wojna - baardzo długie

51. Data: 2009-08-23 18:52:13

Temat: Re: wojna - jeszcze dłuższe
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Aug 2009 22:59:19 +0200, Stalker napisał(a):

> Schopenhauer określa to bodaj jako chwyt 30 w swojej "Erystyce" :-)
> "Argument odwołujący się do respektu (autorytetu)". Ten powyższy jest
> wyjątkowo kulawy bo odwołujący się do "powszechności mniemania", co się
> nijak ma do prawdziwości tegoż...

> Perełeczka sofistyki :-)

Dobry sofizmat sprawnie użyty przydaje się czasem.

> Albo jedynym znanym...

Raczysz żartować.

> Skoro się zna tylko jedną :-)

Raczysz żartować.

> I na podstawie pojedynczych przypadków doszłaś do wniosku że w przypadku
> II WS przeważają te dobre. Tymczasem na każdy Twój jednostkowy przykład
> można podać inny - przeciwny.

I na przeciwny - można podać mój jednostkowy :-)

> W którymś poście piszesz np. jak to po
> tragicznych przeżyciach ludzie zaczynają wierzyć. Tylko że w takich
> samych sytuacjach drugie tyle ludzi PRZESTAJE wierzyć.

Statystyki jakieś by się przydały. Choć w sumie i tak ilość nieważna.

> II WS była jedną
> z przyczyn odejścia od wiary i rozszerzenia się ateizmu i laicyzacji.
> Po prostu ludzie przestali wierzyć,

Nie wszyscy - generalizowanie, uogólnienia i komunały z Twojej strony.

> że gdyby Bóg istniał to doszło by
> do takich rzeczy...

Po pierwsze - skoro cała ich (rzekoma) wiara od początku polegała tylko i
wyłącznie na trzymaniu wyciagniętej ręki w oczekiwaniu na spadającą mannę i
to tylko do momentu, póki ona pada... to taka wiara powinna się weryfikować
i właśnie w ciężkich chwilach to następuje. Nie sztuka kochać kogoś (np
Boga), póki daje i pod warunkiem, że daje.
Po drugie: wspomniane przez Ciebie "takie rzeczy" nie są wynikiem boskiej
działalności, lecz ludzkiej - człowiek jest wolny wobec Boga w tym sensie,
że za życia ma wybór co do swoich czynów i wyborów, tyle żeby pamiętał, iż
podsumowanie ich wszystkich ma nastąpić na końcu. Wiec nie zwalaj na Boga
tego, co czynią sobie nawzajem ludzie. Bóg nie jest istotą sterującą,
inaczej bylibyśmy jego niewolnikami. "Takie rzeczy" czynią ludzie i tylko
ludzie, ci, którzy dokonali wyboru miedzy dobrem i złem - Bóg nie ingeruje
w te wybory. Gdyby to robił, mieszkalibyśmy od urodzenia w Raju, a ten
przecież dostępny jest dopiero jako nagroda za słuszne wybory, nie jest zaś
dany jako bonus każdemu z samej racji urodzenia się człowiekiem. Ważne
jest, jakim człowiekiem się jest przez całe życie.

> Bardzo się cieszę, że dostarczasz mi argumentów. W zasadzie każdy twój
> kolejny post coraz bardziej gruntuje moją pewną teorię :-)
> Po pierwsze nie zawłaszczaj sobie memania (to nie błąd) o tym co
> utrzymuje narody przy życiu. A po drugie nie narody, tylko coś innego...

Co?

> Kiedy zaczęliście z Chironem rzucać "dumą", "honorem", "degrengoladą",
> "oczyszczeniem moralnym", "selekcją naturalną" "cyklicznością " zaraz
> przypomniał mi się Dawkins i jego "Samolubny gen".

> Ciach opowieść o ptaszkach; nie przekonuje mnie ona, jest zbyt schematyczna, nie
mogę się odnieść do niej, bo nie przedstawia prawdziwych mechanizmów miedzyludzkich.

