A.

smalec
Kurczak błyskawiczny, pytanie
Pytanie o lukier