wwóz mięsa do GB

1. Data: 2004-12-27 19:44:39

Temat: wwóz mięsa do GB
Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna wwiezc- nie lamiac przepisow celnych- do Wielkiej Brytanii
samochodem wieksza ilosc miesa (np. schab lub pol swiniaka) i przetworow na
wlasny uzytek? Ok 20 kg. Chlopaki tam pracuja i nie moga dobrze pojesc
niczego oprocz kurczakow.
Czy przepisy celne tego zabraniaja?
A przetwory np. bigos, pasztet itp.?
KK

1. Data: 2004-12-28 01:11:58

Temat: Re: wwóz mięsa do GB
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 27 décembre 2004 ŕ 20:44:39, vous écriviez :

> [...]
> wlasny uzytek? Ok 20 kg. Chlopaki tam pracuja i nie moga dobrze pojesc

Jezeli uda ci sie wytlumaczyc jak chlopcy zjedza 20 kg miesa w ciagu 2
dni, to nie ma sprawy :)

> Czy przepisy celne tego zabraniaja?
> A przetwory np. bigos, pasztet itp.?

Ta sama zasada : mozesz wwiezc wszystko, na prywatny uzytek. Co do
ilosci, to podaje antyczny dowcip :

"Antek przemyca rodzynki. Dopadli go celnicy :

'co pan z tym worem rodzynkow zamierza zrobic ?
- aaa... to jedzenie dla psa
- 20 kg rodzynek dla psa ????
- Ach, pies tylko to lubi.

:)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-12-28 07:45:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Dec 2004 20:44:39 +0100, "Krzysztof" <k...@o...pl>
wrote:

> [...]
>wlasny uzytek? Ok 20 kg. Chlopaki tam pracuja i nie moga dobrze pojesc

Ale tu naprawde MOZNA kupic inne miesa niz kurczaka, slowo
daje...a i bigos mozna zrobic bez zadnego klopotu. I pasztet tez
mozna zrobic...moze nie umieja :PPPP

podejrzewam, ze mozna wwozic "for personal use"...hhhmmm

Pierz, co znowu bedzie szmuglowac ser do pOLSKI, bo podobno nie
wolno, ale w sumie dokladnie nie wie
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-12-28 12:12:34

Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ale tu naprawde MOZNA kupic inne miesa niz kurczaka, slowo
> daje...a i bigos mozna zrobic bez zadnego klopotu. I pasztet tez
Dokladnie o to chodzi!
Jako rodzic przebolec nie moge, gdy wpadaja kumple syna do Polski na urlopik
i niektorzy sa chudsi po 3 miesiacach o prawie 15 kg!
Nie potrafia gotowac, bo my-ich rodzice- trzymalismy icj z dala od garow!
Ja swojego syna nauczylem gotowac podstawowe potrawy. Jego kumple to tylko
jaja i kurczak z rozna na okraglo.
I potem mowia, ze angielskie zarcie jest fuj!
Mam zamiar zawiesc Im samochodem troche "koryta" i Ich podtuczyc przez kilka
dni, coby mieli wiecej sil funciaki zarabiac.

1. Data: 2004-12-28 15:31:36

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teoretycznie problem bedzie nie od strony celnikow, tylko sluzby
weteerynaryjnej i aktualnej sytuacji w kraju.
Kiedy w GB byla epidemia BSE - raczej nie wwozlbys do zadnego kraju z
anglii 20 kg wolowiny z koscia. Niezaleznie od potrzeb.

1. Data: 2004-12-28 15:59:14

Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy w GB byla epidemia BSE - raczej nie wwozlbys do zadnego kraju z
> anglii 20 kg wolowiny z koscia.
Ale ja myslalem o wieprzowinie...
KK

1. Data: 2004-12-28 16:41:43

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja myslalem o wieprzowinie...

Kurcze - podalem przyklad!

Generalnie przepisy wiekszosci panstw zabraniaja przewozu obiektow
flory/fauny bez dodatkowych papierow. Rowniez generalnie te przepisy sa
poprostu olewane przez wszystkich. Ale jezeli aktualna sytuacja u nich jest
nietypowa - moga zakazac wwozu i juz.
Do niektorych panstw nie mozna nawet jablek przewiezc. Tym bardziej ze
bedzie tego sporo.

ALe z drugiej strony jezeli sytuacja nie bedzie nadzwyczajna - nie powinno
byc problemow.

1. Data: 2004-12-28 17:07:50

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

plitkin wrote:

> [...]
> poprostu olewane przez wszystkich. Ale jezeli aktualna sytuacja u nich
> jest nietypowa - moga zakazac wwozu i juz.

To mi przypomnialo jak wracajac z Grecji wiozlam ze soba solidny krzak
kumkwatu ;) Na lotnisku zapytalam celnikow czy wolno, pokonsultowali
sie, pomruczeli, pomarszczyli brwi i pozwolili. Kumkwat niestety nie
przezyl zmiany klimatu... A wiozlam go raczej w celach zdobniczych, niz
gastronomicznych.

Kot i sernik, prosto od cioci

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-28 17:19:00

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

plitkin wrote:

> [...]
> bedzie tego sporo.
>
> ALe z drugiej strony jezeli sytuacja nie bedzie nadzwyczajna - nie

W GB moze przepisy nie sa tak ostre, jak w USA, gdzie w Chicago na
przegladach celnych stoja wielkie pojemniki pelne kilebas, jablek,
chleba, i innych pysznosci przywiezionych z Polski, ktore celnicy
wyrzucaja na smieci, bo nie wolno ZADNYCH produktow zywnosciowych wwozic
do USA. Moze do GB jest latwiej.
A moze sprawdzic przepisy celne? Albo zawiezc im ksiazke kucharska?

MB

1. Data: 2004-12-28 21:12:12

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisal w wiadomosci

> [...]
> chleba, i innych pysznosci przywiezionych z Polski, ktore celnicy
> wyrzucaja na smieci, bo nie wolno ZADNYCH produktow zywnosciowych
Ano prawda :-) Do dzisiaj mam w oczach cudna scenke, jak kolega
architekt zostal zmuszony do wyrzucenia pysznej kielbasy wiezionej dla
kolezanki. Ale nie wyrzucil ;-) Cala delegacja sluzbowa postanowila
kielbase zezrec solidarnie (po jedzeniu samolotowym to byla ambrozja
...), a biedny amerykanski celnik stal i sie slinil, ale czestowany
twardo odmawial. ;-)

Pozdrawiam
Magdalena

Halszka posiadaczka automatu do chleba
Kuchnia pięciu smaków(elementów)
pielmieni /syberyjskie, moskiewskie, i tak dalej/
i jak, zyjecie ?
pomysł na interes