> Po pierwsze memy "honoru", "dumy", "bohaterstwa" są bardzo zaraźliwe, bo
> maja ogromną pozytywną konotację pomimo szkód jakie potrafią wyrządzić.

:-O

> Roznosi się to w filmach traktujących wojnę jako przygodę,

No nie sadzisz chyba, ze to "Czterej pancerni i pies" odcisnęły na mnie
patriotyczne piętno... ani jakikolwiek inny twór tego typu. Moje uznane
wartości wzięły się z przemyśleń na temat polskiej historii, którą
poznawałam nie z filmików, lecz z historii włąsnej i TŻta rodziny choćby.
Lektury szkolne też nie były mi "podawane" na ekranie... jak to się robi
dziś, robiąc krzywdę młodzieży i społeczeństwu.

> umacnia to
> ten etos wojny jako rycerskiego pojedynku itp. itd.

Nie o TE bajki mi chodzi i nie o takie "memy".

> Dawkins pisze np. o memie "wiary", który potrafi być tak silny, że
> pchnie jednostkę do samobójstwa, w odpowiednim klimacie wprawdzie nośnik
> zginie, ale mem przetrwa obrośnięty legendą "oddania sprawie i
> heroicznej, bohaterskiej śmierci". Pojęcia szahidzi nie trzeba chyba
> tłumaczyć? Pojęcia kamikadze chyba też nie?

No, popacz, to moze ta powszechna znajomosc pojęć tego typu JEDNAK jest
wielkim nośnikiem historii? O herosach się pamięta długo, wrastają w
historię i kulturę samoistnie, drogą ustnego czy innego naturalnego
przekazu i nawet głupich filmików nie trzeba o nich kręcić...

> Ale po drugie, nośnikami konfrontacyjnych memów są najczęściej osobniki
> silne, dominujące, których "gołębie" się po prostu boją.

He he - odwieczny argument bezargumencia: "bojem siem, ona jest taka
straszna, zje mnie lub zabije".

> Tak jest chyba
> z Ikselką. Podejrzewam, że jest wiele osób, które po prostu boją się z
> nią polemizować..

Skoro brak im skonkretyzowanego światopoglądu, to słusznie się boją, to
naturalny strach - bo jak mogą polemizować? - do polemiki trzeba mieć
JAKIEŚ własne zdanie i to nie to najczęściej spotykane, typu "bo tak" albo
"bo ona jest zła i mi się nie podoba".

> Po trzecie memy "konfrontacyjne" mają silną tendencje do zawłaszczania
> sobie pojęć, czy postaw, które wcale do nich nie należą.
> Tu przykładem może być rzeź Woli (i Ochoty), o której pisała Ikselka.
> Jakby to nie zabrzmiało bezpośrednią przyczyną rzezi był WYBUCH
> Powstania Warszawskiego. Gdyby nie było Powstania, nie byłoby rzezi.

Niemcy szykowali się do obrony Warszawy od początku, niezależnie od wybuchu
czy niewybuchu Powstania. Mieli rozkaz od Hitlera utrzymać za wszelką cenę
ten punkt, a ludność eksterminować, zaś miasto zrównać z ziemią -
dosłownie. Powstanie tylko przyspieszyło ten moment.
Podobnie Rosjanie: oprócz braku udzielenia pomocy był wydane przez Stalina
(oczywiście do realizacji za pośrednictwem utworzonego na użytek władzy
stalinowskiej PKWN), ze jeśli Powstanie zwycieży (czyli jeśli Niemcy będą
musieli się wycofać), mają wkroczyć specjalnie utworzone dywizje i wyciąć w
pień mieszkańców Warszawy:

http://www.historia-polski.com/XX/1944/1944_viii.htm
" 1944 VIII 15
ZSRR -> Odpowiedź Rządu Sowieckiego na prośbę o zgodę na udostępnienie
sowieckich lotnisk pomocy lotniczej dla Warszawy -
Rząd Sowiecki nie może się na to zgodzić. Wybuch walk w Warszawie, do
których została wciągnięta ludność Warszawy, jest wyłącznie dziełem
awanturników i Rząd Sowiecki nie może do tego przyłożyć ręki."

