wróciłem z Wilna

1. Data: 2001-09-10 08:45:50

Temat: wróciłem z Wilna
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Ach, Kochani...

Dziś o 4 rano wróciłem z dwudniowego wypadu do Wilna (Bożenko:
jeśli ktoś Ci będzie mówił o zgrai facetów chodzących po nocy
od lokalu do lokalu ze śpiewem na ustach, to nieprawdą jest
jakoby... :-) ). Oczywiście poza zwiedzaniem (m.in. Arsenał,
Rossa) oraz programowym piciem (wieczór kawalerski kolegi tak
świętowaliśmy) jedliśmy niemało (bo na Litwie małe porcje nie
występują w przyrodzie). Jadłem m.in. babkę ziemniaczaną (kugel),
kiszkę, cepeliny w różnych postaciach i z róznymi farszami
(doskonałe zapiekane, nadziewane twarogiem), czebureki z mięsem
i z twarogiem na słodko, słodycze. Więcej grzechów nie pamiętam.
;-)

W księgarni na Alei Gedymina kupiłem sobie książkę "Tradycyjne
litewskie jedzenie" w wersji angielskiej (czemu nie ma po polsku?).
Do domu przywiozłem też dwa bochenki chleba i kawałem skilandisu.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.

1. Data: 2001-09-10 10:11:56

Temat: Re: wróciłem z Wilna
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:
> Dziś o 4 rano wróciłem z dwudniowego wypadu do Wilna
[...]
> Do domu przywiozłem też dwa bochenki chleba i kawałem skilandisu.

A co to znaczy, to: "... kawalem skilandisu"?
Moze tylko ja tego nie rozumiem, ale zaryzykuje i zapytam... :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-09-10 11:14:22

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wrocilam wczoraj o 18.30.

Super, ze tak swietnie sie bawiles, strasznie sie ciesze :o)))))))))))))

Co do tych nocnych spiewow, to uwierz mi, ze Wilno juz nie tyle slyszalo,
wiem z autopsji (ups... wygadalam sie, ale cicho przeciez nikt nikomu nic
nie powie ;o) ).

Co jeszcze zdazyles zobaczyc w Wilnie?
Teraz sa Dni Stolicy (7-22. wrzesnia), wiec wszedzie sa przerozne fajne
imprezy, do tego doszlo Swieto Piwa (bylo akurat w ten weekend) z
tradycyjnym litewskim weselem, tancami i zabawami (szkoda tylko, ze padalo).
A udalo Ci sie zobaczyc Wilno z wiezy telewizyjnej (kawiarnia na wysokosci
165m)?

> [...]
> (doskonałe zapiekane, nadziewane twarogiem), czebureki z mięsem
> i z twarogiem na słodko, słodycze. Więcej grzechów nie pamiętam.

Tylko sprobuj mi powiedziec: "Za grzechy serdecznie zaluje" i Cie wysle do
mojej mamy. Przez prawie dwa tygodnie dostawalam podwojne porcje, no "bo to
dziecko tak schudlo, takie przezroczyste sie zrobilo..."

> W księgarni na Alei Gedymina kupiłem sobie książkę "Tradycyjne
> litewskie jedzenie" w wersji angielskiej (czemu nie ma po polsku?).

A w ktorej ksiegarni byles? Widzialam chyba cos po polsku w polskiej
ksiegarni "Przyjazn". Ciekawa jestem, co jest w tej ksiazce.

Czy wiesz cos na temat spotkania? Przeczytalam watek, ale oprocz tego, ze
sobota nic konkretnego nie znalazlam.

Pozdrawiam serdecznie

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-09-10 21:16:05

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> A co to znaczy, to: "... kawalem skilandisu"?
> Moze tylko ja tego nie rozumiem, ale zaryzykuje i zapytam... :)

Skilandis to taka litewska wędlina. Pyszna. Zdaje się że technologia
przyrządzania - przynajmniej tradycyjna - jest taka, że wieprzowy
żołądek wypełnia się wysokogatunkowymi mięsiwami i słoniną. Suszy
się toto i wędzi na zimno. Ale pewności nie mam. Potem jeszcze
poczytam tę książkę, to potwierdzę.

