wycenic prace...

1. Data: 2004-08-03 07:21:17

Temat: wycenic prace...
Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

to znowu ja :-)
Chcialem prosic o wycene malego remontu w mieszkaniu - mieszkanie
jest w Warszawie, co pewnie ma spore (niestety) znaczenie.
Chodzi o polozenie glazury i terakoty na (razem) okolo 45 metrach
kwadratowych powierzchni, o wyburzenie sciany (nie beton zaden,
raczej jakas dziurawka czy cos takiego), zamontowanie futryny
w nowym miejscu (po prostu w przejsciu drzwi, byc moze suwane..)

Chodzi mi o sama robocizne, nie materialy - po prostu nie wiem
jak skalkulowac wykonanie metra glazury/terakoty, czy wyburzenie
sciany.
Na razie mam fachowca, ktory wiem ze dobrze zrobi, ale za powyzsze
powiedzial 4tys - nie wiem czy to duzo czy malo (jezeli nie
liczyc wyburzenia sciany, to wychodzi 80pln/metr kw.)

podpowiecie?

Mariusz

1. Data: 2004-08-03 07:56:20

Temat: Re: wycenic prace...
Od: "giga" <g...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak skalkulowac wykonanie metra glazury/terakoty,

Z wlasnego doswiadczenia podpowiem, ze cena polozenia metra jest zazwyczaj
rowna sredniej cenie metra plytek (trzy tygodnie temu placilismy za to w
Gdansku 30 zl) + dodatki za stopien trudnosci (np. caro, mozaika, dekory
etc.).

--
giga

1. Data: 2004-08-03 08:09:18

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "giga" <g...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]cena polozenia metra jest zazwyczaj rowna sredniej
> cenie metra plytek[...]

Teraz już chyba rzadko się tak liczy, w każdym razie my nie spotkaliśmy się
z taką wyceną, a mieliśmy do czynienia ze sporym oddziałem glazurników. Na
Śląsku podają "na dzień dobry" 25-35zł/m^2, a potem dochodzą kryteria
dodatkowe: za krzywe ściany, krzywe płytki, wyrafinowane wzorki, bardzo małe
albo trudnoukładalne (np. rustykalne) kafelki płaci się więcej; za duże,
płaskie powierzchnie trochę mniej.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-08-03 11:43:04

Od: "G" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

niedawno sama wykanczalam mieszkanie w Warszawie; spokojnie mozna znalesc
glazurników za 30-40 PLN za metr; co do sciany, niestety nie mam pojecia...
ale nie jest to tani fachowiec.
Serdecznie pozdrawiam

Uzytkownik "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> napisal w wiadomosci
alosc...

1. Data: 2004-08-03 12:45:08

Od: ":\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy wykonanwca ma jakies trudne warunki - ale jesli nie to jest
zwyczajnym zdzierca! Wyburzenie scianki miesci sie pewnie w cenie ok 200 zl
(bo tez nie zajmie pewnie dnia wlacznie z wywaleniem gruzu - przeciez to nie
sciana nosna - sam bys sobie to zrobil), a plytki klada juz od 15 zl/m2 -
choc ja pewnie wybralbym takiego za 25zlm2 - podobno przy okazji wynosza
gruz. Mielismy podonny metraz fliz i tez wyburzenie scianki - ale przy
okazji wymiane okien, i kilka innych dodatkow - wyszlo ok 3500zl. Znajdz
sobieinnego, albo przyp[rowadz tego do porzadku - najlepiej zapros sobie
kilku fachowcow i "rozeznaj rynek"

1. Data: 2004-08-03 13:18:32

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Aug 2004 09:21:17 +0200
Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> wrote:

> [...]
> raczej jakas dziurawka czy cos takiego), zamontowanie futryny
> w nowym miejscu (po prostu w przejsciu drzwi, byc moze suwane..)

ok, widze juz ze drogo... to moze poleci mi ktos _dobra_ ekipe
ktora tak ze mnie nie zedrze? (tylko naprawde sprawdzoną poprosze...)

do tego doszloby jeszcze cyklinowanie podlog (pewnie z 30 metrow kw)
i byc moze cos jeszcze drobnego

oczywiscie nadal Warszawa :-)

