woda w stawie ma ph 8

1. Data: 2002-08-26 21:46:59

Temat: woda w stawie ma ph 8
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedzielę zakwitł mi staw - zielony kożuch na całej powierzchni
wziąłem pontonek, pracowicie pozbierałem to świństwo
podpiąłem pompkę (15000l/h) na ok 8 godzin i zrobiłem fontannę
pomogło, ale co dalej?
Przepatrzyłem ogrodniczych specjalistów w moim miasteczku - tragedia
dobrze, że kupiłem za 10pln pudełko specyfiku na glony na 9m3 wody (mam ok.
350)
które zawierało paski lakmusowe - wyszło, że mam ph ok. 8
Czy producenci nawozów- mam niedaleko do Intermaga - mogą mieć coś co pomoże
w swojej ofercie?
co zrobić na przyszłość - niestety staw w pełnym słońcu - można zerkąć
www.neon.com.pl/staw/stawik5.jpg
zanim drzewa urosną minie sporo czasu, a co z liśćmi które będą gniły w
stawie?
będę wdzięczny za każdą poradę - a rybki w stawie tym bardziej

--
pozdrawiam Marek Kluczewski
www.neon.com.pl

2. Data: 2002-08-26 21:51:44

Temat: Re: woda w stawie ma ph 8
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czemu nie można zobaczyć obrazka - ostatnio zmieniłem serwer -
może inne, wcześniejsze zadziałają
www.neon.com.pl/staw/staw-pano.jpg
www.neon.com.pl/staw/staw-widok.jpg
www.neon.com.pl/staw/staw-ziemia.jpg
to są zdjęcia zrobione przy zakładniu stawu - teraz tam brzegi są
bardzo zarośnięte

3. Data: 2002-08-28 20:37:06

Od: "Pm" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> www.neon.com.pl/staw/staw-widok.jpg
> www.neon.com.pl/staw/staw-ziemia.jpg
> to są zdjęcia zrobione przy zakładniu stawu - teraz tam brzegi są

Cześć!

Mareczku woda w Twoim stawie zakwitła ponieważ:
* staw jest "nowy" i przez pierwsze 4 lata będą go nawiedzać różne plagi do
puki do puty nie osiągnie on równowagi biologicznej,
* druga możliwość to bogata zlewnia czyli do stawu w jakiś sposób dostaje
się materiał bogaty w związki mineralne np. azot. Może to być gnojowica lub
na przykład jakaś granulowana pasza dls ryb, która jest świetną pożywką dla
glonów itp.

Pozdrawiam
Paweł
p...@w...pl

4. Data: 2002-08-29 03:34:10

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Pm" <p...@w...pl> wrote in message news:akjc7l$45i$1@news2.tpi.pl...

> [...]
> na przykład jakaś granulowana pasza dls ryb, która jest świetną pożywką dla

Najbardziej prawdopodobne - sztuczne nawozy z trawnika.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-08-30 17:07:10

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pm" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mareczku woda w Twoim stawie zakwitła ponieważ:
> * staw jest "nowy" i przez pierwsze 4 lata będą go nawiedzać różne plagi
do
> puki do puty nie osiągnie on równowagi biologicznej,

to nie jest do konca prawda.
w tym roku kwitna rózne zbiorniki - np.Zalew Sulejowski który ma chyba
więcej niż 4 lata.
Jest to moim zdaniem z powodu upałów i braku opadów.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

6. Data: 2002-09-03 10:49:29

Od: "Pm" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> więcej niż 4 lata.
> Jest to moim zdaniem z powodu upałów i braku opadów.

Hej Too Old...
Proponuje poczytać książkę Giziura "Hodowla ryb w małych stawach"

7. Data: 2002-09-03 16:05:33

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Hej Too Old...
> Proponuje poczytać książkę Giziura "Hodowla ryb w małych stawach"

Mam ale pożyczyłem.
Sugerujesz ,że Zalew Sulejowski nie osiągnął równowagi biologicznej??

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

Koszenie trawy - gdzie można się załapać?
Kto próbował?
Milin amerykanski (czy zakwitnie?)
moja zaba
bugenvilla