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

1. Data: 2001-09-10 22:16:13

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Co do tych nocnych spiewow, to uwierz mi, ze Wilno juz nie tyle slyszalo,
> wiem z autopsji (ups... wygadalam sie, ale cicho przeciez nikt nikomu nic
> nie powie ;o) ).

Najlepsze opowieści o imprezach w Wilnie słyszałem od ponad 90-letniego dziś
filistra Konwentu Polonia. My przy nich to pikuś. ;-)

> [...]
> imprezy, do tego doszlo Swieto Piwa (bylo akurat w ten weekend) z
> tradycyjnym litewskim weselem, tancami i zabawami (szkoda tylko, ze padalo).

W związku z dość chłodną pogodą ze Święta Piwa zrezygnowaliśmy, choć dla
naszego towarzystwa była to decyzja trudna. Impreza była jednak dość daleko
od centrum (chyba w parku Zakręt IIRC).

> A udalo Ci sie zobaczyc Wilno z wiezy telewizyjnej (kawiarnia na wysokosci
> 165m)?

Niestety nie. Ale słyszałem o tej kawiarni i pewnie przy kolejnej bytności
nad Wilią się wybiorę.

> Tylko sprobuj mi powiedziec: "Za grzechy serdecznie zaluje"

Skądże. Niczego nie żałuję. Nawet bólu głowy w niedzielny ranek. :-)

> i Cie wysle do mojej mamy.

Może jednak powieniem powiedzieć, że żałuję? ;-)

> A w ktorej ksiegarni byles?

Taka dość duża księgarnia w Alei Gedymina, chyba róg Wileńskiej.
Na przeciwko jest dawny dom towarowy Braci Jabłkowskich, obok
AFAIR jakiś Mac.

> Widzialam chyba cos po polsku w polskiej ksiegarni "Przyjazn".

To ta w pobliżu Ostrej Bramy, vis a vis Hotelu Europa? Była zamknięta.

> Ciekawa jestem, co jest w tej ksiazce.

Chyba wszystko, o czym można pomyśleć. :-)

> Czy wiesz cos na temat spotkania? Przeczytalam watek, ale oprocz tego, ze
> sobota nic konkretnego nie znalazlam.

Zdaje się, że o 14 w knajpie na Fortach Bema. Niestety ja - podobnie jak
Joanna - będę mógł być tylko do ok. 16, bo o 18 mam ślub kolegi, wiec
muszę wpaść do domu się przebrać.

1. Data: 2001-09-10 23:04:50

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> AFAIR jakiś Mac.

> To ta w pobliżu Ostrej Bramy, vis a vis Hotelu Europa? Była zamknięta.

Nie, w poblizu Ostrej Bramy to Ksiegarnia Korczynskiego, "Przyjazn" jest
przy al. Gedymina niedaleko placu Katedralnego.

> Zdaje się, że o 14 w knajpie na Fortach Bema.

Gdzie dokladnie to jest? Kombinuje jak kon pod gorke, aby tam sie pojawic.
Szkoda by bylo przegapic.

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-09-10 23:05:59

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-11 07:11:45

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie dokladnie to jest? Kombinuje jak kon pod gorke, aby tam sie pojawic.

Szczegóły w:
p.com.pl

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2001-09-11 07:56:03

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Konrad Brywczyński

> tam sie pojawic.

Jedziesz Powązkowską, tyłem do Centrum. Wjeżdżasz na rozjazd, przy
którym możesz zjechać na Trasę Totuńską (nowy kawałek, wiadukty i inne
takie szykany). Po lewej stronie, kawałek dalej, zauważysz pajaca i
napis Centrum Rozrywki Piknik. Skręcasz tam w lewo, jedziesz kawałek.
Zauważasz polanę po prawej stronie, dziwne konstrukcje na niej.
Idziesz do końca polany, lekko w prawo, w kierunku muzyki. Dochodzisz
do bunkra/budynku z czerwonej cegły, na dachu rośnie las. To tam.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

Ryby
bimber(ek)
Wolowina pieczona 12 godzin
Dziś na obiad mam knedle :)