Re: witamina C ???

Data: 2002-01-03 21:41:58
Temat: Re: witamina C ???
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl>

Użytkownik matmaz <m...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:p...@4...com..
.

> W dalszym ciagu nikt nie wyjasnil mi po co w takim razie witamina C w
> Coldrex? i czy rzeczywiscie ulega rozkladowi po zalaniu wrzatkiem ?
> Skoro rozpad w podwyrzszonej temperaturze, to czy nie jest to
> przypadkiem naduzycie producenta zerujacego na nieswiadomosci
> pacjentow?

Brawo. zaczynasz lapac o co w tym interesie chodzi.

Przeciez niestety nie kazdy zna sie na farmacji i ma
> zreszta do tego prawo? Bardzo interesuje mnie ta sprawa, poza tym mam
> jeszcze pytanie czemu sluzy w organizmie kwas cytrynowy ?
> A i jeszcze jedno skoro cytryna nie jest istotnym zrodlem witaminy C
> to po jaka cholere pani mgr w aptece mowi mi abym na przeziebienie
> przyjal duza dawke witaminy C, albo pil herbatki z duza iloscia
> cytryny

Bo pani mgr zarabia na sprzedanych lekach. A na niczym nie zarabia sie tak
dobrze jak na wciskaniu ciemnoty.
Dla przykladu przytocze wydarzenie, którego bylem ostatnio swiadkiem w
aptece. Stal przede mna mezczyzna- na oko glowa rodziny, który wlasnie
kupowal leki dla calej przeziebionej rodziny. Zrealizowal recepte na ,
której mial antybiotyk za ok 25 zl. Potem spytal sprzedawczynie czy ma cos
na przeziebienie. Pani siegnela na póleczke podajac cene jakis kropelek
extra :-) za ok 30 zl. Dla mezczyzny cena byla za wysoka wiec poprosil o cos
tanszego. Oczywiscie sprzedawczyni przewidujac to, miala juz na nizszej
pólce specyfik za 15zl. Mezczyzna wzial dwa, bo przeciez inny byl dla niego
i zony inny dla dziecka. Do tego troche witaminek. lacznie ze 100 zl, które
z trudem wysuplal szukajac po kieszeniach drobnych. Tak na oko wyrzucil z
75zl. Co do antybiotyku nie bede sie wypowiadal, ale jest spore
prawdopodobienstwo, ze nie byl on konieczny. Jezeli cala rodzina zachorowala
na raz jest duze prawdopodobienstwo infekcji wirusowej.
A pózniej ludziska narzekaja, ze nie maja pieniedzy na leki

Pozdrawiam

PiotrMx