Data: 2004-07-23 06:29:03
Temat: Re: witamy
Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
> Krusy
> Podjęliście Państwo drażliwy temat o kursach informatycznych dla
nauczycieli
> (już widzę ten cyniczny uśmieszek na twarzach informatyków). Należę do
> młodszego pokolenia i tzw. nowe media weszły mi w krew już w szkole
> średniej. Natomiast dowiedziałam się m.in. od moich przełożonych, że do
> mojej teczki będę, tak czy inaczej, potrzebowała dokumentu
stwierdzającego,
> że umiem się posługiwać komputerem. To nic, że dla mnie to chleb powszedni
i
> nie wyobrażam sobie życia bez internetu. Rzeczywistość jest taka, że dla
> władz oświatowych komptuer jawi się jako wielce nowatorskie rozwiązanie
> pewnych kwestii organizacyjnych lub dydaktycznych. Od dawna wiadomo, że
> społeczeństwo, by nie było kłopotliwe, musi zostać nasycone pewnymi
mitami.
> Między innymi stąd to błędne przekonanie, że słowa takie jak "komputer"
> stanowią klucz do stabilnego i dobrze zarządzanego systemu
(jakiegokolwiek).
> Z drugiej strony, ktoś mógły zauważyć, że obowiązują nas pewne standardy
> lub, że nie możemy pozostawać obojętnymi wobec czegoś, czym żyją nasi
> uczniowie. Owszem, owszem, ale obecne standardy przede wszystkim kosztują.
> A naszych ... władz nie obchodzi fakt, że z nędznych zarobków trudno jest
> wyżyć a nauczyciel kształcąc się ponosi stale koszty i niekoniecznie
trzeba
> go do tego skłaniać nahajem po białych pleckach.
> Jest jeszcze jedna sprawa, o której w swojej ignorancji i arogancji władze
> zapominają - gdy człowiek angażuje swą pracę, finanse i czas, to oczekuje
> gratyfikacji. Przy obecnej tabeli stawek - kupon, który odcinam co
miesiąc,
> jest niewspółmiernie niski w stosunku do kosztów. Możliwe, że wielu
młodych
> nauczycieli nie będzie stać na wykonywanie swojego zawodu. I jest
pytanie -
> gdy odejdzie stara wiara a zdolni młodzi ludzie uciekną do innych zawodów,
> to kto zajmie się kształceniem obywateli? Komputer? A może już w Polsce
> będzie taka bieda, że nasze karki ugną się jeszcze bardziej...
>
Jakie z tego wypływają wnioski?
SZ
|