wrzody pytanko

1. Data: 2003-05-15 23:47:54

Temat: wrzody pytanko
Od: "thomas" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam proste pytanko.Czy wrzody są spowodowane stresem czy bakteriami ktore to
powodują.Za pierwszym razem jak mialem gastroskopie to powiedzial mnie zebym
sie nie stresował a za drugim ze mam jakies tam bakterie.Wiec po co lekarz
mi wciskal kit
wczesniej zebym sie nie stresował jak ja sie nie stresuje a mnie żóładek i
tak boli.
Czy jest mozliwosc sprawdzenia czy ma sie te bakterie co to powodują wrzody
nie za pomocą gastroskopi bo gdzies kiedys widzialem ze cos takiego
reklamowali ale nie wiem
czy to dziala.
Pozdr.

--
Wyslano przez news.atcom.net.pl
ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

2. Data: 2003-05-16 09:53:16

Temat: Re: wrzody pytanko
Od: "pawel wojciechowski" <p...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thomas" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wrzody
> nie za pomocą gastroskopi bo gdzies kiedys widzialem ze cos takiego
witam,
słyszałem ze są takie testy w aptekach, bodajże bada sie mocz, niestety ceny
nie znam, trzebaby sie dowiedziec.
sam zamierzam cos takiego zrobic, bo boli mnie zołądek,a miałem juz problemy
ze wrzodami,
ale wiadomo stres, i brak czasu.. :) niestety
pozdrawiam pawel.

3. Data: 2003-05-16 12:12:27

Temat: Odp: wrzody pytanko
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik thomas <t...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ba18uo$vhk$...@s...atcom.net.pl...
> [...]
wrzody
> nie za pomocą gastroskopi bo gdzies kiedys widzialem ze cos takiego

...można zbadać, czy są przeciwciała p. Helicobacter pylori, jt. badanie
krwi, wykonuje to większośc laboratoriów - obecnośc przeciwciał we krwi
świadczy o zakażeniu... ..a btw, przyczyną wrzodów może być i bakteria i
stres, jedno i drugie usposabia, ale nie jest warunkiem koniecznym... ..nie
jest dobrze w diagnozie popadać w schematy i nadmiernie uogólniać, choć
przyznam, że lekarze czasem tak robią...

pozdrawiam, Agata

4. Data: 2003-05-16 17:03:24

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jest dobrze w diagnozie popadać w schematy i nadmiernie uogólniać, choć
> przyznam, że lekarze czasem tak robią...

albo prosciej test oddechowy
PS mowiac "lekarze" tez uogolniasz

5. Data: 2003-05-16 17:37:45

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pestifer <p...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ba35lk$kpk$...@n...news.tpi.pl...
..a btw, przyczyną wrzodów może być i bakteria i
> ..nie
>
> albo prosciej test oddechowy
> PS mowiac "lekarze" tez uogolniasz

...oczywiście, ze uogólniam!.. .nie ma nic złego w uogólnianiu, nawet myślę,
że jest to dość cenna umiejętność... :-) ...problem bywa wtedy, gdy jest
ono nadmierne i gdy nie zachodzi jednocześnie proces różnicowania...

pozdrawiam, Agata

6. Data: 2003-05-16 18:10:48

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że jest to dość cenna umiejętność... :-) ...problem bywa wtedy, gdy jest
> ono nadmierne i gdy nie zachodzi jednocześnie proces różnicowania...

i tu sie mylimy, ja uwazam, ze uogolnianie jest zawsze zle
nadmierne? a kiedy jest jeszcze umiarkowane?
uogolnianie z jednoczesnym roznicowaniem? czegos chyba nie rozumiem

7. Data: 2003-05-16 18:29:46

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pestifer <p...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ba39jv$4mo$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> nadmierne? a kiedy jest jeszcze umiarkowane?
> uogolnianie z jednoczesnym roznicowaniem? czegos chyba nie rozumiem

..sorki, chyba niepotrzebnie zrobiłam ten skrót myślowy, bo to rzeczywiście
robi się niejasne.... ...zazwyczaj procesy uogólniania i różnicowania
przebiegają w mózgu równocześnie... ..nie bardzo jest tu miejsce na
prowadzenie takich teoretycznych rozważań, ale - uogólnianie zachodzi np.
wtedy, gdy na dwie rzeczy, np. "zupa" i "drugie danie" mówisz razem:
"obiad"... :-)
..no to chyba nie jest nic złego?
...a jest nadmierne, jeśli wszystko wrzuca się do jednego worka, nie
zastanawiając się, że poszczególne rzeczy się czymś różnią, ..czyli nie
różnicuje się ich m. sobą... (np. dla człowieka muchy nie będa obiadem, ale
dla ptaka może tak?... )
..chodzi mi o to, że jeśli lekarz zawsze przyczynę wrzodów będzie upatrywał
w stresie, nie zleci badań pod kątem np. helicobakter - to wtedy jest to
nadmierne uogólnianie, no i może być w efekcie szkodliwe..

Agata

Co to jest?
blizna po operacji odcinka ledzwiowego
Skala Larsona
Poszukiwani sprawdzeni lekarze lub niekonwencjonalni
HBs-Ag - test potwierdzający