oraz
http://www.historia-polski.com/XX/1944/1944_viii.htm
" 1944 VIII 16
Decyzja PKWN o działaniu na wypadek powodzenia Postania Warszawskiego :
"Jeżeli powstanie zwycięży, wówczas zostanie powołany złożony z czterech
dywizji korpus ekspedycyjny, który pod wodzą gen. Kieniewicza i płk.
Radkiewicza spacyfikuje powstańczą Warszawę.""

Więc tak czy inaczej - nastąpiłaby masakra, przez jedną lub drugą stronę.
Więc co też Ty opowiadasz, człowieku...

A poza tym... "A skąd ci informatorzy i publicyści piszący z tchórzostwa i
trzymający się opcji postkomunistycznej, którzy wszelkimi siłami chcą
obarczać winą za przegraną bitwę właśnie Powstańców, wiedzą co by było,
gdyby Powstania nie było ? Skąd wiedzą, że straty byłyby mniejsze ? Tuż
przed Powstaniem Niemcy zarządzili mieszkańcom Warszawy by 100.000 mężczyzn
stawiło się wyznaczonego dnia na roboty ziemne mające na celu
fortyfikowanie niemieckiej obrony Warszawy przed ruskimi. A kto to wie, co
by z tego wynikło, gdyby warszawiacy się do tego zarządzenia nie
zastosowali ? I kto to wie, co by wynikło, gdyby się dostosowali ?"
http://www.jerzykowalczyk.pl/blog.php?arch=74
I tak dalej - setki wypowiedzi ludzi, Polaków!, którzy mają rzeczywistą
swiadomość ówczesnych faktów, bo tam byli.

> (Tak wiem: wojne wywołali Niemcy i ponoszą za to pełną odpowiedzialność
> i gdyby nie było wojny nie byłoby powstania) Tymczasem dzisiaj te
> wydarzenia stały się częścią legendy o ofiarności, bohaterstwie i walki
> o ojczyznę.

To nie legenda, lecz fakty - dla większości Polaków na szczęście fakty, a
nie bajka.

> Z ludzi, którzy byli ofiarami pewnych decyzji wynikających z
> "dumy i honoru" robi sie teraz bohaterów tychże!
> Dlatego owszem należy czcić zabitych, ale pamiętać kto za tym stoi (w
> tym wypadku za decyzja o wybuchu powstania). To samo jest w przypadku
> Niemców. Owszem oni maja prawo pamiętać o ofiarach nalotów na Drezno,
> czy zatomienia "Wilhelma Gustloffa", ale jednoznacznie powinni wiedzieć,
> że stoją za tym ich "jastrzębie" z Hitlerem na czele!

Nie, to nie tak.
Stoją za tym całe NARODY, które czynnie ich popierały. Tak polski -
Powstanie, jak niemiecki - Hitlera. I proszę nie wrzucać do jednego worka
tych dwóch popieranych przez nie PRZECIWNYCH kategorii, bo zakrawa to na
paskudny permisywizm...

> Stalker, przepraszam, że tak długo, ale w takim temacie krócej się chyba
> nie da...

Da się: bzdury Waćpan piszesz...
--

Ikselka.

52. Data: 2009-08-23 18:54:10

Temat: Re: wojna - baardzo długie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Aug 2009 10:47:04 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> Nocoty.
> To moja osobista samokrytyka :)
> Dla Twojej zlozona satysfakcji :)
>
> Jak mawia Stalker, taka odtrutka, hihi.

Nie śmieję się w tym momencie.
Smiać to się mozemy z dowcipów, a to, co zrobiłaś, było pospolitym
kłamstwem.

> Siejemy, siejemy, memy.
> Czy chcemy, czy nie chcemy.
> Lecz przede wszystkim:
> z siebie sie smiejemy.
>
> Na zdrowie!!
>
> :)

Kłamczucha.
--

Ikselka.

