woda po odwróconej osmozie - szkodliwa?

1. Data: 2008-05-17 06:37:00

Temat: woda po odwróconej osmozie - szkodliwa?
Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Ostatnio dostałem reklamę filtru do wody. Pewnie słyszeliście o takich
urządzeniach: węgiel aktywowany, filtr odwróconej osmozy.
Wychodzi z tego mocno czysta woda, prawie jak destylowana.
Czy ma ktoś wiedzę w tych sprawach?
Jednym z nowych argumentów, które usłyszałem było to, że eskimosi całe życie
piją wodę z lodu, która nie zawiera mikroelementów i są zdrowi i że
mikroelementy powinny być dostarczane z jedzeniem, z owocami, warzywami itp.
A woda nie musi być nośnikiem mikroelementów.
Ale może są jeszcze inne, oprócz mikroelementów, właściwości, które powinna
mieć zdrowa woda?

Zastanawiam się, czy taka woda nie jest rzeczywiście mniejszym złem (jeżeli
już), niż woda z kranu pełna trucizn, które kumulują się w organiźmie.

Proszę o wasze zdanie i jakieś odnośniki do fachowej literatury, jakichś
obiektywnych badań.

pozdrawiam
Grzegorz

2. Data: 2008-05-17 07:37:28

Temat: Re: woda po odwróconej osmozie - szkodliwa?
Od: "<CCCP>" <a...@n...de> szukaj wiadomości tego autora

Z Chemii pamietam ze woda destylowana nie jest wskazana do picia poniewaz
wyplukuje organizm.

3. Data: 2008-05-17 20:42:16

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o wasze zdanie i jakieś odnośniki do fachowej literatury, jakichś
> obiektywnych badań.

Nie dam ci linka bo nie mam żadnego. Ale pamietam taki program na tvn
"usterka"/ W jednym z pierwszych odcinków montowali własnie różne filtry.

Na 5 zamontowanych tylko jeden polepszył jakość wody. A chyba 2 uczyniły, że
woda stała się niezdatna do picia -wg badań laboratoryjnych.

Co oczywiście nie przeszkadzało żadnej z firm w sprzedaży filtrów.

Może poszukaj opini w necie na teamt tego akurat który chcesz założyć.

--
PawełJ

4. Data: 2008-05-17 22:20:17

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urządzeniach: węgiel aktywowany, filtr odwróconej osmozy.
> Wychodzi z tego mocno czysta woda, prawie jak destylowana.

filtry z odwruconą osmozą (już nie pamiętam jak działają) najpierw
oczyszczają wodę ze wszystkiego (bakterie, brudy i minerały), a nastpnie do
tej wody są wprowadzane znowu minerały i wszystko jest ok (bo woda bez nich
jest nienaturalna a wiec i niezdrowa)
problem w tym że niektórzy producenci filtrów (z oszczędnosci) zapominają
montować w nich wkłądek mineralnych (które się też zużywają i co jakiś czas
trzeba je wymieniać), wtedy dostajesz nienaturalnie czystą wodę

> A woda nie musi być nośnikiem mikroelementów.

nie musi, ale jak jest to jest zdrowa:O)
podobnie jak jedzenie nie musi zawierać masy śmieci (jak to wygląda w
przypadku wysoce przetworzonej żywności), ale jak zawiera to jest zdrowe:O)

operacyjne korygowanie wady wzroku
Przerzut nowotwora płuc do mózgu
czemu wiekszosc lekow mi szkodzi ?
Punkcja a biopsja
Śmierć przez wstrzyknięcie powietrza - mit czy prawda?