Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Re: \\~~wszystkim zakochanym...z okazji...a...bez okazji~~// Re: \\~~wszystkim zakochanym...z okazji...a...bez okazji~~//

Re: \\~~wszystkim zakochanym...z okazji...a...bez okazji~~//

Data: 2010-01-07 13:24:05
Temat: Re: \\~~wszystkim zakochanym...z okazji...a...bez okazji~~//
Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

W Usenecie medea <e...@p...fm> tak oto plecie:

> [...]
> pojawiła się wcześniej jakaś scena, że ktoś obrywa za posiadanie złota,
> idzie do więzienia, to byłoby to jasne dla każdego. A tak - widz z bloku
> zachodniego nie będzie w ogóle wiedział, co jest grane. Oczywiście wie, że
> reżim stalinowski itd. ale skąd nagle strach towarzyszący głupiej monecie.
> Trochę za mało tragedii w tej tragikomedii.
> Dla mnie najbardziej tragiczne było coś z zupełnie innej mańki - do
> jakiego nieszczęścia może doprowadzić presja wywoływana na dziecku, że już
> musi wyjść za mąż. Czyli - odebrałam ten film z perspektywy widza zupełnie

No i IMO to jest taki typ filmu, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. I
historyczny kontekst. I zawiedzioną miłość (ona go jednak kochała). I
głupiego buca. I - wcale niekoniecznie historyczne, polskie - naciski
rodziców na pozbycie się dziecka z domu. I zbrodnia doskonała. I nawet
zagraniczny gej się trafił.

> No i taka drobnostka - charakteryzacja Buzkówny na staruszkę trochę nie
> bardzo udana.

Za to odgrywanie roli życiowej pierdoły Buzkównie się IMO nagroda zasłużona

Qra