53. Data: 2009-08-23 18:56:07

Temat: Re: wojna - baardzo dlugie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Aug 2009 20:50:55 +0200, Stalker napisał(a):

> No co ty? Żartujesz? Wszak:
>
> "...To już każdy MYŚLĄCY może sam - ogólniki i komunały są dla myślacych
> ludzi. Dla pawianów znaczenie mają tylko banany=konkrety..."
>
> Stalker, by Iksleka :-D

Czyli nadal brak konkretów, a miałeś mi być przykładem...
--

Ikselka.

54. Data: 2009-08-23 19:18:20

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sie, 20:54, XL <i...@g...pl> wrote:

> Nie śmieję się w tym momencie.
> Smiać to się mozemy z dowcipów, a to, co zrobiłaś, było pospolitym
> kłamstwem.

No to sie nie smiej.
Mam sie zadzierzgnac z tego powodu?
Nocoty :)

> Kłamczucha.

Na zdrowie :)
I niech Ci sluzy do zamkniecia oczu.

Ja tam se bede siac po swojemu.

:)

55. Data: 2009-08-23 19:35:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Aug 2009 12:18:20 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> No to sie nie smiej.
> Mam sie zadzierzgnac z tego powodu?
> Nocoty :)

Skoro w ogóle masz takie wizje...

> Na zdrowie :)
> I niech Ci sluzy do zamkniecia oczu.

Nocoty - właśnie mi je otworzylaś.

> Ja tam se bede siac po swojemu.
>
> :)

Fajnie, będzie jajnie.
--

Ikselka.

56. Data: 2009-08-23 19:40:13

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Czyli nadal brak konkretów, a miałeś mi być przykładem...

Nie zauważyłaś dziury w rakiecie przy odbijaniu piłki.

michał

57. Data: 2009-08-23 19:43:24

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sie, 21:35, XL <i...@g...pl> wrote:

> Nocoty - właśnie mi je otworzylaś.

Mowilam o Twojej smierci.
Niech Ci zdrowie sluzy az do konca zycia.

> Fajnie, będzie jajnie.

Mam nadzieje.

:)

58. Data: 2009-08-23 20:21:55

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Więc tak czy inaczej - nastąpiłaby masakra, przez jedną lub drugą stronę.

Być może. Jednak masakra Woli jest bezpośrednim skutkiem rozkazu
Himmlera z dnia rozpoczęcia Powstania.

Poza tym w wypadku Powstania wystarczy pamiętać, że nie jest ono
JEDNOZNACZNE w ocenie przyczyn wybuchu i skutków jakie przyniosło.
Powstanie to nie tylko bohaterska walka powstańców, ale też nie do końca
jasne przyczyny wybuchu. Przypominam, że:

"...Gdyby ludzie wiedzieli, że w Warszawie wybuchnie powstanie, pewnie
staraliby się do niego jakoś przygotować. Zgromadziliby większe zapasy
mąki, kaszy czy cukru. Gdyby to wiedzieli, najpewniej spróbowaliby
wywieźć z miasta starych i chorych, niedołężnych czy choćby kobiety w
ciąży i nowo narodzone dzieci. Ale nie wiedzieli. Szczerze mówiąc, nikt
nie wiedział.
O tym, że w Warszawie wybuchnie powstanie, nie wiedział nawet gen.
Tadeusz Bór-Komorowski, komendant główny Armii Krajowej, który wydał
rozkaz jego rozpoczęcia. Nie wiedział, bo nigdy nie przewidywał, że w
milionowym mieście jakakolwiek armia, nawet podziemna, może toczyć
walkę. W marcu 1944 r. to z jego rozkazu Warszawa została wyłączona z
planu ,,Burza", ,,aby oszczędzić cierpień ludności cywilnej oraz ocalić
zabytkowe budowle". Według tego planu podczas zbliżania się frontu
oddziały podziemne miały opuścić miasto i nękać Niemców na odległych,
zachodnich liniach ewakuacyjnych. Warszawskie szlaki komunikacyjne miały
być drożne, by niemieckie oddziały mogły szybciej opuścić otwarte
miasto. To dlatego w czerwcu i na początku lipca 1944 r. z Warszawy
wycofywano całe oddziały, opróżniano podziemne magazyny broni i
formowano jej transporty na wschód. W tym militarnym aspekcie - podobnie
jak w każdym innym - Warszawa była do powstania zupełnie
nieprzygotowana...." (za Markiem Baliszewskim, artykuł we Wprost, podane
fakty są łatwe do zweryfikowania)