Mariusz

1. Data: 2004-08-03 18:01:15

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Aug 2004 09:21:17 +0200 I had a dream that Sierp
<N...@s...netwytnijcalosc> wrote:
> [...]
> w nowym miejscu (po prostu w przejsciu drzwi, byc moze suwane..)
> Na razie mam fachowca, ktory wiem ze dobrze zrobi, ale za powyzsze

Eh, odejdź na chwilę od komputera :)
Wstawienie drzwi nie jest taką filozofią i można to zrobić samemu.
Ja w swoim mieszkaniu drzwi wewnętrzne wprawiałem sam, trwało to
oczywiście dłużej niż by to zrobił fachowiec, ale za to mam idealne
piony i poziomy przy krzywych ścianach ;)

1. Data: 2004-08-03 20:41:04

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Aug 2004 18:01:15 +0000 (UTC)
Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>
naskrobał(a):

> [...]
> oczywiście dłużej niż by to zrobił fachowiec, ale za to mam idealne
> piony i poziomy przy krzywych ścianach ;)

zapewne masz racje, z tym ze ja i tak chce czesc rzeczy robic sam,
a jednak praca + inne zobowiazania troche czasu zajmuja...
No i z przyzwyczajenia te 6h to ja jednak lubie spac :P

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-08-10 07:05:46

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedzial 4tys - nie wiem czy to duzo czy malo (jezeli nie
> liczyc wyburzenia sciany, to wychodzi 80pln/metr kw.)

Aktualnie mam remont o podobnym zakresie prac.
Wnioski:
1) prawdziwy hydraulik bierze za PORZADNA przerobke instalacji mniej niz
glazurnik/fliziarz
2) oscieznice i drzwi niech zamontuje firma, w ktorej kupisz drzwi -
koszt dodatkowo ~100zl ale wtedy oni odpowiadaja za ew. niedopasowanie,
niedomykanie
3) za burzenie scian licza cudacznie - wg przecietnej dniowki, ilosci
gruzu, wlasnego widzimisie - tzn. wiecej, gdy wiedza ze nie bedzie Cie w
domu.
W oczekiwaniu na ekipe zburzylem sam sciany - gipsowa legla w 40 minut.
Wynoszenie gruzu kolejne 40 minut - wczesniej mialem zamowiony kontener.
Nowe dzialowki stawialem z bloczka Ytong - to byly moje 1-sze "duze"
murarskie roboty. Material nie najtanszy ale dokladnie wykonany i prosty
(!!!) w obrobce i pozniejszym wykonczeniu - tansze tynkowanie
4) zlecenie wszystkiego 1-nej ekipie, tzn. "pod klucz" wychodzilo
niewspolmiernie drogo - wierze w to, ze musza zajac sie wtedy cala
logistyka, ale po wgladzie w kosztorys przerazilem sie: narzuty na
materiale do 50% w stosunku do cen sklepowych, 2 kontenery na gruz (a
zupelnie wystarczyl jeden) z narzutem 80% (!!!) - i wiele innych
kruczkow... Podobne wyceny dostarczyly mi 2 rozne ekpiy, wiec moze to
nie przypadek, albo wygladam na naiwnego :)
5) cena za glazure to nie wszystko - pokazny koszt moze stanowic
przygotowanie podloza, np. wyrownanie starych scian, zlapanie pionow i
winkli, sposob wykonczenia otworu drzwiowego (oscieznice opaskowe
drozsze, ale wykonczenie scian tansze)
6) cena, ktora wymieniasz nie jest makabrycznie wysoka - absolutnie
najtaniej i najlepiej nie znajdziesz, zycia Ci braknie na poszukiwania :)

pozdrawiam, Adam

1. Data: 2004-08-10 21:32:01

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Aug 2004 09:05:46 +0200
Adam <U...@T...interia.pl> naskrobał(a):

> 2) oscieznice i drzwi niech zamontuje firma, w ktorej kupisz drzwi -
> koszt dodatkowo ~100zl ale wtedy oni odpowiadaja za ew.
> niedopasowanie, niedomykanie

tylko ze u mnie bedzie to sie wiazalo z dostawieniem kawalka
sciany...

> W oczekiwaniu na ekipe zburzylem sam sciany - gipsowa legla w 40
> minut. Wynoszenie gruzu kolejne 40 minut - wczesniej mialem zamowiony
> kontener.

moge wiedziec ile kosztowal Cie kontener?
(i w jakim miescie)

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

[trojmiasto] Stolik do kawy
Instalacja wodna
[PRACA] Docieplenie dachu wełną + GK.