Re: wojna - baardzo długie

From: "Qrczak" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: wojna - baardzo długie
Date: Tue, 25 Aug 2009 11:42:05 +0200

W Usenecie Chiron <c...@...pl> tak oto plecie:

> ludzi

> po
> Miałem na myśli choroby cywilizacyjne- krążenie, cukrzyca, tarczyca,
> nadciśnienie- które wymagają systematycznego przyjmwania leków. Bez nich
> wielu chorych na te choroby może nawet umrzeć. Skoro wojna- to leków może
> braknąć.

Jesteś pewien? Obecnie koncerny farmaceutyczne działają na podobnej
zasadzie, co zbrojeniówka: "nieważne co robimy, ważne - żeby się sprzedało".

> Mogę. Jest to jednak temat bardzo skomplikowany- i trudno mi nie włączyć
> do tego religii. Jeśli jesteś katoliczką- to chyba nie powinnaś mieć
> problemu z uznaniem, że istniejemy po coś, podejmujemy działania celowe
> (choć nie zawsze świadome). Istnieje także coś, co nazywamy
> "inteligentym planem". Buddyści mówią o karmie- także o karmie
> zbiorowej- takim wypadkowym efekcie intencji ludzkich (tych prawdziwych-
> bez względu na to, czy są znane czy nie).
> Jeśli chodzi o przykład- to wszystko jest przykładem (bo nie ma
> przypadków). Chcesz- podaj Ty przykład na "przypadek"- postaram się
> [...]

W grupę stojących na przystanku osób z prędkością 60km/h wjechał samochód. I
poproszę bez argumentacji typu: "wśród nich stał zdegenerowany pedofil" :-)
Zresztą ja chyba wiem, o co Ci chodzi... Ale poprodukuj się trochę, chętnie
poczytam.

> emocje?
> Tylko swoją prywatną. Od minus iluś- tam przestałem się dalej staczać,
> zatrzymałem się- i zacząłem iść w drugą stronę. Aż stałem się zerem- co
> mnie i ucieszyło i zmartwiło zarazem:-). Idę więc dalej w tę stronę:-).
> Wybierając drogę rozwoju osobistego poznałem na niej wielu ludzi, którzy
> wcześniej upadli bardzo nisko i zaznali ( a także często wyrządzili) wiele
> złego. Wiesz co? Nie spotkałem ani jednego, co miał od urodzenia wiatr w
> żagle. Co oczywiście nie znaczy, że takich nie ma- jednak chyba jest ich
> zdecydowanie mniej.

I dlatego uważasz, że światu dla oczyszczenia potrzebna jest wojna
(najlepiej światowa, bo ta oczyszcza najlepiej)? Każdy toczy swoje większe
lub mniejsze potyczki codziennie. Ty znalazłeś punkt, od którego
postanowiłeś to zmienić. Iść w stronę Prawdy i Miłości. Każdy może to zrobić
również, o ile naprawdę będzie tego chciał. Każdy może znaleźć u siebie ten
punkt "zero". Ale czy każdy musi? Czy trzeba zmuszać ludzi do czegoś, do
czego nie są przekonani, w ogóle do czegokolwiek? Tak już jest od zarania
ludzkości, że różnimy się. Ty i ja, Ikselka i Michał. Każdy podąża swoją
własną drogą. I nie wierzę, by populacja tych, co to im wiatr w żagle,
stanowiła na tyle przeważającą większość, abyśmy się stali zgnuśniałymi
staruchami bez uczuć i wiary.

Można dostać drzewcem w oko.

Qra