Rozkaz Hitlera o założeniach Festung Warschau, czy też rozkazy Stalina
odnośnie "korpusu karnego" mogły być wtedy nieznane. Ale powyższe
informacje to fakty dostępne ówczesnemu dowództwu AK (plus wiedza na
temat przebiegu akcji Burza na wschodzie".

Czy w kontekście zupełnego nieprzygotowania miasta decyzja o wybuchu
powstania to decyzja bohaterska, czy cyniczny wyrok na miasto w imię
dumy i honoru?

Stalker, tylko tyle i aż tyle

59. Data: 2009-08-23 20:38:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Aug 2009 22:21:55 +0200, Stalker napisał(a):

> Być może. Jednak masakra Woli jest bezpośrednim skutkiem rozkazu
> Himmlera z dnia rozpoczęcia Powstania.

A Himmlerowi rozkazał wcześniej Hitler, ponieważ już podczas planowania
działań wojennych o Warszawę to było zaplanowane w najdrobniejszych
szczegółach. Kwestia była tylko, kiedy - i tylko to zależało od Himmlera,
tylko to.

> [...]
>
> "...Gdyby ludzie wiedzieli, że w Warszawie wybuchnie powstanie, pewnie
> staraliby się do niego jakoś przygotować. Zgromadziliby większe zapasy

A skad by je wzięli??? Co Ty mówisz? Przecież już od dawna brakowało
wszystkiego!

> Gdyby to wiedzieli, najpewniej spróbowaliby
> wywieźć z miasta starych i chorych, niedołężnych czy choćby kobiety w
> ciąży i nowo narodzone dzieci.

A dokąd? Oczyma wyobraźni widzisz zapewne jawne rozśrodkowanie ludnosci w
obliczu otaczającego miasto wroga, nocośpodobnego! Ekstra: Niemcy czekaliby
sobie spokojnie w poczuciu humanitaryzmu, a może nawet niczego się nie
domyslając, aż transporty starych, chorych i dzieci spokojnie wyjadą...

> (...) W tym militarnym aspekcie - podobnie
> jak w każdym innym - Warszawa była do powstania zupełnie
> nieprzygotowana...." (za Markiem Baliszewskim, artykuł we Wprost, podane
> fakty są łatwe do zweryfikowania)

jak wyżej.

> [...]
>
> Czy w kontekście zupełnego nieprzygotowania miasta decyzja o wybuchu
> powstania to decyzja bohaterska, czy cyniczny wyrok na miasto w imię

Nie duma i honor były przyczyną decyzji o powstaniu przeciw Niemcom, lecz
brak innego wyjścia wobec zagrażającej tak czy tak z dwóch stron
pacyfikacji. Liczono na reakcję i pomoc z Zachodu, która jak zwykle nie
nadeszła... o czym pisze m.in. Norman Davies:
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/sowieci-mieli-przec
iez-uderzyc-na-warszawe_104334.html
http://polish-jewish-heritage.org/pol/July_04_Norman
_Davies_Powstaniue_Warszawskie.htm

Tylko tyle i aż tyle?
--

Ikselka.

60. Data: 2009-08-23 20:52:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Aug 2009 12:43:24 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> Mowilam o Twojej smierci.

Może mów o swojej, a ja o swojej, co? - bo jeszcze zrozumiem, że życzysz mi
wypadku drogowego ;-)

--

Ikselka.

Pożar w CH